Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lakschade -> herspuiten of herstellen dankzij detailer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lakschade -> herspuiten of herstellen dankzij detailer?

    Kan er iemand mij advies geven? Een nonkel van me heeft schade aan zijn Renault Espace en hij zou dit willen laten maken.

    Mijn vraag is: Is herspuiten nodig of zijn er detailers hier op het forum die de schade kunnen herstellen op één of andere manier? Liefst regio Mechelen - Putte.

    Wel belangrijk. De auto zou SNEL moeten hersteld geraken. Tegen 3 juni zou ideaal zijn (ivm een trouwfeest).


    Foto's volgen zo dadelijk.
    Last edited by BEEMER; 21/05/2012, 21:45.
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

  • #2
    foto's
    DSCN3237.JPGDSCN3238.JPGDSCN3239.JPGDSCN3240.JPGDSCN3241.JPG
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #3
      Foto's

      DSCN3242.JPGDSCN3243.JPGDSCN3244.JPG
      The shark is BACK! BMW 635csi

      BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017


      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

      Comment


      • #4
        Bijwerken , spuiten :

        Aan de foto's te zien lijkt me dit al eerder een zaakje om te laten herspuiten , het gaat hier niet enkel om een "krasje" . Er lijkt een groot deel ergens langs "geschraapt" .

        In het beste geval (zonder te herspuiten bedoel ik ) is de schade deels weg te werken door te wetsanden en polijsten , en dan ga je de krassen sowiso veel minder zien , maar toch nog lichtjes . De kans dat je door de blanke laklaag gaat is zo groot dat je al een lakdiktemeter moet hebben om te weten hoever je al kan schuren om te beginnen.
        Ik heb (nog) GEEN lakdiktemeter .

        Zonder lakdiktemeter dus eigenlijk niet aan te beginnen , tenzij je een (groot) risico neemt , en als het toch niet lukt , je toch moet laten herspuiten....

        Zelf heb ik bij mijn auto een paar lichte krasjes weggeschuurd (zonder te meten) maar dit was eerder een "test" om te zien of ik schuurkrassen wegkreeg met een da-machine .(ja dus , zie topic van mij )

        Met die lichte kleur heb je wel een voordeel , sommige waxen "verdoezelen" lichte krassen en zo zie je er nog minder van als er een waxlaagje op zit....(mijn buur z'n koleos heeft lichte krasjes die veel minder zichtbaar waren na aanbrengen van een waxlaagje )

        Comment


        • #5
          Niet alle krassen moeten eruit maar als het verschil nauwelijks merkbaar is, dan kan hij maar beter alles laten herspuiten. Als de krassen met 70% kunnen verwijderd worden, zou het al interessant zijn. Dan kan de rest mss met een lakstiftje en nadien met de magic handen van een detailer weggewerkt worden?
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #6
            ik zie daar krassen waar je compleet door de lak zit. Daar valt met een lakstift geen eer meer aan te halen. Mits lokaal opvullen met echte vernis (2 componenten dus en geen vernis uit een lakstiftpotje) gaat ge wel veel kunnen opvullen op plaatsen waar er nog gekleurde lak opzit. Maar je gaat daar wel het nodige werk in moeten steken om dat mooi egaal afgewerkt te krijgen. 't is niet onmogelijk, maar 't is voor mij geen werkje van een dag.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ik zie daar krassen waar je compleet door de lak zit.
              Hier is geen enkele eer te behalen , de krassen zijn idd te diep en soms moet je accepteren dat herspuiten de enige echte oplossing is .

              Ik zou zeggen :experimenteer wat met een lakstiftje (was reeds gedaan dacht ik te zien aan de foto's) en vraag je dan af of het acceptabel is om mee blijven rond te rijden of/en laat eens een prijs maken bij een spuiter....

              Wetsanden kan nog altijd als je al bijna 100% zeker weet dat je het in geval van "onacceptabel" toch laat herspuiten...

