Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitlaten laten blinken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Uitlaten laten blinken?

Goede avond,
    Ik zou graag de uitlaten (eindstukken) van mijn megane RS mooi laten blinken. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Wondersteen, sonax pasta,...
    Op het eerste zicht zijn ze wel proper maar als je tegoei gaat kijken dan zie je dat het beter kan. Ik heb ze ook al eens met velgenreiniger en ironx gekuist. Het volgende dat ik wil proberen is autoglym metal polish, iemand hier ervaring mee?

Weet er toevallig iemand of de eindstukken afneembaar zijn?

Alvast bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
    Die gebruik ik ook voor de chromen eindstukken van mijn A4.
    Ze zien er na 3 jaar nog steeds als nieuw uit.

Aanrader dus

Comment

Ik gebruik Sidol, kost niet veel en is heel efficiënt.

Comment

Auto Finesse Mercury werkt schitterend.

Het verwijdert heel goed roet aanslag, het lost het letterlijk op. De betere metal polish voor uitlaten die we al gebruikt hebben
        En dat voor maar €14 :o

Comment

Met de All Metal Polish van Meguiar's krijg ik de uitlaten van mijn Golf niet volledig proper. Op de onderste helft vormt er zich altijd een hardnekkige roetlaag.

Zou de Mercury Metal Polish dit wel kunnen verwijderen?
          Do Epic Shit.

Comment

Probeer eens met fijne staalwol + All Metal Polish. Daar heb ik tot nu toe al alles mee proper gekregen.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

De uitlaat van de 1reeks was af-fabriek niet glanzend, gewoon roestvrij staal.

Na een jaartje ermee rondgetoerd te hebben, heb ik me een keertje uitgeleefd met water-schuurpapier, en het resultaat nadien was best wel OK te noemen: eerst nat schuren met een korrel 400, en daarna verfijnd tot grid 3000. Vervolgens nog met een tube metaalpolish dat hier nog lag te slingeren... Kostprijs: nog geen 5 euro aan schuurpapier, en wat quality-time (half uurtje, of zo).

Sindsdien beperkt het onderhoud zich tot het af en toe eens mee-wassen met de auto, en als de auto in de was gezet wordt, gebruik in de bovenstaande tube ook nog eens... (tot mijn tevredenheid). Het gaat steeds meer blinken.

een foto'tje van destijds ter illustratie (let echter niet op de rest van de wagen, die ziet er ondertussen een pak beter uit). Mits wat meer tijd te investeren zou ik het 'perfect' kunnen krijgen, maar binnenkort staat er hier toch een andere voor de deur.

Als je ergens een lease-sletje tegenkomt, moet je maar eens vergelijken...
              Bijgevoegde Bestanden
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Probeer eens met fijne staalwol + All Metal Polish. Daar heb ik tot nu toe al alles mee proper gekregen.
                Zoiets als Metalino Staalwol 00000 (superfijn)? De GTI heeft chrome uitlaattips, ik wil ze liever niet kapotschuren natuurlijk.
                Do Epic Shit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tterpelle Bekijk Berichten
                  Met de All Metal Polish van Meguiar's krijg ik de uitlaten van mijn Golf niet volledig proper. Op de onderste helft vormt er zich altijd een hardnekkige roetlaag.

Zou de Mercury Metal Polish dit wel kunnen verwijderen?
                  Onze ervaring is idd dat mercury op een chemische manier komaf maakt met die roetaanslag. Op mijn GTI heb ik net hetzelfde voor, en Mercury is de eerste die het zo eenvoudig wegkrijgt zonder staalwol
                  Ik zou je wel een hoopje staalwol 0000 aanraden voor de kleine prijs die het kost. Daarmee ben je zeker

Je kan de mercury niet vergelijken met de NXT. Nxt bevat geen tot weinig schuurkorrel en werkt vooral glazend. Mercury is een echte metal polish met korrel en chemische reiniging.
                  Mercury mag je dus niet echt op chromen raamomlijstingen gebruiken ,nxt wel.

Comment

Ik heb alleen staalwol 000 gevonden in de Gamma. De "betere doe-het-zelf-zaak" was al dicht en ik had het direct nodig. Ik zal het morgen eens heel voorzichtig daarmee proberen.
                    Do Epic Shit.

Comment

Het is gelukt met de 000 staalwol en een beetje Meguiar's All Metal Polish. Ik ga toch die Auto Finesse Mercury bestellen, want ik heb veel te veel moeite moeten doen. Hoe komt het dat die uitlaten zo vuil worden? Duck zijn "GTD" heeft daar totaal geen last van.
                      Do Epic Shit.

Comment

Sorry tterpelle, niet meer gevolgd hier. Toch gelukt dan? Nu hij éénmaal zuiver is is het wel een stuk makkelijker te onderhouden. Die nxt metal polish beschermt het behandelde oppervlak ook een beetje.

Voor inox heb je ook speciale schuurmatjes, werkt erg goed! Want eigenlijk is staalwol verboden op inox ivm roestvorming.

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                        X