Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Foam Gun

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Foam Gun

Met 2 zwarte wagens in ons bezit en deze toch wel zo goed mogelijk willen onderhouden (wekelijks wassen enz) vroeg ik me af of een foam gun mij geen tijdswinst zou opleveren... en swirls voorkomen.

Gezien we toch we vaak door landelijke weggetjes moeten, zijn de wagens soms wel eens goed vuil... Momenteel probeer ik zoveel mogelijk 'korrels' er af te spoelen, zonder HD! (+ 2 emmer-methode enz)

Mijn vraag, kan iemand mij eens uit ervaring uitleggen wat de meerwaarde is bij heel vuile wagens, wagens onder het zout? Wat met de waxlaag? Foam gun zonder HD?
    Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
    Audi A3 Sportback Amibition 2013

Foam gun zonder HD is niet je dat. Het principe van het inschuimen bestaat eruit dat je het vuil op de wagen gaat losweken en vervolgens met een HDR wegspuit. Met een tuinslag heb je gewoonweg de kracht niet om dit te doen.

Het werkt ook het beste als de auto mooi in de wax staat. Dan heb je echt al 90% van de vervuiling weg alvorens te wassen. Maar langs de andere kant heb je waarschijnlijk sowieso 90% van de vervuiling weg als je de auto gewoon met water afspuit met de HDR zonder schuim.
    Wat ik eigenlijk merk is dat bij een vuile auto, die overige 10% vuil wel makkelijker af te wassen valt dan zonder foam. En het is net dan wanneer je swirls gaat maken

Dus een foam gun is nuttig (maar zeker niet noodzakelijk) maar enkel icm HDR. Alle beetjes helpen om swirls te voorkomen en zeker bij een zwarte auto (weet ik uit ervaring ).
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Probeer zoveel mogelijk vuil van de auto te spoelen voor je de 2EM toepast .
      Hoe :
      tuinslang en gewoon water
      drukspuit : GLORIA FM 10 (denk ik toch van naam ) , goed voor bvb in een wasbox en je bepaalt zelf je zeep ipc die van de wasbox te gebruiken.
      tuinslang en foamgun voor op tuinslang (minder goed dan...voor op HD )
      foamgun op hd : zeer mooi schuim en beter resultaat dan met tuinslang

Weet wel dat je ALTIJD zal moeten blijven wassen met de 2EM en washandschoenen , die foamlosweekmiddelen halen niet alles weg . Je hebt wel properder water als je eerst foamt en dan pas wast...

Neem bvb 2 of beter 3 washandschoenen voor je auto : 1e altijd voor boven (liefst een wollen) en zijkanten die het minst vuil worden (= boven de sierstrips) ; 2e voor meer onderaan en 3e voor helemaal onder en dorpels . Hou deze handschoenen ook altijd voor dezelfde delen. Voor de onderste delen kan je een heel goedkope nemen , zolang ze maar niet krast...

Tijdswinst : vergeet het : foamen duurt net langer maar je hebt veel minder kans op krassen en je kan bvb al je velgen inborstelen met een kwast terwijl de foam z'n werk doet.

waxlaag : shampoo (eender welke) tast altijd een beetje de waxlaag aan , daarom :

gebruik een "boostmiddel" , bvb QD+ , red mist of andere om je waxlaag te "boosten" na drogen van de auto .

succes !

Comment

Ik ben het niet eens dat enkel een HD even goed werkt om het vuil weg te krijgen dan wanneer je ook foamt(+ HD ) . Wel akkoord als je kan spuiten met warm water en HD , dan zal er zeker evenveel vuil af zijn als met een gewone HD + foamgun . Maar dan kost je HD al wel een duizend en nog euro's meer dan een gewone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Ik ben het niet eens dat enkel een HD even goed werkt om het vuil weg te krijgen dan wanneer je ook foamt(+ HD ) . Wel akkoord als je kan spuiten met warm water en HD , dan zal er zeker evenveel vuil af zijn als met een gewone HD + foamgun . Maar dan kost je HD al wel een duizend en nog euro's meer dan een gewone
          ik merk anders weinig verschil . als de auto goed in de wax staat kan je zonder te foamen vrij veel vuil wegspuiten.eerst foamen doet net dat ietsje meer , maar gewoonlijk word de auto hier niet zo vuil .ik onderhoud (proper maken en houden) 3 auto's en foam ong. 10 keer per jaar voor de 3 samen. als je niet de tijd hebt zoals ik om de auto eventueel 2 ker per week te wassen is het nuttig. anders kan je het gerust missen.
          greetz
          ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            gebruik een "boostmiddel" , bvb QD+ , red mist of andere om je waxlaag te "boosten" na drogen van de auto .
            Als ik ze droog doe ik dat altijd met PB Spray and Gloss en daarna nog eens een laagje Mothers Gold Spray Wax. Van dat laatste heb ik echter moeite op het op te poetsen...
            Is het drogen met Spray and Gloss niet voldoende en van tijd tot tijd eens PB Quick Wax + 1 maal per jaar Blackfire caranauba wax?
            Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
            Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
              Als ik ze droog doe ik dat altijd met PB Spray and Gloss en daarna nog eens een laagje Mothers Gold Spray Wax. Van dat laatste heb ik echter moeite op het op te poetsen...
              Is het drogen met Spray and Gloss niet voldoende en van tijd tot tijd eens PB Quick Wax + 1 maal per jaar Blackfire caranauba wax?
              Volgens mij kan je beter drogen met de spray&wipe van poorboy's(1/1 verdund ) en dan een andere spraywax gebruiken van Mothers :bron : carclean.nl

1 keer per jaar een wax aanbrengen is niet voldoende hoor , breng volgende keer de spraywax aan door deze eerst op de doek te nevelen en paneel per paneel opwrijven met de andere zijde of een andere doek.
              Dat moeilijk oppoetsen komt omdat je het te dik aanbrengt namelijk of je wacht te lang .

Comment

Working...
              X