Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe koetswerk auto voorbereiden op winter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe koetswerk auto voorbereiden op winter?

Ik wil mijn auto eens echt grondig onder handen nemen deze week of de week erna, aangezien ik daar nog weinig tijd za voor hebben deze winter.

Daarbij wil ik hem voorbereiden op de winter, want hij zal veel buiten staan.

Welke producten gebruik ik dan het beste?

Stappenplan?

Wax-it?

Somino?

Een nieuwe auto zoals de jouwe heeft dat echt niet nodig denk ik

Van fabriek af zit er al een goede vernislaag over de lak.

Comment

kijk ns in lotusfreak z'n topic. kerel is goe bezig, mijn gedacht!

Comment

Ondanks dat velen onder ons het niet zo leuk vinden in de winter:

Regelmatig je wagen wassen om de zoutresten te verwijderen is ook al een goede oplossing

Comment

Het Meguiars 5 stappenplan is hiervoor ideaal.
          Check mijn topic voor meer info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moonland Menace Bekijk Berichten
            Het Meguiars 5 stappenplan is hiervoor ideaal.
            Check mijn topic voor meer info.
            Ja zo een 5 stappen plan is ideaal.

Ik heb ook een aantal klanten die met hun nieuwe wagen komen voor een behandeling. En je zou versteld staan wat een verschil dat opleverd voor zowel de bescherming als de look

Ik weet niet of ik dat hier mag zetten, maar er loopt voor de maand november een promotie voor een hele kit van Jeffs Werkstatt die je alles bezorgt wat je nodig hebt voor zo een stappenplan. (enkel het kleien zit er niet bij)

Afhankelijk van het kleur en of het al dan niet een metaalkleur is kan je nog kiezen tussen de acrylic of carnauba kit.

Last edited by ; 20/11/2006, 13:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichten
              kijk ns in lotusfreak z'n topic. kerel is goe bezig, mijn gedacht!
              Thanks manos

Hier de link ivm. de stappen voor een behandeling en nog wat reclame voor voor Wax-it

Het fijne ook aan deze producten, deze laten geen witte resten na op de rubbers, tov. andere merken waar je er wel veel last van hebt.
              Ik ben juist thuis van het werk en nu ga ik aan de linker zijflank beginnen
              Last edited by ; 20/11/2006, 16:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Ik weet niet of ik dat hier mag zetten, maar er loopt voor de maand november een promotie voor een hele kit van Jeffs Werkstatt die je alles bezorgt wat je nodig hebt voor zo een stappenplan. (enkel het kleien zit er niet bij)

Afhankelijk van het kleur en of het al dan niet een metaalkleur is kan je nog kiezen tussen de acrylic of carnauba kit.

Acrylic is voor .. niet-metallic ?

Hoeveel keer kan je met deze producten de auto behandelen ? zijn die doeken herbruikbaar ?

thx
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Hoewel het niet bepaald plezant is in de winter: gewoon vaak genoeg wassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                    Acrylic is voor .. niet-metallic ?

Hoeveel keer kan je met deze producten de auto behandelen ? zijn die doeken herbruikbaar ?

thx
                    Acrylic raad ik aan voor Metaal lakken daar ze de Metaalvlokken niet verbergen, wat een carnauba wax wel doet.
                    Het resultaat is een reflectief met een acrylic wax.
                    Een carnauba gaat meer een natte, warme look geven.

Met zo een set kan zeker 1 tot 2 jaar weg in de veronderstelling van het volgende systeem:

- 2 maal per jaar klei
                    - 4 maal per jaar Prime
                    - Elke maand of 2 maand een laagje Acrylic (of Carnauba) Jett Trigger

De doeken kan je gewoon wassen. (max 40 graden en geen wasverzachter)
                    Ik doe bijna weekelijks een wagen van een klant, daarenboven worden de mijne en die van mijn vriendin er ook nog mee onderhouden.
                    Ik ben er nu een jaar ver mee en ze zijn nog steeds als nieuw
                    Gewoon in de was ermee na je waxbeurt
                    Last edited by ; 20/11/2006, 19:28.

Comment

Met zo een set kan zeker 1 tot 2 jaar weg in de veronderstelling van het volgende systeem:

- 2 maal per jaar klei
                      - 4 maal per jaar Prime
                      - Elke maand of 2 maand een laagje Acrylic (of Carnauba) Jett Trigger
                      Dit vind ik wel een beetje veel.
                      BTW, doe jij alles met de hand of gebruik je een machine?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                        Dit vind ik wel een beetje veel.
                        BTW, doe jij alles met de hand of gebruik je een machine?
                        Welke stap vind je veel ?

Ik heb het hier wel over de Jeffs Werkstatt range.
                        De LSP stap (laatste stap) is zo erg eenvoudig door het gebruik van de Trigger technologie dat je dat bijna na elke wasbeurt zou kunnen doen.

