Mededeling

Collapse
No announcement yet.

velgen reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• velgen reinigen

IK heb dit week de zomer velgen terug van stal gehaald.
    Maar na grondig (3-4 maal) te poetsen blijven in de hoekjes zwarte puntjes, aanslag over.

Hoe krijg ik die best weg?
    Kan ik die zwarte hoekjes eruit clayen?

Zwarte aanslag kan aan 2 dingen liggen. Ofwel gaat het om ingebrand remstof ofwel om teerspetters. Ik veronderstel dat je eerst de velgen gereinigd hebt met een velgenreiniger. Wanneer niet alle aanslag verdwijnt zou ik eerst proberen met Iron-X of Wolf's Decon Gel. Dit lost de ijzerdeeltjes/remstof op. Teer kun je verwijderen met een ander produktje ik heb Valet Pro Tar en Glue Remover. Maar het kan ook met wasbenzine, WD 40 of iets anders. Je kunt je velgen nadien nog eens kleien mocht dit nodig zijn of een chemische reiniger gebruiken zoals Werkstat Prime Strong gebruiken. Ik denk wel dat dan alle aanslag zal verdwenen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
      Zwarte aanslag kan aan 2 dingen liggen. Ofwel gaat het om ingebrand remstof ofwel om teerspetters. Ik veronderstel dat je eerst de velgen gereinigd hebt met een velgenreiniger. Wanneer niet alle aanslag verdwijnt zou ik eerst proberen met Iron-X of Wolf's Decon Gel. Dit lost de ijzerdeeltjes/remstof op. Teer kun je verwijderen met een ander produktje ik heb Valet Pro Tar en Glue Remover. Maar het kan ook met wasbenzine, WD 40 of iets anders. Je kunt je velgen nadien nog eens kleien mocht dit nodig zijn of een chemische reiniger gebruiken zoals Werkstat Prime Strong gebruiken. Ik denk wel dat dan alle aanslag zal verdwenen zijn.
      Waar vind je al deze spullen? Ik heb nl. hetzelfde probleem.

Comment

Ikzelf ga mijn producten altijd halen/bestellen bij Wax-It te Oudenaarde die hier ook dikwijls actief is op het forum. Er zijn natuurlijk nog andere plaatsen/webshops waar je dergelijke producten kunt kopen. Bij Wax-It krijg je altijd zeer goed advies en de producten die ze zelf verkopen hebben ze altijd zelf op hun deugdelijkheid getest wat de kans op verkeerde aankopen al heel wat vermindert. Bovendien hebben ze producten in verschillende prijsklassen zodat je kunt kiezen afhankelijk van je budget of wat je wenst uit te geven. Succes !

Comment

Ik heb tot nu toe alle velgen in huis proper gekregen met wheel brite of zoiets van turtle wax, iets van een 11€ voor een spuitbus met een borstelke en gewoon te koop bij Auto5

Comment

Ik ben blij voor u dat ge ze proper krijgt met de 'Turtle' maar ik probeer een antwoord te geven op de vraag van Keuk die aangeeft dat er zwarte aanslag achterblijft na zijn velgen al 3 à 4 keer grondig te hebben gepoetst en dan denk ik niet dat Turtle daar iets zal aan veranderen. Mijn velgen zijn trouwens perfect schoon te krijgen zonder enig product , de gewone autoshampoo is al voldoende.

Comment

Awel, ik ben der ook blij mee
              Ik wilde hem ook alleen maar helpen hoor, want er staat nergens bij met wat hij grondig heeft gepoetst.
              Zo waren met name de velgen van ons ma hare golf vroeger onmogelijk proper te krijgen met reguliere shampoo (wegens ma & pa die niet zo vaak zin hadden voor de auto incl velgen te poetsen), maar met die Wheel brite lukte dat wel.
              Vandaar.
              Last edited by ; 25/03/2012, 13:05.

Comment

Zeker eens kijken naar het product IronX van Carpro.

Waarschijnlijk is het ingebeten remstof/metaaldeeltjes.

Met IronX haal je deze vervuiling weg.

Even de info ervan :

Iron.X is zeer effectief, zuurvrij en pH gebalanceerd (6-7pH) en reinigt effectief autolak, velgen en ramen. Iron.X is bedoeld om veilig vervuiling door kleine deeltjes metaal te verwijderen/ af te breken.
                Ook zeer effectief tegen andere chemische metaalvervuiling en remstof. Reinigt diep tot in de porieen van de lak, ook waar klei en polijstmiddel niet bij kan komen! Iron.X is bijvoorbeeld zeer effectief tegen vliegroest (flyrust).
                Iron.X is gelachtig en transparant. Het reageert op de vervuiling en verandert dan van kleur naar paars / rood. Dit toont een reactie met de metaalvervuiling aan, metalen worden afgebroken en kunnen daarna met water weg worden gespoeld.
                Hardnekkige vervuiling moet in sommige gevallen geborsteld worden

>Filmpje

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Hier is onlangs toch al een topic voor geopend ?

Ik raad je aan :

Wassen met bilberry(verdund) , iron-x , indien nodig : kleien , misschien polijsten ? , beschermen met een wheelwax .

Niet vergeten dat de binnenkant ook mag gepoetst worden

Na dit alles de bandjes nog ff zwart maken , dat maakt het af !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                    Hier is onlangs toch al een topic voor geopend ?

Ik raad je aan :

Wassen met bilberry(verdund) , iron-x , indien nodig : kleien , misschien polijsten ? , beschermen met een wheelwax .

Niet vergeten dat de binnenkant ook mag gepoetst worden

Na dit alles de bandjes nog ff zwart maken , dat maakt het af !
                    Dit kan ik beamen. Bilberry werkt zeer goed, IronX voor eventuele ingevreten remstof.

Comment

weten julie nog van die "Dasty" ????
                      wel gisteren waren wij aan het wandelen in Mechelen en plots zag ik daar een Wibra. ik moest gelijk denken aan die Dasty , en ben daar is binnen gegaan. ik heb daar verschillende dasty's gevonden voor allerlei toepassingen en heb een bus van die gele ontvetter meegebracht.nu heb ik gisteren mijn zomervelgen op de Mondeo terug gemonteerd en daar heb ik dan die dasty op geprobeerd. tot mijn verbazing werkt dit echt wel goed op normaal vervuilde velgen.als ge uw velgen regelmatig onderhoud komt dit in aanmerking.
                      greetz
                      ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten
                        ............. op normaal vervuilde velgen.als ge uw velgen regelmatig onderhoud komt dit in aanmerking. greetz ferre
                        Je schrijft het zelf al : op normaal vervuilde velgen kan je met zowat elk schoonmaakprodukt een velg proper maken........als je dan een velgenmiddel koopt (bvb de bilberry) en dit verdunt zoals aangegeven , kom je volgens mij goedkoper uit dan met die "dasty". Op termijn is de dasty echt niet goed voor je velgen(lak) !!

Ik kan me niet voorstellen dat je op je lak ook met dasty aan de slag gaat ...... omdat het proper maakt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                          Ik kan me niet voorstellen dat je op je lak ook met dasty aan de slag gaat ...... omdat het proper maakt .
                          ik ga zeker niet met een onbekent product op de lak .zal dus ook bij één proef blijven , maar toen ik die wibra zag dacht ik daar plots aan en voor 2€ wilde ik het wel is proberen.
                          grtz
                          ferre

Comment

Working...
                          X