Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hologrammen / Micromarring... ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bramm Bekijk Berichten
    Slecht... Alles uitgewassen volgens de regels van de kunst en t'is net hetzelfde. Alles lijkt weg als ik alles zachtjes afneem.
    Tot ik het stof wegspoel met water en met een droogdoek het water opneem. Dan komen de krassen zo weer te voorschijn.. pffft

zeg Bram, misschien stomme vraag...het zijn toch geen inperfecties die onder je vernislaag zitten....ik heb dit ook een keer meegemaakt bij een wagen. Je ziet geen krasje op het eerste zicht en het glanst perfect, tot je wat beter kijkt en een patroon herkent onder de blanke lak...dit kan natuurlijk niet over de gehele wagen zo zijn.

In elk geval zullen we binnenkort wel zien...er moet een simpele oorzaak zijn voor dit leed
    Last edited by ; 29/03/2012, 16:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bramm Bekijk Berichten
      Slecht... Alles uitgewassen volgens de regels van de kunst en t'is net hetzelfde. Alles lijkt weg als ik alles zachtjes afneem.
      Tot ik het stof wegspoel met water en met een droogdoek het water opneem. Dan komen de krassen zo weer te voorschijn.. pffft
      Dus het kan mogelijks aan de droogdoek liggen ?

Er is iets die de marring veroorzaakt wanneer er rechtstreeks contact is met de lak, dus die moet je eruit zien te halen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Dus het kan mogelijks aan de (droog)doek liggen ?

Er is iets die de marring veroorzaakt wanneer er rechtstreeks contact is met de lak, dus die moet je eruit zien te halen ...
        Ben vandaag ff langsgeweest en mogelijk ligt de oorzaak bij het afdrogen/droog maken met een doek/doeken .

Wat ik heb kunnen zien onder een lamp (brinkmann) leek verdacht veel op vegen die van een vuile of niet-zachte doek leek. Met een licht polijstmiddel was dit vrijwel dadelijk te verwijderen en door een paar keer van doek te veranderen leek het probleem hier te liggen. Ook denk ik dat de lak knetterhard is en dat de Poorboy's polijstmiddelen te kort schoten. De Menzerna polijstmiddelen zullen denk ik beter hun werk doen op de lak .

Spijtig genoeg was er geen zon te zien en hebben we enkel onder de lamp moeten zoeken naar de "vegen" .

Mijn mening : volgens mij zal het opgelost kunnen worden met nieuwe doeken , maar daar laat ik de TS over beslissen

Comment

Ben jij gaan kijken ? Betekent dat, dat ik zelf niet meer moet langsrijden? Ik had hem een mail gestuurd dat ikzelf niet meer tot daar geraakte voor Pasen. Ik vermoedde ook al dat de doeken het deden.

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Ben vandaag ff langsgeweest en mogelijk ligt de oorzaak bij het afdrogen/droog maken met een doek/doeken .

Wat ik heb kunnen zien onder een lamp (brinkmann) leek verdacht veel op vegen die van een vuile of niet-zachte doek leek. Met een licht polijstmiddel was dit vrijwel dadelijk te verwijderen en door een paar keer van doek te veranderen leek het probleem hier te liggen. Ook denk ik dat de lak knetterhard is en dat de Poorboy's polijstmiddelen te kort schoten. De Menzerna polijstmiddelen zullen denk ik beter hun werk doen op de lak .

Spijtig genoeg was er geen zon te zien en hebben we enkel onder de lamp moeten zoeken naar de "vegen" .

Mijn mening : volgens mij zal het opgelost kunnen worden met nieuwe doeken , maar daar laat ik de TS over beslissen

Comment

dus zaten de krassen er nog altijd in en zolang de waas van het product aanwezig was/auto nat was, zag je de vegen niet
            www.peugeotforum.be

Comment

We gaan ervan uit dat het aan mijn mf doeken ligt. Ben er vandaag nieuwe gaan halen en nog wat andere spullen dus update volgt een van de...

Comment

Haha , heb je toch weer niet kunnen "wachten"

Vandaag heb ik maar 5 minuten echt de zon gezien door alle wolken , je zal geduld moeten hebben....

Comment

Hehe ja tmoet vooruit gaan en moest toch in die richting uit

Comment

Vervolg ...

Bij de nieuwe doeken en nog wat andere producten heb ik ook microfiber freshness gekocht. Op aanraden van wax it heb ik vannacht al men mf doeken en pads in een badje laten weken. Vanmorgen het wasmachien in met terug een scheut micro freshness en laten drogen. Dan heb ik de rest van de motorkap (grandscenicman had al en stukje behandeld) gepolijst met mijn oude pads en oude mf doeken, vers gewassen wel.

1ste stap met de oranje lc pad icm met menzerna intensive polish, afgenomen met de mf doek
                    Ik moet wel zeggen dat ik mijn techniek om het product af te nemen gewijzigd heb. Ik neem de polish resten met zo weinig mogelijk druk af.
                    De lange vezels om het grootste deel van de polishresten af te nemen, de korte om de resterende polish op te nemen.

2de stap met groene lc pad icm met menzerna final finish, afgenomen met een andere mf doek.

Resultaat. Alles micro krasjes / swirls die waren terug gekomen zijn weg. Ook na de motorkap af te spoelen met water en het water zachtjes te hebben opgenomen met een andere mf doek kwamen er geen krassen meer terug. Opgelucht en blij!

Conclusie : Het kan misschien geen kwaad om een product als microfiber freshness toe te voegen om de mf doeken te reinigen. En zeer belangrijk ook de techniek van de polishresten af te nemen : niet teveel druk zetten tijdens het afnemen. Alhoewel ik denk dat het in mijn geval ging om een combinatie van de 2, nl teveel druk zetten en de mf doeken niet proper genoeg.

De assistentie van grandscenicman in de week en de raad van wax it zullen ook wel geen slecht gedaan hebben, waarvoor dank!

Comment

@dank : graag gedaan hoor !

Wanneer komen de foto's met het "eindresultaat"

Comment

Een van de dagen.. Had ni veel tijd vandaag

Comment

Super om te lezen dat het opgelost is

Comment

Comment

Ziet er goed uit

Comment

Ik kan er mee leven