Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto. Wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe auto. Wat nu?

    Ik geef toe dat ik mijn oude wagen zwaar mishandeld heb. Nu de nieuwe binnenkort er aan komt, wil ik mijn leven beteren.

    Eenmaal afgehaald, wat doe ik best, na het weigeren van een lakpantser, als eerste? Wassen met shampoo, sealer en waxen? Daarna kan ik best het klassieke patroon volgen, maar 't is die eerste keer he. Net hetzelfde als met de vrouwen, dan weet je ook nog niet zo goed hoe het moet.

  • #2
    Lees eens deze link door , 95% van je vragen zullen al beantwoord zijn
    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

    Comment


    • #3
      Wat voor iets zoek je nu?

      Comment


      • #4
        Ik heb gelijkaardige tutorial al op carclean.nl gelezen, maar ik vroeg me gewoon af wat ik het beste doet met een auto die net van de fabriek komt. Kleien lijkt me overbodig, polijsten ook. What else... Is het eigenlijk nodig glaze aan te brengen of is het best direct wax aan te brengen? Dat vind ik niet echt terug in dat onderwerp.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
          Ik heb gelijkaardige tutorial al op carclean.nl gelezen, maar ik vroeg me gewoon af wat ik het beste doet met een auto die net van de fabriek komt. Kleien lijkt me overbodig, polijsten ook. What else... Is het eigenlijk nodig glaze aan te brengen of is het best direct wax aan te brengen? Dat vind ik niet echt terug in dat onderwerp.
          Kleien is zeker wel nodig! Je zou verstelt staan van wat er nog durft af te komen bij een nieuwe wagen. Die hebben dikwijls enige tijd buiten gestaan, en/of tijdens transport ook wat vuiligheid gezien.
          Polijsten hoeft idd niet. Van die glaze kan ik niet helpen. Daar zal iemand anders wel een antwoord op weten.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
            Kleien is zeker wel nodig! Je zou verstelt staan van wat er nog durft af te komen bij een nieuwe wagen. Die hebben dikwijls enige tijd buiten gestaan, en/of tijdens transport ook wat vuiligheid gezien.
            Polijsten hoeft idd niet. Van die glaze kan ik niet helpen. Daar zal iemand anders wel een antwoord op weten.
            Dank u...

            Comment


            • #7
              Persoonlijk zou ik aan een nieuwe wagen niet te veel aan doen. Nieuwe wagens hebben natuurlijk al een aanzienlijke tijd buiten staan 'wachten' dus was hem eens en kijk of er wat oneffenheden / plekjes opzitten. Zijn er enkele aanwezig? Dan kan je juist die plaatsen misschien lichtjes kleien.
              Ik zou er juist een waxlaagje op leggen. Tervoren een glaze voor nog een tikkeltje meer glans en schijn mag eventueel wel, of je echt veel verschil gaat zien weet ik niet. Heb het nog nooit getest.

              Comment


              • #8
                Bekijk eerst je auto in daglicht en liefst dan nog in de zon.
                Zo zie je alle "foutjes" en kan je de dealer daarover aanspreken eventueel. Op elke nieuwe auto is wel iets , zo niet , des te beter voor jou .
                Wil je weten of je moet kleien : neem een diepvrieszakje mee en voel met je hand erin aan je lak : is ie glad , dan voel je niks door het zakje.
                Voel je allemaal "stipjes" , best kleien : HEEL DE AUTO .
                Duurt +- 1 uurtje en je hebt een veel strakker resultaat , waardoor je wax of sealant ook langer blijft zitten .

                Een glaze hoeft zeker niet , dit is eigenlijk meer bedoeld om de lak te "voeden" en vermits het nieuwe lak is , kan deze nog niet verouderd zijn .
                Een glaze is optioneel , sommigen zien zelfs geen verschil met of zonder glaze bij een nieuwe wagen.....

