Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hologrammen / Micromarring... ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

het kan best zijn dat je gewoon 'vet' aan het rondwrijven bent
    dit is werkelijk de allereerste keer dat ik zie dat je met een doek dergelijke schade aanbrengt en daarom dat ik denk dat er iets anders aan de hand is
    www.peugeotforum.be

Comment

Als je probleem niet opgelost geraakt , wil ik wel eens een stuk doen met mijn machine en polijstmiddel . Moet je wel zelf ff langskomen met je auto na 17.00 uur tot bij mij
      Ik stel voor dat je je eigen machine ook meeneemt en zelf eerst een stukje doet . Normaalgezien is je lichtste polijstmiddel reeds voldoende om hologrammen weg te krijgen.

Comment

Ik zou direkt afkomen maar zit met het probleem dat het voertuig momenteel nog in de lichte vracht procedure zit. Zit nog op mijn definitieve documenten te wachten en de wagen is ook nog niet ingeschreven. Kan deze week in orde zijn maar ook pas binnen 2 weken.
        In ieder geval al bedankt. Corsawim zou eventueel ff tot bij mij willen komen indien doc nog niet in orde en ik hoop dat we er dan uit komen.

flappy ik heb ook al is na iedere hit het polijstmiddel afgenomen icm spray and wipe en toen had ik dit ook...

Comment

Als corsawim langskomt , ben ik er zeker van dat het in orde komt !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            kom gasten, me niet wijsmaken dat die marring er komt door enkel maar met doeken na te poetsen
            al gebruikt ge een oud t-shirt, dan nog krijgt ge zo'n schade niet
            Toch wel hoor !

Hangt ook af van het type lak, maar sommige lakken zijn super gevoelig en dan is het belangrijk om een erg goeie microvezel te hebben.

Bovendien kan het zijn dat de doeken nog restanten van de grofste polish bevatten indien ze niet 100% uitgewassen zijn. Zo krijg je zeker die marring.

Comment

ik ben het met u eens als hij voor elke stap dezelfde doek gebruikt. Dat is hier niet duidelijk. Als dat het geval is gaat hij niet alleen polish restanten rondwrijven maar ook de 'smeermiddellen' die je normaal gezien afneemt met je mf doek. Als de doek verzadigd geraakt ga je dat vet gewoon rondwrijven. Ik vraag me dus af als hij eens wat ontvetter op een mf doek doet de 'marring' al niet minder gaat zijn.
              www.peugeotforum.be

Comment

Ik gebruik voor iedere stap uiteraard een andere doek. En per stap ongeveer 2 doeken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Toch wel hoor !

Hangt ook af van het type lak, maar sommige lakken zijn super gevoelig en dan is het belangrijk om een erg goeie microvezel te hebben.

Bovendien kan het zijn dat de doeken nog restanten van de grofste polish bevatten indien ze niet 100% uitgewassen zijn. Zo krijg je zeker die marring.
                  Idd, daarom zorg ik dat ik altijd een aantal nieuwe doeken heb liggen. Altijd handig!

Oorspronkelijk geplaatst door Bramm Bekijk Berichten
                  Ik gebruik voor iedere stap uiteraard een andere doek. En per stap ongeveer 2 doeken...
                  2 doeken?

Ik gebruik er mss wel 10 of meer eer ik een auto rond ben...
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Je bedoelt 10 mf doeken om 1 polishbeurt af te vegen?

Oei ik gebruik er ook maar 2 per beurt. Dringend eens bij bestellen dan..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guido911 Bekijk Berichten
                      Je bedoelt 10 mf doeken om 1 polishbeurt af te vegen?

Oei ik gebruik er ook maar 2 per beurt. Dringend eens bij bestellen dan..
                      Dan zou ik toch eens investeren ja. Twee is echt wel weinig hè, als je eentje laat vallen heb je er nog maar 1
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        Dan zou ik toch eens investeren ja. Twee is echt wel weinig hè, als je eentje laat vallen heb je er nog maar 1
                        Idd 2 is weinig , maar voor een kleine auto gaat dit prima , je voelt meestal zelf of je doek nog goed werkt of niet , indien niet : neem je een andere (zachte!!)
                        Voor de stappen die je doet voor het fijnste polijstmiddel hoef je geen dure doeken te nemen , je polijst de eventuele krasjes toch zo weer weg met je fijnste polijstmiddel .
                        Ik heb supperdikke , zachte poetsdoeken en kom met 2 stuks toe als ik afwerk met "finale" .(voor een kleine auto )

Comment

Ik bedoel 2 per stap. In totaal: kleien/alle polijststappen/glaze/wax zal ik ook wel +- aan 10 komen.

Comment

Ik bedoel 2 per stap. In totaal: kleien/alle polijststappen/glaze/wax zal ik ook wel +- aan 10 komen.
                            Zolang je geen strepen maakt , is er idd niets aan de hand hoor . Op een gegeven moment voel je gewoon dat het doekje "op" is en neem je automatisch een nieuwe . Doekjes heb je nooit teveel , eerder te weinig. Bij mij staat er net een (volle) wasmachine te draaien met doekjes :
                            (nu die foto nog op dit scherm krijgen )
                            25012012 001.JPG

Iemand die me kan zeggen hoe je een foto "rechtstreeks" op het scherm krijgt ?
                            (Nu enkel met van die nummers, de kleine foto zie ik zelf wel voor ze geplaatst wordt )
                            Last edited by ; 26/03/2012, 22:37.

Comment

wilde antwoorden hoe een foto te plaatsen maar is mislukt en kan nu zelfs mijn eigen bericht niet meer verwijderen.
                              grtz
                              ferre
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Last edited by ; 27/03/2012, 09:42.

Comment

Aangezien het hier toch over doekjes gaat toch even inpikken.
                                Als je bij ons doekjes besteld dan zijn er voordeelprijzen voor grotere hoeveelheden. Van 3 doekjes gaat er korting vanaf en van 10 nog meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten

wilde antwoorden hoe een foto te plaatsen maar is mislukt en kan nu zelfs mijn eigen bericht niet meer verwijderen.
                                  grtz
                                  ferre
                                  Off-topic : ik zie bij jou ook geen foto hoor , enkel een link .

Comment

Grandscenicman wou waarschijnlijk z'n foto zo tonen :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                      Grandscenicman wou waarschijnlijk z'n foto zo tonen :
                                      Idd Wim , bij jou lukt dat blijkbaar goed . De doeken die ik gebruik voor de laatste stap , liggen helemaal onderaan de stapel (oranje in plastic zak , kosten 7.95/stuk )
                                      Heb er net weer een paar ontvangen en deze keer een sprayflesje "RED MIST" van Dodo Juice gekregen als kadootje !!

On-topic : hoe is het nu met die microkrassen-hologrammen ??

Comment

Slecht... Alles uitgewassen volgens de regels van de kunst en t'is net hetzelfde. Alles lijkt weg als ik alles zachtjes afneem.
                                        Tot ik het stof wegspoel met water en met een droogdoek het water opneem. Dan komen de krassen zo weer te voorschijn.. pffft

Comment

Slecht... Alles uitgewassen volgens de regels van de kunst en t'is net hetzelfde. Alles lijkt weg als ik alles zachtjes afneem.
                                          Tot ik het stof wegspoel met water en met een droogdoek het water opneem. Dan komen de krassen zo weer te voorschijn.. pffft
                                          Best toch eens langsgaan bij iemand om uit te zoeken wat het probleem precies is. Dit lijkt me toch echt niet normaal.

Comment

Working...
                                          X