Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelkak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vogelkak

Gegroet

Samenvatting: Vogel heeft auto volgekakt, doffe plekken na wassen, groot probleem ? Het hele verhaal lezen mag ook uiteraard

Dus, ik kom eergisteren bij mijn auto aan, die ik de dag ervoor vrij proper had weggezet.

Wat zie ik ?

Vogelkak, vol met vogelkak

Nu ik weet dat dit vrij agressief is voor de lak, dus heb hem vandaag (kon niet eerder) eens deftig gewassen.

Probleem: Ondanks het feit dat ik er vrij snel bij was, en hij er goed afging, blijf ik toch met doffe plekken zitten waar de kak zat De glans is daar echt weg.
    Als hij nat was was het goed te zien, nu dat hij droog is en in de zon staat eigenlijk niet meer zo ...

Maar dus, blijkbaar heeft het op die 2 dagen toch al echt ingefret op iets dat op mijn lak zat, buiten de glans ziet is de lak nog in orde en die plekken voelen ook hetzelfde aan.

Iemand een idee wat het iets was dat er beschadigd is ? En kan ik dat plaatselijk opnieuw aanbrengen, of moet dan de hele lak behandeld worden ?

Nu, ik was toch sowieso van plan om hem ergens eens deftig onder handen (=detail) te laten nemen, zelf heb ik het materiaal en het geduld niet Dus als het geen kwaad kan om zo nog een maandje rond te rijden, dan doe ik dat. Als deze plekken nu echt zo kwetsbaar zijn, dan moet ik het direct laten oplossen uiteraard.

Groeten
    Last edited by Rafiki; 06/04/2012, 17:33.
    All hail the Ovlov

Vogelkak kan idd vrij agressief zijn, hangt wat af van wat ze gegeten hebben

Als ik het zo lees dan valt de schade nog mee. Enkel de toplaag van de vernis zal wat aangetast zijn. Dat zou te verhelpen moeten zijn door te polijsten en eventueel wet sanden moest het echt zo erg zijn. Maar voor hetzelfde geld is het mogelijk dat het weg te werken valt met een paint cleaner
    Maw, moeilijk te zeggen vanop afstand maar zolang de lak fysiek nog in orde is valt dat wel op te lossen.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Afhankelijk van de vogel kan het agressief zijn of redelijk mild. Meeuwenstront = wegdoen. Van een mus of spreeuw? Zal klein zijn, minder erg. Ganzenstront is ook betrekkelijk ambetant.

'k Heb er nog op gezocht vorige week. Als het ingebrand is kun je er niet veel tegen doen. Polieren zou kunnen helpen, maar in 't slechtste geval (stond er) kun je wetsanden en hopen dat het dan in orde komt. Ik kom er zelf ook slecht van, van die vogels.

Comment

Droogste topictitel en openingspost ooit.

Edit: was het al droog of was het nog nat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rafiki Bekijk Berichten
          Nu ik weet dat dit vrij agressief is voor de lak, dus heb hem vandaag (kon niet eerder) eens deftig gewassen.
          Probleem: Ondanks het feit dat ik er vrij snel bij was, en hij er goed afging, blijf ik toch met doffe plekken zitten waar de kak zat De glans is daar echt weg.
          Als hij nat was was het goed te zien, nu dat hij droog is en in de zon staat eigenlijk niet meer zo ....
          Als je dan toch wist dat het niet goed was voor je lak , waarom heb je het dan niet ingespoten met bvb gewoon water en na enkele minuten nogmaals + voorzichtig afgeveegd ? Duurt hooguit 10 minuten of je had gewoon met de tuinslang kunnen werken...

Je zegt zelf dat het al niet meer zo opvalt , het zal dus niet zo diep zijn en je zal niet moeten laten "wetsanden" .

Een goeie wasbeurt + kleien + polijsten met een (fijn) polijstmiddel zal zeker genoeg zijn om de vlekken weg te werken. Afwerken met een wax en je wagen is iets beter beschermd tegen de volgende "shit"-beurt zou ik zeggen .

Heb je ook foto's ?

Comment

De motorkap van m'n pa z'n auto heeft ook eens onder de 'vogelkak' gezeten. Enkele 'detailers' gepasseerd die dat wel eens gingen oplossen. En inderdaad, het was elke keer weg... tot twee wasbeurten verder de doffe plekken er gewoon terug doorkwamen.

Comment

Een goeie wasbeurt + kleien + polijsten met een (fijn) polijstmiddel zal zeker genoeg zijn om de vlekken weg te werken. Afwerken met een wax en je wagen is iets beter beschermd tegen de volgende "shit"-beurt zou ik zeggen .
              dit lijkt me meer dan voldoende om je probleem weg te werken. ga zeker niet "wetsanden" als je daar geen ervaring mee hebt.
              greetz
              ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                De motorkap van m'n pa z'n auto heeft ook eens onder de 'vogelkak' gezeten. Enkele 'detailers' gepasseerd die dat wel eens gingen oplossen. En inderdaad, het was elke keer weg... tot twee wasbeurten verder de doffe plekken er gewoon terug doorkwamen.