                Ik raad je aan voor de 1e wasbeurt dit :

                -begin eerst met je velgen te wassen en gebruik hiervoor bvb een zachte kwast en een goedkope washandschoen (enkel voor de velgen gebruiken) en een sopje met bvb gewone autoshampoo . Je kan ook speciale velgenborstels kopen voor IN de velgen te poetsen.
                -dan de wagen ruim afspoelen voor je gaat wassen of je kan zoals de die-hards een schuimtapijt spuiten op je wagen en na inweken dit eraf spoelen met de hogedrukreiniger en dan beginnen met het echte wassen.
                -wassen 2EM en diverse washandschoenen (de zachtste voor boven en zij , de goedkopere voor onderaan en dorpels/bumpers )
                - afspoelen
                - kleien
                -nogmaals spoelen
                - afdrogen met een droogdoek
                - waxen (bvb een sealant , want die heeft een langere standtijd)

                Bij een wekelijkse poetsbeurt ben je dan klaar in +- 1 uurtje en kan je een detailerspray aanbrengen om te wax een "boost" te geven.(bvb red mist)

                Wat heb je minimum nodig :

                2 emmers
                enkele washandschoenen
                autoshampoo
                wax of sealant + een applicator
                kleisetje (max. 2 keer/jaar kleien , 1 keer is ook al niet slecht )
                zachte mf-doekjes
                droogdoek
                zachte kwast voor de velgen

                Comment


                • #9
                  Dus als ik het begrijp: heel de gebruikelijke reutemeteut bij een grote wasbeurt, enkel polijsten (tja, wat polijsten he?) en glaze (voeden van nieuwe lak niet nodig) moet je laten liggen...

                  Dank u GS-man...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Guido911 Bekijk Berichten
                    Persoonlijk zou ik aan een nieuwe wagen niet te veel aan doen. Nieuwe wagens hebben natuurlijk al een aanzienlijke tijd buiten staan 'wachten' dus was hem eens en kijk of er wat oneffenheden / plekjes opzitten. Zijn er enkele aanwezig? Dan kan je juist die plaatsen misschien lichtjes kleien.
                    Ik zou er juist een waxlaagje op leggen. Tervoren een glaze voor nog een tikkeltje meer glans en schijn mag eventueel wel, of je echt veel verschil gaat zien weet ik niet. Heb het nog nooit getest.
                    We zullen straks even wat foto's online gooien van de splinternieuwe 530d van Woke hier op het forum. Daar gaan we dus héééél wat werk aan hebben.
                    Alles rubbers hangen vol polish, de wagen staat onder de hologrammen en buffertrails. En de wagen staat zo dof als maar kan

                    Ik denk dat we toch 1,5 dag werk gaan hebben deze in orde te krijgen...
                    Veel hangt dus af van hoe de dealer je wagen aflevert en hoeveel zorg ze aan het poetsen besteden.

                    Comment


                    • #11
                      Nu wij hebben ook wel een gelijkaardig probleem gehad met onze 1, alleen hadden we dat achteraf pas vernomen. Bij ophaling in de bmw garage, kregen we een mooie doos van pro-tech mee, waarin een ruitenreiniger, shampoo, velgenreiniger, sponsje en mf-doekjes zaten. Zomaar, ze vertelde me niet waarom. Een 'extraatje'..
                      Nu een paar weken later toen die shampoo op was, wou ik deze terug aankopen, en reed naar het adres dat vermeld stond op het flesje shampoo. Was relatief kleine garage van pro-tech in Drogenbos (stnwg op ruisbroek). Daar een babbeltje gedaan over de wagen etc... En wat blijkt dat hij degene was dat onze wagen een volledige detailbeurt had gegeven. Hij herinnerde zich nog onze zwarte 1 en vertelde ons dat deze rampzalig toe kwam vol uitwerpselen, swirls,... Blijkt dus dat sommige wagens het hard te verduren krijgen tijdens de 'wachtprocedure' en transport. Wat hij er nog bij zei, is dat ze dit veel te zien kreeg bij nieuwe wagens van bmw, en de wagens van klanten die zo'n behandeling nodig hadden kregen een doos van pro-tech mee! Dat was dus het geheim dat erachter zat

                      Ben benieuwd naar de foto's van die 530!

                      Comment


                      • #12
                        Slideshow

                        Comment

                        Working...
                        X