Je wagen volledig in de wax zetten neem hooguit 15min in beslag !

Enige nadeel aan die Trigger is wel dat het laagje wax dunner is en dus maar een maand of 2 zal meegaan.
                        Je kan ook 1 maal een laagje of 3 na elkaar aanleggen, dan heb je ook de normale bescherming van 6 maanden.

Ik gebruik zelf voor alles een PC (Porter Cable) behalve voor de LSP.
                        Voor de polish stap gebruik ik tegenwoordig een rotary van Metabo. (beste die er is )

Comment

wagen voorbereiden op de winter

Welke stap vind je veel ?

Ik heb het hier wel over de Jeffs Werkstatt range.
                          De LSP stap (laatste stap) is zo erg eenvoudig door het gebruik van de Trigger technologie dat je dat bijna na elke wasbeurt zou kunnen doen.

Je wagen volledig in de wax zetten neem hooguit 15min in beslag !

Enige nadeel aan die Trigger is wel dat het laagje wax dunner is en dus maar een maand of 2 zal meegaan.
                          Je kan ook 1 maal een laagje of 3 na elkaar aanleggen, dan heb je ook de normale bescherming van 6 maanden.

Ik gebruik zelf voor alles een PC (Porter Cable) behalve voor de LSP.
                          Voor de polish stap gebruik ik tegenwoordig een rotary van Metabo. (beste die er is )

ik leg een dikke wollen sjaal rond zen antenne en trek een muts over zen kop......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            ik leg een dikke wollen sjaal rond zen antenne en trek een muts over zen kop......

Comment

Ik had vroeger, in de jaren stillekes toen de uilen nog preekten (in de '60's), eens het lumineuze idee gehad om een oude deken op de motor van mijn gloednieuw Mini'ke te leggen (juist getrouwd en niks was goed genoeg om ons zuurverdiende kapitaaltje te beschermen), dat was allemaal goed en wel (alhoewel ik me nu het nut ervan afvraag..maar toen wist ik simpelweg niet beter) tot de dag dat ik rap-rap naar 't dorp moest en bij het terugkomen er zo ne vieze stank rond de wagen hing. 'k Was die deken vergeten en sinds die dag er ook geen meer opgelegd.

Comment

heb hier ook de klei staan van meguiars
                                maar nadien moet ik dan waxen zeker of beschermlaag voorzien ofzo???
                                iemand tips anders??? I'm a noob

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
                                  heb hier ook de klei staan van meguiars
                                  maar nadien moet ik dan waxen zeker of beschermlaag voorzien ofzo???
                                  iemand tips anders??? I'm a noob
                                  Bekijk het car cleaning subforum even

Comment

Topic verplaatst naar het 'Car cleaning & detailing' subforum.

Comment

Inderdaad je hebt veel mogelijkheden van de verschillende merken...

Ikzelf ga bij mijn GTI de volgende stappen aanbrengen:

- Velgen wassen met Smartwax shampoo, oude meguiars mitt en meguiars droogdoek
                                      - Wagen wassen met smartwax shampoo, mitt en Dodo supernatural drying towel.
                                      - Wagen volledig kleien met smartwax klei en poorboy's Spray and Wipe
                                      - Vlug even opnieuw wassen dat hij proper staat.
                                      - DAP 500 op zwarte pad de Dodo Juice Lime prime (cleanen)
                                      - DAP 500 op zwarte pad PB's Black Hole (glazen)
                                      - DAP 500 op blauwe pad Smartwax Sealant
                                      - Handmatig dubbele laag Smartwax concours (of PB's natty's // Dodo juice purple haze???)
                                      - Velgen voorzien van een dubbel laagje rimwax, banden voorzien van PB's bold n bright tire dressing
                                      - alle trims met een APC zuiver maken en voorzien van Smartwax Gel
                                      - Alle inox / zilveren delen met Mothers all metal polish

Goh en mijn vriendin haar Polo krijgt ongeveerr dezelfde behandeling, alleen daar komt nog een stap Monello tussen om haar krassen weg te krijgen en valt de black hole weg

Broertje zijn Insignia staat ook op het programma, en daar ook ongeveer dezelfde behandeling als de Polo, want ook hij heeft spijtig genoeg enkele lichte krassen

Goh wat is detailing toch superrrrr eenmaal erdoor gebeten en je blijft het doen...

Dan krijg je dergelijk super resultaat

Last edited by ; 19/09/2009, 13:22.

Comment

Ziet er goed uit Kurtje.
                                        Ik vraag me alleen af waarom je er na de Lime Prime nog Black Hole opzet?
                                        Lime Prime is toch een uitstekende Glaze. Door Black Hole machinaal op te zetten verwijder je de Glaze oliën van Lime Prime weer.
                                        Of is er een specifieke bedoeling?

Comment

Working...
                                        X