Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesa tape, geschikt voor afplakken of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tesa tape, geschikt voor afplakken of niet?

Een goedemiddag,

ik ben op de volgende tape gekomen in een doe-het-zelf zaak en vroeg me af of deze geschikt is voor het tapen van de auto (voor het polieren etc.).

Het betreft 'TESA professional Masking Tape' die er als volgt uitziet:
    002.jpg
    001.jpg

Ik heb een stukje ingetapet en naar mijn gevoel is dit een prima tape maar dan vraag ik me af waar het prijsverschil zit in vergelijking met de blauwe tape van 3M? Voor die van 3M betaal ik 3,75eu of meer en voor deze van Tesa maar 2,75eu (deze laatste is zelfs iets breder maar dat vind ik aangenamer werken). De Tesa tape neemt ook makkelijk af zonder lijmresten, ik zie er dus geen probleem in.

Of gebruik ik deze beter niet? Want er kruipt echt veel tape op sommige auto's wil je het deftig doen, niet dat ik op een euro ga kijken maar ik was toch eens benieuwd.

Groeten,

Jonathan

Misschien deze link eens lezen en kijken of dat ie geschikt is ?

tesa creates adhesive solutions that improve the work, products and lives of our customers. We support industry partners, craftspeople and consumer.

Comment

Bedankt voor de link, had zo ver nog niet gezocht. Lijkt me dat het wel kan al zal die blauwe tape wel net wat doeltreffender zijn. Zou eens moeten kijken waar die in 'bulk' te koop is want zo'n tape vliegt er toch wel erg snel door

Comment

die gewone gele tape moet je geen 2dagen laten hangen of even in de zon.
        kleeft ook een pak harder dan de blauwe, wat helemaal niet nodig is. Ook kan de gele papieren tape vaak lijmresten gaan achterlaten, wat je zeker niet wilt!
        die blauwe is echt wel eurotje extra waard hoor.
        Is nu ook niet dat je een hele rol nodig hebt voor 1wagen he.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
          die gewone gele tape moet je geen 2dagen laten hangen of even in de zon.
          kleeft ook een pak harder dan de blauwe, wat helemaal niet nodig is. Ook kan de gele papieren tape vaak lijmresten gaan achterlaten, wat je zeker niet wilt!
          die blauwe is echt wel eurotje extra waard hoor.
          Is nu ook niet dat je een hele rol nodig hebt voor 1wagen he.
          Scheelt toch niet veel soms hoor. Heb eens bijna twee rollen nodig gehad bij een Golf II GTI

@JonathanL: ik gebruik altijd de tape van 3M, ik bestel die meestal in de Uk. Op ebay vind je ze ook en ook in auto-onderdelen en carrosserie speciaalzaken.

Die Tesa is echt te duur vind ik.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            Scheelt toch niet veel soms hoor. Heb eens bijna twee rollen nodig gehad bij een Golf II GTI

@JonathanL: ik gebruik altijd de tape van 3M, ik bestel die meestal in de Uk. Op ebay vind je ze ook en ook in auto-onderdelen en carrosserie speciaalzaken.

Die Tesa is echt te duur vind ik.
            wat plak jij wel allemaal af dan ?

Ik heb iets meer dan de helft nodig gehad op men eigen seat leon.
            daarmee heb ik de koplampen, raamrubbers en logo's+ antenne kunnen afplakken.

Comment

Soms kan je beter een beetje te veel afplakken om later minder "kuiswerk" te hebben :

Hier zijn de trims goed verstopt :

Hier is de ruitenwisser "ingepakt"

Liever iets meer tape voor mij , al ben ik me er van bewust dat het idd niet zo goedkoop is .

Sommige auto's hebben nu eenmaal meer tape nodig dan andere , hangt af van hoeveel deuren tot de gebruikte sierstrips en de aanwezigheid van plastic dorpels etcetera.

Net besteld : tape 19 mm x 50 meter van 3M (= de blauwe) : 3.49 euro

25 mmbreed : 4.49 euro....

Als er mensen zijn die in de UK bestellen : ik wil gerust een "lot" delen als dit merkelijk goedkoper uitkomt

Comment

Met oordopjes enal!
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

@Jochen: ik geloof je zeker als je zegt dat je er soms bijna 2 nodig hebt! Hangt gewoon dik af van auto tot auto en hoe deftig je ze intaped. Sommige auto's hebben een grille die volledig uit kunststof bestaat en daar kan je al snel wat tape op kwijt. Vandaar mijn vraag

Zou een group buy hier een voordeel kunnen opleveren denken jullie?
                  Denk dat ze wel aan eerlijke prijzen aangeboden worden over het algemeen. Is nu ook niet dat je op een viertal euro makkelijk 1-2euro zal afdingen (of je moet al ergens een bestelling doen van 1000+ stuks?).

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                    wat plak jij wel allemaal af dan ?

Ik heb iets meer dan de helft nodig gehad op men eigen seat leon.
                    daarmee heb ik de koplampen, raamrubbers en logo's+ antenne kunnen afplakken.
                    Heb jij al eens een Golf II GTI van dichtbij gezien?