              Ik wil hierbij wel wat "helpen" maar weet dan wel dat het "herstel" volledig op de verandwoordelijkheid ligt van de eigenaar van de auto.

              voorbeeldeje van krasherstel op donkere auto :
              bron : carclean-forum
              Hallo Allemaal, Ik heb altijd al een auto-poets-fetish gehad, echter heb ik pas sinds een half jaar Carclean.com ontdenkt en gaat er een wereld voor me open $$) . Ik wil het liefste alle technieken en trucjes zo snel mogelijk beheersen, dus ben ik aardig wat spulletjes aan het bestellen en ga...

              Comment


              • #8
                wat gaat ge wetsanden? Vernis die er niet meer is? De kleurlak is heel fragiel. Daar zit ge zelfs met een p2000 in no time tot op de grondlaklaag.
                In de link vind ik eerlijk gezegd een typisch voorbeeld van werken met een lakstift: andere hardheid dan de originele vernis. Je gaat altijd een verschil houden tussen de beide. Het resultaat dat wordt getoond is voor mij onaanvaardbaar omdat je nog steeds de schade ziet zonder veel moeite te moeten doen.
                Daarom werk ik krassen enkel bij met 2K vernis: lang genoeg laten uitharden, met diamant mes de overtollige vernis afsnijden, nat schuren en opblinken. Klinkt makkelijk maar is het niet. Laat staan voor schade van deze omvang waar er duidelijk meer dan vernis alleen af is.
                Korte pijn voor deze: afschuren en opnieuw lakken. Gaat trouwens wel gedaan zijn in één tot 2 dagen.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  wat gaat ge wetsanden? Vernis die er niet meer is? De kleurlak is heel fragiel.
                  Ik ga hier zeker niet verkondigen dat een "lakstiftje" de oplossing is , eerder een "lapmiddel" dat je kan gebruiken om de diepere krassen mee op te vullen en na uitharden te sanden.

                  Is het resultaat goed genoeg , spaar je wel enkele honderden euro's uit volgens mij .

                  Wil je er niks meer van zien dan is er maar 1 oplossing en die kennen we allemaal

                  Idd , vernis die er niet meer is kan je niet schuren , daarom mijn suggestie om ze op te vullen (met wat dat moeten ze zelf weten , de diepere krassen zou ik zeker doen met een kleur omdat je anders de grondlaag ziet door de vernislaag...het is nu ook weer niet dat de lakstift zo zacht als boter is zoals jij lijkt aan te geven .

                  @kleurlak heel fragiel : ik hoop dat je de lak van zo'n stiftje bedoelt , anders .....zit je door de blanke laklaag en is het ..herspuiten

                  Comment


                  • #10
                    Zilver lak bijwerken met een lakstiftje zal nooit op niks trekken omdat de metallik deeltjes van de lakstift bij het vullen van de kras opeenstapelen en er zal altijd een groot kleurverschil zijn,wetsanden en polieren helpen hier niks bij,bij donkere lakken gaat dit veel beter dan bij lichte metallik lakken..

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                      Zilver lak bijwerken met een lakstiftje zal nooit op niks trekken ....,wetsanden en polieren helpen hier niks bij,bij donkere lakken gaat dit veel beter dan bij lichte metallik lakken..
                      Net daarom dat het toch te "proberen" valt ?

                      Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die tevreden zijn met een "retoucheke" en liever geld uitgeven aan andere dingen .

                      Persoonlijk zou ik indien het mijn wagen betreft , ook liever rondrijden met een wagen die perfect in de lak staat. Op een gegeven moment heb je iets van : de wagen is nu zo oud en al de extra kosten die ik nu maak , maken de wagen niet duurder voor eventuele latere verkoop...

                      Indien de wagen dus nog lange tijd dienst moet doen , raad ik aan om deze te laten herstellen+ spuiten..

                      @TS : laat je iets weten wat er gedaan wordt aan de auto ?

                      Comment

                      Working...
                      X