Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
inderdaad, Wolfs Chemicals De-Ironizer. Lijkt me iets minder krachtig dan Iron-X, maar 't stinkt niet zo (riekt naar iets dat naar munt riekt ). 'k Geloof dat het rond de 13 euro kost voor een busje van 1 l. bij Wax-it. Op de website zie ik wel dat het (weer) out-of-stock is... (en 'k zit bijna zonder )
En de 1l en 5l zijn onderweg op dit moment dus tegen het einde van de week hier
En de 1l en 5l zijn onderweg op dit moment dus tegen het einde van de week hier
ik probeer volgende week eens binnen te springen.
Ik ben ook nog op zoek naar een goede velgenreiniger, en mijn Meguiars Goldclass shampoo zit er ook ver door. Wat stel je voor als alternatief (prijs-kwaliteit) ?
Ik ben ook nog op zoek naar een goede velgenreiniger, en mijn Meguiars Goldclass shampoo zit er ook ver door. Wat stel je voor als alternatief (prijs-kwaliteit) ?
Beetje afhankelijk van wat je eventueel als bescherming gaat gebruiken in het geval van de shampoo. Maar met Auto finesse lather ben in alle gevallen goed. Ik heb hem gisteren nog gebruikt om een nanocoating te wassen en was perfect !
Ivm velgenreiniger hangt het ervanaf of het wekelijks is of voor velgen van wagens die nog in geen jaren gewassen zijn
Opnieuw Auto Finesse imperial voor wekelijks gebruik, die is super voordelig aan €17 voor de geconcentreerde variant. Je kan die aanlengen tot 1:10 met water en dan heb je 11L product !!!
Zal binnenkort een foto plaatsen van de tyre dressing , op het eerste zicht al een mooi resultaat op de bandjes .
Is wel zeer vloeibaar en ik vernevel deze IN een kwast (in de kopse haartjes) en smeer dit dan gelijkmatig uit over de band.
De kwast in kwestie is deze met de rode tape (voorbeeld)
De tape is om het metaal in te pakken en om de haartjes steviger bij elkaar te houden .
Gek genoeg zijn de grijze borstels 50% goedkoper dan de bruine (3 euro tegen 1.5 euro/stuk ) , misschien zijn de haartjes van de grijze versie harder ??
Zal binnenkort een foto plaatsen van de tyre dressing , op het eerste zicht al een mooi resultaat op de bandjes .
Is wel zeer vloeibaar en ik vernevel deze IN een kwast (in de kopse haartjes) en smeer dit dan gelijkmatig uit over de band.
Dan is het op solvent basis. We plaatsen binnenkort een FAQ online over bandendressings waarin de we verschillende soorten vergelijken.
Toch al even melden dat die op solvent basis sterk af te raden is omdat je de band gewoon kapot maakt. Het rubber verhard helemaal (kan zelf barsten op de duur!) en het kan zelf gevaarlijk zijn voor het rijgedrag ! Ze zijn wel erg goedkoop om maken eenvoudig in gebruik en geven een mooie look, dat wel
Dan is het op solvent basis. We plaatsen binnenkort een FAQ online over bandendressings waarin de we verschillende soorten vergelijken.
Toch al even melden dat die op solvent basis sterk af te raden is omdat je de band gewoon kapot maakt. Het rubber verhard helemaal (kan zelf barsten op de duur!) en het kan zelf gevaarlijk zijn voor het rijgedrag ! Ze zijn wel erg goedkoop om maken eenvoudig in gebruik en geven een mooie look, dat wel
@kapotmaken van de band : toevallig een merk dat jullie niet verkopen zeker ?
Ik zal ff informeren bij mijn bron en laat asap iets weten of daar iets van waar is .
fotoke van het resultaat :
Mooi is het al wel , nu nog ff opzoeken of dat het erg is voor de band
Indien dit niet goed is voor het rubber zal dit minder gebruikt worden en ga ik wel op zoek naar een alternatief voor wekelijks. Feit is dat ik nu geen + 20 euro uitgeef per liter (of zelfs meer!) maar een goede 12.50 euro/liter .
@kapotmaken van de band : toevallig een merk dat jullie niet verkopen zeker ?
