Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe koetswerk auto voorbereiden op winter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Moniek Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit Kurtje.
    Ik vraag me alleen af waarom je er na de Lime Prime nog Black Hole opzet?
    Lime Prime is toch een uitstekende Glaze. Door Black Hole machinaal op te zetten verwijder je de Glaze oliën van Lime Prime weer.
    Of is er een specifieke bedoeling?
    Lime prime is volgens mij een echt meer cleaner met ee lichte glaze, de black hole heeft volgens mij geen clean capaciteiten maar wel glazend en swirl verbergende capaciteiten...
    Maar inderdaad, je kan ze ook apart gebruiken...
    Ben er ook nog niet heel zeker van welke ik ga toepassen...

Comment

hoi

effe een vraagje tussendoor. Daarstraks mijn auto gewaxt.

Heb hier al meermaals gelezen dat het materiaal in de wasmachine mag.

Maar mogen de wafeldoeken, microvezeldoeken, washmitt's allemaal tegelijk (samen) in het machien op 30° zonder wasverzachter?

groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
        Lime prime is volgens mij een echt meer cleaner met ee lichte glaze, de black hole heeft volgens mij geen clean capaciteiten maar wel glazend en swirl verbergende capaciteiten...
        Maar inderdaad, je kan ze ook apart gebruiken...
        Ben er ook nog niet heel zeker van welke ik ga toepassen...
        Aangezien de productomschrijving van lime Prime er inderdaad niet zo duidelijk over is heb ik voor aanschaf uitleg gevraagd aan Dom van Dodo Juice. Hij bevestigde dat Lime Prime (Lite) een volwaardige Glaze is. Bij metingen met een glansmeter, in een topic op Detailingworld, bleek Lime Prime (Lite) samen met EZ Creme Glaze van Chemical Guys de hoogste glansgraad te hebben van de geteste producten.

Comment

Aangezien de productomschrijving van lime Prime er inderdaad niet zo duidelijk over is heb ik voor aanschaf uitleg gevraagd aan Dom van Dodo Juice. Hij bevestigde dat Lime Prime (Lite) een volwaardige Glaze is. Bij metingen met een glansmeter, in een topic op Detailingworld, bleek Lime Prime (Lite) samen met EZ Creme Glaze van Chemical Guys de hoogste glansgraad te hebben van de geteste producten.
          hmmmz ok dat zegt genoeg, dan kan de black hole wegvallen

Comment

Ziet er goed uit Kurtje.
            Ik vraag me alleen af waarom je er na de Lime Prime nog Black Hole opzet?
            Lime Prime is toch een uitstekende Glaze. Door Black Hole machinaal op te zetten verwijder je de Glaze oliën van Lime Prime weer.
            Of is er een specifieke bedoeling?
            Black hole heeft nog een véél hogere fillers capaciteit dan lime prime.

Lime prime heeft bijna geen fillers capaciteit, maar bevat wel een lichte korrel om correctie uit te voeren.

Dus het zijn 2 erg verschillende producten.

Lime prime light daarintegen bevat geen korrel en is eerder bedoelt voor een perfect gepolierde wagen van zijn polishing oils te ontdoen en dus de lak voor te bereiden op het sealen of waxen.

Comment

Een glaze heeft eigenlijk 2 mogelijke doeleinden.

1) filling
              2) toevoegen van glazing oil

Lime prime (lite) heeft bijna geen filling, maar extra veel van de glazing oils.
              Vandaar dat de 'glans factor" hoger is.

Heb je echter niet de beschikking over een machine waarmee je een perfect oppervlak kan bekomen, dan ben je beter met een product met fillers.

Als je beide gebruikt heb je eigenlijk het beste van de 2 werelden

Maar opnieuw, als je een perfect swirl vrij resultaat bekomt heb je in principe geen nood meer aan een black hole ALS je idd met een andere cleaner (zoals lime prime lite) werkt.

Comment

Ahhhhh ok Bert, dus beide kan eignelijk wel...

Dus zoals ik het verneem kan je met de Lime Prime de lak 'afwerken' van lichte swirls enz... (machinaal dan) en dan eventueel erna nog handmatig de Black hole erop doen voor de glaze...?

Of ben ik nu weer niet mee :$

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                  Ahhhhh ok Bert, dus beide kan eignelijk wel...

Dus zoals ik het verneem kan je met de Lime Prime de lak 'afwerken' van lichte swirls enz... (machinaal dan) en dan eventueel erna nog handmatig de Black hole erop doen voor de glaze...?

Of ben ik nu weer niet mee :$
                  Juist

De lime prime gaaf effectief corrigeren terwijl de blackhole gaan verbergen.

Lime prime lite daarintegen heeft enkel glazende (en geen fillende) capaciteiten.

Comment

Kan er dan ook van uitgegaan worden dat, wat enkel de corrigerende (licht schurende) functie betreft, Lime Prime, Paint Cleaner en SSR1 op eenzelfde niveau staan? Of sla ik de bal hier helemaal mis?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                      Kan er dan ook van uitgegaan worden dat, wat enkel de corrigerende (licht schurende) functie betreft, Lime Prime, Paint Cleaner en SSR1 op eenzelfde niveau staan? Of sla ik de bal hier helemaal mis?
                      SSR1 (de nieuwe) heeft nog meer correctiekracht IMHO

Comment

We zijn de bal hier redelijk juist aant slagen

Comment

Game! :p

Comment

Set....and....match

Comment

Working...
                            X