Als je al die plastic trim afgeplakt hebt zit je aan bijna 2 rollen
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
                      @Jochen: ik geloof je zeker als je zegt dat je er soms bijna 2 nodig hebt! Hangt gewoon dik af van auto tot auto en hoe deftig je ze intaped. Sommige auto's hebben een grille die volledig uit kunststof bestaat en daar kan je al snel wat tape op kwijt. Vandaar mijn vraag

Zou een group buy hier een voordeel kunnen opleveren denken jullie?
                      Denk dat ze wel aan eerlijke prijzen aangeboden worden over het algemeen. Is nu ook niet dat je op een viertal euro makkelijk 1-2euro zal afdingen (of je moet al ergens een bestelling doen van 1000+ stuks?).

Greetz
                      Als je eens een bestelling doet in de uk ineens een hoop daar bestellen. Dan ben je weer een tijdje safe. Met een groepsbuy ga je idd niet veel winnen gok ik.

= 3,4€/rol
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Dikke Gti daarzo . Dacht ik dat er aan een A6 break al veel kunststof zat... Haha

Zal eens naar die link kijken. Zo'n tape heb je toch telkens nodig dus is het een uitstekend idee om er een hele hoop van te bestellen! Bedankt voor de tip!!

Greetz

Comment

Als je bij ons 3 rollen koopt heb je die ook aan 3.5 per rol. Het gaat wel om de 19mm variant, maar wij prefereren die eigenlijk want die valt een stuk makkelijker te vormen in bochten.

Comment

Nog nooit geprobeerd eigenlijk die 19mm. Gebruiken en verkopen jullie enkel die?

Ik gebruik de 25mm en de 50mm.
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Heb jij al eens een Golf II GTI van dichtbij gezien?

Als je al die plastic trim afgeplakt hebt zit je aan bijna 2 rollen
                              juist ja, was vergeten hoeveel plastic daar nog aanhing
                              Maar op de meeste hedendaagse wagens is dat wel niet meer zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Als je bij ons 3 rollen koopt heb je die ook aan 3.5 per rol. Het gaat wel om de 19mm variant, maar wij prefereren die eigenlijk want die valt een stuk makkelijker te vormen in bochten.
                                Dat lijkt me toch appelen met peren vergelijken. Bij het intapen is het nog steeds de bedoeling om een zekere oppervlakte te bedekken toch? Lijkt me dat in de breedte gaan knippen je tegelijkertijd gewoon meer zal nodig hebben (qua lengte), kijk maar eens naar het voorbeeld van die Gti die gegeven werd. Daar is toch duidelijk dat het vooral de oppervlakte is die telt. Bestellen in engeland in iets grotere hoeveelheden (ivm verzendkosten te spreiden) van die 25mm zal nog steeds de beste prijs geven. Wat de precisie betreft kunnen we discussieren, maar eenmaal de randjes ingetaped zijn is het een kwestie van de oppervlakte te bedekken. Een combinatie van de twee lijkt me dan misschien nog de beste optie maar de prijs is nogal gelijklopend op de verscheidene belgische (online)shops... Zelfs op carclean.nl is die 19mm aan 3,49 te verkrijgen, niet dat het moeilijk te vinden is dus . Dat zijn , wat de Benelux betreft, gewoon vaste prijzen (prijsnemers die winkels dus, zo zijn de lessen economie weer nuttig gebleken )

Ik gebruikte die van 28 voor de details en dan de grotere om op te vullen . Lukt prima moet ik zeggen

Greetz

Comment

Ik vind het ook niet nodig om de volledige kunststof te gaan bedekken, enkel de delen die zich dicht tegen het koetswerk bevinden en dus dreigen geraakt te worden door de pad.

Comment

Helemaal mee akkoord Dj Oli. Al moet ik wel zeggen dat als de polish afbreekt er wel eens restanten rondzwieren en toch op de kunststof kunnen terechtkomen. Weet niet of die na verloop van tijd ook problemen geven? Heb de indruk dat het eerder de actieve (lees:natte) polish is die na verloop van tijd verkleuring op de kunststofdelen gaat geven (=met de pad er even tegen is genoeg weten we allemaal wel ).

Greetz

Comment

Als je inderdaad echt alle plastiek bedekt verbruik je veel tape. Hang enkel tape waar je pad over plastic/rubber zou kunnen gaan of waar je kieren moet afdekken. Voor grote oppervlakken gebruiken we plasticfolie.

Als je spatten hebt bij het afbreken van je polish gebruik je teveel polish. Enige wat je kan krijgen is stof door ruwe polishes en pads, spatten = te veel, te nat...

PS: vergeet de pond/euro koers en de verzendkost niet
                                      Last edited by ; 08/06/2012, 10:24.

Comment

tape :

Volgens mijn berekeningen kom je voor een grote bestelling in het "buitenland" (= 36 x 25 mm + 24 x 38 mm + 48 x 19 mm ) op +- 190 euro , verzending inbegrepen.

Is tape die speciaal dient om auto's af te plakken .

Als je in de buurt enkele andere geïnteresseerden hebt en je deelt de kosten in 4 , heb je voor minder dan 50 euro het volgende :

9 x 25 mm
                                        6 x 38 mm
                                        12 x 19 mm

= +- 1.8 euro/rol.................................

Als mijn tape bijna op is , ga ik me toch eens bezighouden om via deze weg meer "betaalbare" tape te kopen.

Comment

Working...
                                        X