Ik zal ff informeren bij mijn bron en laat asap iets weten of daar iets van waar is .
fotoke van het resultaat :
Mooi is het al wel , nu nog ff opzoeken of dat het erg is voor de band
Indien dit niet goed is voor het rubber zal dit minder gebruikt worden en ga ik wel op zoek naar een alternatief voor wekelijks. Feit is dat ik nu geen + 20 euro uitgeef per liter (of zelfs meer!) maar een goede 12.50 euro/liter .
Ik heb het vernomen van een een producent die zelf aan het testen was met verschillende mogelijkheden. Bovendien vind je er redelijk wat info over terug als je wat gaat googlen.
Ik heb het dan toevallig bevestigd gekregen van een banden importeur. Die vroeg mij welke banden dressing wij verdeelden. Ik leg hem alles uit en hij zei zelf dat we zeker geen mochten verkopen met solvent in. Zij hadden zelf al banden terug gekregen die gewoon barstjes vertoonden en helemaal hard geworden waren.
Ik kan het maar vermelden hé. Ik zag meteen het "ontvlambaar" logo en moest denken aan de discussie die ik er vorige week over had.
Aangezien ik het nu uit 2 bronnen heb vernomen die toch wel zelf zwaar bezig zijn met zowel ontwikkeling als aftercare denk ik dat er sowieso wel iets van aan is ...
En nee, gelukkig verkopen wij er geen op solvent basis
Ik zal ff een stukje uit de mail kopiëren die ik heb gekregen van mijn "bron" :
Solvent is een vluchtige stof die de capaciteit heeft om iets op te lossen. Gemengd met siliconen krijg je een substantie die gemakkelijk aanbrengt en na verdamping van de solvent een mooie zwarte zijde zachte glans nalaat. Maar bij mijn weten verdampt het solvent zeer snel, ik kap dit in een beker , en doe met een borstel mijn banden. Soms is er wat overschot en na een dag of twee is dit enkel nog een dikke brij, de siliconen. Dus het probleem zal niet zo erg zijn , trouwens ik gebruik dit soort bandenglans al een jaar of 3 en je mag samen met Bertje (desnoods ook met de banden specialist komen kijken en zien of je barstjes of scheurtjes vindt. Ik heb de indruk dat hierdoor de banden net minder gaan uitdrogen (wat trouwens een natuurlijk verschijnsel is) als zonder.
An extract from one of a series of unbiased Detailing Technical Papers, a library of educational materials that has become the #1 reference for car care on the Internet.
Tyre Dressings
As every Concours d'elegance participant knows, dull or weathered tyres spoil the look of an otherwise immaculate vehicle. Matte black tyres with a natural sheen are quite simply the final touch to an otherwise perfectly prepared vehicle.
Detailing relies on the correct preparation procedures and the correct methodology to obtain pristine results. For any tyre protect ant to work well on rubber it must be applied to a clean surface. A rubber cleaner (Menzerna Wheel Surface and Tyre Cleaner pH 7.5 or 3M Tyre & Wheel Cleaner -39036) will remove old dressing, any dead rubber and properly prepare your tyre for the application of a protective product. The porous nature of rubber and polymers attracts dirt, dust, and brake dust and road grime.
Water- based vs. Solvent-based Tyre Protection
The difference between water and solvent based is in the carrier system used. Solvent based products use a hydrocarbon silicone to suspend the product. When you apply it, the solvent evaporates leaving the dressing's active ingredients (silicone oil) behind; this type of silicone leaves a high gloss shine and will repel water longer but it is non-biodegradable. Most high gloss products are based upon (DMS) solvents. Water-based dressings (usually a milky-white liquid) use a combination of natural oils and polymers to offer a non-greasy, satin finish
For vehicles fitted with ceramic brakes and / or pads; products that contain DMS solvents are not recommended as it can contaminate the pads and render them ineffective
Silicone [: Polydimethylsiloxane (PDMS) belong to a group of polymeric organ silicon compounds which are commonly referred to as silicones.] CAS number - 63148-62-9
a) Water-based silicone dressings - usually a milky-white liquid that don’t contain petroleum distillate solvents that can harm rubber and/or vinyl over time; water-based dressings use a combination of natural oils and polymers that coat and bond to offer a non-greasy, satin finish (Zaino Z-16 Perfect Tyre Gloss or Swisswax Pneu) Some of these products also contain ultra violet radiation (UVR) blocking agents to help keep tyres from cracking, fading and hardening. Most, if not all water-based dressings are biodegradable whereas solvent- based silicone is not.