Het verschil tussen verbergen (makkelijk) en verwijderen (minder makkelijk).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  Het verschil tussen verbergen (makkelijk) en verwijderen (minder makkelijk).
                  Speelt geen rol wat ze gedaan hebben. Feit is wel dat niemand er in slaagde het voor goed weg te krijgen. Ik zou er als 'detailer' toch voor zorgen dat ik m'n beloftes zou nakomen.

Comment

Speelt geen rol wat ze gedaan hebben. Feit is wel dat niemand er in slaagde het voor goed weg te krijgen. Ik zou er als 'detailer' toch voor zorgen dat ik m'n beloftes zou nakomen.
                    @beloftes nakomen :

Ik wil je wel helpen om deze vlekken DEFINITIEF !!! weg te krijgen . Als het uiteindelijk gaat om oppervlakkige doffe plekjes , dan zullen ze zeker weg zijn met een polijstbeurtje . Diepere ingevreten vlekken zullen moeilijker te verwijderen zijn , maar indien ze NIET door de blanke vernislaag zitten : deze kunnen wel weggewerkt worden.

@Jakkel :Als de vlekken na beoordeling en na wegwerken nog terugkomen zit er voor mij niks anders op dan een cursus te gaan volgen : "hoe vlekken definitief wegwerken"

Voorbeeldje van polijsten (en niet verbergen dus ) :

Audi A4 van 7 jaar oud , die nog nooit was gekleid en gepolijst :

is trouwens een foto van "vandaag"
                    50/50 :

Comment

is trouwens een foto van "vandaag"
                      altijd maar bezig druk druk druk
                      zodra het iets warmer word begin ik aan de Audi. fot's volgen
                      greetz
                      ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                        Als je dan toch wist dat het niet goed was voor je lak , waarom heb je het dan niet ingespoten met bvb gewoon water en na enkele minuten nogmaals + voorzichtig afgeveegd ? Duurt hooguit 10 minuten of je had gewoon met de tuinslang kunnen werken...

Heb je ook foto's ?
                        Had ik inderdaad best even de tijd voor genomen, nu helaas te laat

Alvast bedankt voor de info allemaal !

Als ik er aan denk zal ik eens een foto proberen te maken.
                        All hail the Ovlov

Comment

Ik heb dit ook nog eens voorgehad op de auto thuis, na enkele wasbeurten was daar niets meer van te zien!

Comment

Had ik inderdaad best even de tijd voor genomen, nu helaas te laat

Alvast bedankt voor de info allemaal !

Als ik er aan denk zal ik eens een foto proberen te maken.
                            Tip: leg steeds een flesje water + microvezeldoek in jouw koffer.

Ik heb, vooral in de zomer, altijd een sprayfles met Spray & Wipe in de koffer liggen + microvezeldoekje om vogelpoep meteen te kunnen verwijderen.
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten

Ik heb, vooral in de zomer, altijd een sprayfles met Spray & Wipe in de koffer liggen + microvezeldoekje om vogelpoep meteen te kunnen verwijderen.
                              @s&w in de auto : ik ook !!
                              @audi 1 van de dagen :

was een ...audi :

Comment

Goeie tip, merci !
                                All hail the Ovlov

Comment

Goeie tip, merci !

En mocht je pas later ergens op de lak vogelpoep opmerken dan laat ik de vogelpoep dmv een dikke, natte prop keukenrol eerst losweken vooraleer met spray & wipe + microvezeldoek aan 't werk te gaan. Kwestie van geen extra krasjes te maken.

Comment

Het speelt wel een rol wat ze gedaan hebben ! Wat ze gedaan hebben bepaald namelijk of ze een degelijke lakcorrectie uitvoeren of niet ... Als die schade x% diep in je vernis zit moet je die x% ook wegnemen om je blijvend resultaat te halen.
                                    In vele gevallen kom je er dan met een excenter of zelf rotary niet ...
                                    Een detailer kan dus maar gebruiken wat hij ter beschikking heeft aan zowel materiaal (machines, producten) als aan kennis en techniek ... Soms is dit voor bepaalde schade niet voldoende.

Wij hebben vorige week nog 3 keer mogen wetsanden op een 1 week oude Audi A7 om zo een vogelpoep eruit te krijgen !

Comment

Mogen we het resultaat ook zien aub?

Comment

Mogen we het resultaat ook zien aub?
                                        Dat is het resultaat hè

Er zijn maar weinig detailers die dit zullen aandurven denk ik. Machinaal gaan wetsanden, dan heb je ook nog een deftige lakdiktemeter nodig... Nice job
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                        X