Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende hobby detailer met een hoop vragen, enkel voor de gemotiveerde posters ;)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mooi resultaat!

Ik moet zeggen dat ik ook nog maar sinds een jaar of minder me een beetje verdiep in het grondiger poetsen van de wagen. Een carwash heb ik nooit gebruikt, maar ik hield het meestal bij afspuiten, wassen en drogen. Ik ben nog bijlangena niet zo ver als sommige poetsmaniakken hier, maar ik zie bij mijn eigen wagen wel al een grote verbetering en dat terwijl ik nog nieteens gepolijst of gewaxed heb (wel klei, ironX, plastX, bandenzwart en interieur).
    Ik heb van tijd tot tijd ook weleens de twijfel om een DAP900 aan te schaffen, maar ik ben bang dat ik die te weinig zou gebruiken.

Bedankt grandscenicman voor de goeie tips trouwens!
    '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Storm81,

als ik, als beginner, jou een tip mag geven over die DAP900: KOPEN! Tenminste als het budget er is (kost 155eu). Moet je wel nog wat pads rekenen en kom je snel aan 50eu extra maar dan heb je wel wat. Qua tijd spaar je jezelf wat uit. Wat het resultaat betreft kan ik enkel maar zeggen dat het minstens zo goed is als met de hand. Wat het polieren betreft spreekt het vanzelf dat het een stuk makkelijker is dan met de hand, naar mijn mening niet te vergelijken qua arbeid. Om Glaze aan te brengen is het ook een hebbeding. Waxen doe ik nog steeds handmatig maar dat is het dan ook.

Ik moet nog wat oefenen met het nemen van foto's want die komen nog niet volledig tot hun recht (heb hier en daar ook wat foto's zitten 'inkrimpen' en dan verlies je weer een pak aan details). Ik sta versteld van het resultaat, net zoals al m'n vrienden en familieleden. Alleen is dat soms moeilijk weer te geven op foto. Ik heb nog een Audi a6 break in aantocht wat foto's betreft en ben nu bezig aan een bmw 3 e46 waar ik een 'voor en na' van ga posten. Zal tegen dan al wat wijzer zijn geworden wat het foto's nemen betreft

Ik ga ervan uit dat je na het kleien ook waxed of nog niet? Kan je ook aanraden om na het kleien en polieren eens Poorboy's Black hole te gebruiken (=glaze), doet ook mooie dingen met je lak. Dan een wax erop en klaar is kees

Greetzzz

Jonathan
      Last edited by Aikinoodle007; 02/06/2012, 00:38.

Comment

Bericht aan mezelf: "stoppen met lezen op dit forum want ik voel een gat in m'n portefuille komen"

Comment

feit, je zit echt heel snel ergens richting de 1000eu (na enkele weken al )

Comment

Elke hobby kost geld !

Comment

't Is hier ook een beetje (positief) uit de hand aan het lopen...
              'k Begin ook al een aardige collectie te hebben, weliswaar nog geen machienerie... maar dat zit er nog wél aan te komen me dunkt .
              En inderdaad, elke hobby kost geld hé .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten
                't Is hier ook een beetje (positief) uit de hand aan het lopen...
                'k Begin ook al een aardige collectie te hebben, weliswaar nog geen machienerie... maar dat zit er nog wél aan te komen me dunkt .
                En inderdaad, elke hobby kost geld hé .
                Zonder foto's geloven we je niet!

Comment

Hahaha...
                  Foto volgt; ok

In het begin was ik al wreed content met een goede shampoo, washmitt, wax,...
                  Ondertussen komt daar toch altijd meer en meer bij.
                  Best fijn om mooie resultaten té zien!

Comment

Foto's...

Toch al een begin hé
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Goed bezig, zou ik zeggen. En wees gerust, er komt nog bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                        Goed bezig, zou ik zeggen. En wees gerust, er komt nog bij.
                        I know

Comment

Heb een vraagje, dat misschien wat offtopic is maar vond het een beetje onnodig er een apart topic voor te maken..

De lak van mijn geliefde E30 318is, staat na 22 jaar ronddenderen op onze Belgische 'wegen' niet zo mooi meer als toen ze pas uit de fabriek gereden werd. Heb zitten denken om hem mettertijd deels te laten herspuiten, op plaatsen waar er roest is (nadat het bijgewerkt is). Op de motorkap zijn bvb verschillende 'putjes' en/of roestpuntjes, die wellicht van steenslag afkomstig zijn. Ook zijn er rondomrond vrij veel krassen. Het is geen Garage Queen. Vooral het kofferdeksel heeft enorm afgezien blijkbaar, zou in godsnaam niet weten hoe het komt dat dat zo hard bekrast is (helemaal mat en dof, vol krassen/swirls, alsof iemand de koffer met een schuurspons heeft zitten wassen, met de schuurkant op de lak). Vraag me af of dat nog te redden is maar vrees er een beetje voor.

Anyway, mijn vraag is of het nog de moeite is om te detailen. Anderzijds is het wel handig om te zien in hoeverre bepaalde krassen nog weg te polieren zijn, en waar echt diepe krassen, putten en roest is, kan het dan herspoten worden. Hij zou er ook al een stuk mooier uitzien als hij wat meer blinkt. En hij staat ook altijd buiten dus een laagje wax kan denk ik geen kwaad. Wat denkt men hierover?

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Het wordt natuurlijk een heel stuk beter maar je kan maar werken op wat je hebt. Dus waar de lak echt kapot is door roest of te diepe krassen kan je natuurlijk geen wonderen verwachten.
                            Het is wel perfect mogelijk om zelf de glans heel sterk te verbeteren.

Comment

Toeval wil dat ik vandaag bezig geweest ben aan een E30 318is Ian.

De lak was een totale ramp, veel slechter kan het niet denk ik. Doel was om hem niet 100% perfect te krijgen maar vooral de glans moest terugkomen (die was totaal niet aanwezig!).

Enkele foto's:

Voor op de zijkant van de wagen:

Foto enkel na correctie van de lak:

Voor op de kofferklep:

Foto van de kofferklep op het einde van de behandeling:

Nog een foto van de zijkant:

Op 1 dag tijd is de glans prachtig terug gekomen op deze verweerde lak. Kom de uwe gerust eens tonen bij mij als je wil Ian

Comment

Wanneer is er nog eens een demodag? Zou eigenlijk wel eens willen langskomen dan.

Edit: Knap resultaat! De lak op mijn kofferdeksel is wel in dubbel zo slechte staat. Wat is jouw tarief?

Ben aan het twijfelen om zelf spullen aan te kopen hiervoor of het te laten doen door iemand als het niet te duur is. Als je het zelf kunt is het natuurlijk handiger (dan zou ik de Touring van m'n ouders ook eens onder handen nemen).

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Als je het ziet zitten Ian, kom hem eens tonen bij mij. Zou graag de staat eerst eens willen zien

Stuur een PM voor m'n adres eventueel

Ps. De staat van deze waar ik vandaag aan gewerkt heb, zag er véél slechter uit dan hier op foto vastgelegd!

Comment

Working...
                                  X