b) Solvent-based silicone dressings - usually a clear greasy liquid, Dimethalsiloxane (DMS) that contain petroleum solvents as a cleaning agent. These penetrating-type silicone oils form a flexible protective shield that prevents penetration of moisture and dirt. Most silicone dressings, although very durable, leave a never-dry high gloss film, they remove the elasticity from vinyl, rubber and paint; causing them to evaporate out of the substrate, leaving behind a dry inflexible surface.
Most high gloss products are based upon DMS silicone oil, the difference between water and solvent based is in the carrier system used. Solvent based products use a hydrocarbon silicone to suspend the product. When you apply it, the solvent evaporates leaving the dressing's active ingredients (Silicone oil) behind; solvent-based silicone is not environmentally friendly / biodegradable
Many tyre manufacturers (BF Goodrich, Goodyear, Michelin, Pirelli, etc) have issued technical service bulletins advising against the use of tyre dressings containing Dimethalsiloxane (DMS) a petroleum distillate solvent. This type of solvent will dissolve away the protective waxes and can actually aggressively compromise the sidewall. In the event of warranty sidewall failure, one of the first things tyre manufacturers look for is evidence of the use of these types of products. When found, this is often the cause for not warranting the tyre’s sidewall failure.
The big three auto companies (Ford, General Motors and Chrysler) have issued advisories or technical bulletins to their dealers to not use heavy petroleum distillate-dimethal silicone oil dressings for another reason; paint and wheel surface staining. Auto companies have found that it is next to impossible to remove the stains, In some cases, even repainting the part doesn’t' t work as the stain comes back through the new paint, requiring the part to be replaced. Most factory styled wheels are coated with a clear coat type of coating. Some are more porous than others and use of an incorrect dressing may stain them the same as the body parts.
@simoni: en die van auto finesse dan? Die is doorschijnend en laat in mijn ogen wel een vettige laag achter (zeker op de velgen). Net dus tegengesteld van wat er bij de niet solvent gedragen producten staat.
Je hebt het wellicht over de gloss tyre dressing en niet over de nieuwe satin tyre gel. Ik heb zelf geen ervaring met die specifieke producten van autofinesse. Maar de produkten die ik er wel van gebruik hebben me tot nu toe met verstomming geslagen (prijs, kwaliteit, gebruiksgemak, resultaat, verpakking) dusdanig zelfs dat ik alle andere produkten die ik nu heb van andere merken consequent door autofinesse-producten vervang. Ik gebruik nu Blackfire tyre gel en ben ook niet echt enthousiast hierover. Het resultaat is voor mij te glimmend en er blijft ook een residu achter dat voor mij (te) vettig aanvoelt. Ik verwijder wel onmiddellijk alle sporen die ik bij het aanbrengen op de velgen zou hebben achtergelaten. Toch ben ik zinnens om die Blackfire als hij op is te vervangen door autofinesse satin tyre gel.
de dressing inderdaad... Ben er wel content van daar niet van, want het houdt zeer lang op de band zonder te glimmen. Alleen blijft het op de velg vettig aanvoelen. Ik kan nu zonder problemen remstof van de velg afwrijven zonder ook maar één spoor na te laten.
Ik heb momenteel enkel de glass cleaner in het bezit,voor lichte vervuiling ideaal,maar doet niets extra dan bvb de ruiten reiniger van HG
Prijs is wel gelijk,moet ik wel zeggen.
Velgen reiniger ( de gewone,want je hebt nu ook de duurdere extreme versie nvdr) is goed voor losse vervuiling.
Maar blijkt voor sterkere vervuiling toch niet ideaal te zijn,heb ik gehoord.
Momenteel ben ik nog het meeste fan qua velgenreinigers van mijn sonax wheel cleaner !
Comment