Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wazig chroom na gebruik van Sonax chroom paste

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wazig chroom na gebruik van Sonax chroom paste

Hallo,

Dit is meteen mijn eerste post op dit forum omdat ik me effe geen raad weet met het volgende probleem.

Mijn vrouw heeft op haar Mazda MX5 een chromen tanklepje zitten.
    Dit is geen imitatiechroom maar zou echte chroom plating moeten zijn.
    Een paar jaar geleden heeft ze hier nog 200€ voor betaald.

Nu had ik onlangs haar auto gewassen en ik zou het tankdopje ook effe opfrissen omdat er wat oxidatie opzat. Onder de oxidatie zag je nog wel dat er glans zat.

Nu had ik nog een tube liggen die ik al jaren probleemloos voor mijn uitlaat gebruik "Sonax chrome paste".

Dit spul:

En dat heb ik dus ook gebruikt. (met de hand en een propere doek ingewreven en met een microvezel uitgebuffed)
    Resltaat is nu dat het gebied dat ik behandeld heb er mat uitziet een lijkt alsof het helemaal vol staat met microswirlies?
    Lijkt wel alsof er schuurmiddel inzit?

Ik begrijp niet goed waarom een product dat voor chroom bedoeld is het chroom zou beschadigen?

Heeft iemand hier ervaring mee en zou het chroom nog te redden zijn?

ik vrees dat het green chrome is

Comment

Ik heb met 2 verdelers van deze tankdop gemaild en beide beweren dat het echt chroom is. Ik snap er niks van?
      Zal morgen eens een foto maken.

Misschien is het chroom met blanke lak op ofzo, misschien nog eens proberen met een fijne polish?

Het gaat over dit onderdeel, ooit gekocht ergens bij een tuner in Nederland maar vindt de site nu niet meteen.
      Dit is dezelfde http://www.gomiata.com/chromfueldoo1.html.

Comment

Probeer met een paintcleaner of een zeer fijn polijstmiddel en zet niet veel druk , maar ga er wel een aantal keren over ..

Indien het oxidatie is , kan dit idd onder een blanke laklaag zitten en is er volgens mij niet veel aan te doen....

Als het de laklaag zelf is : polijsten dus .

Comment

Bedankt voor de tips.
          Ik post morgen wel een foto.
          Heb er eens een straffe lamp op gezet en het lijkt wel of het hele oppervlak onder de krassen zit terwijl dit oorspronkelijk een mooie gladde spiegel was.
          Ik kan me inderdaad voorstellen als je op blanke lak iets gaat gebruiken dat voor metaal bedoeld is dat dit veel de agressief is.
          Hopelijk is het dat!
          Ik ging me hoe dan ook een goeie polish bestellen om wat aan m'n eigen auto bij te werken.
          Ik lees veel goeds over meguiars ultimate compound en ultimate polish.
          Voor sommigen onder jullie klinkt dit misschien wat teveel als mainstream spul maar wat ik erover lees beloofd toch veel goeds.

Misschien eerst eens met de polish proberen en als dat niet helpt effe met de compound?

Comment

Ga je dit manueel doen ?

Lijkt me een beetje gekkenwerk , maar voor zo'n dopje kan dit hoor.

Manueel polijsten : niet in kringen wrijven , maar rechte banen trekken anders heeft het geen nut.

Plak desnoods rondom de tankdop ff af met tape van 3M (blauwe)

UC van Meguiars is zeker goed , maar wel afbouwen met een fijner polijstmiddel (is de UP een polish ? , want Meguiars geeft soms andere namen aan z'n produkten )

Comment

Nu had ik nog een tube liggen die ik al jaren probleemloos voor mijn uitlaat gebruik "Sonax chrome paste".
              het zou kunnen dat je product te oud is en begint hard te worden.het word dan een polijstpasta ???
              greetz
              ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                UC van Meguiars is zeker goed , maar wel afbouwen met een fijner polijstmiddel (is de UP een polish ? , want Meguiars geeft soms andere namen aan z'n produkten )
                UC is geen compound maar een cleaner / glaze (begrijpe wie begrijpen kan )

Dus in Flexis zijn geval zal dit geen oplossing zijn. Na 2,3 keer wassen zal je weer met de krassen zitten.

De enige manier om het effectief op te lossen lijkt mij machinaal polieren met een fijne korrel. (eventueel zelf medium korrel)

Comment

Ultimate Compound zou toch ech wel een compound zijn hoor. Hier ook de beschrijving van Meguiars zelf.
                  Safely restore color and clarity to abused and neglected finishes with Meguiar's® Ultimate Compound. Our revolutionary formula cuts as fast as harsh abrasive compounds but without scratching… even on clear coat finishes.
                  Ik dacht het inderdaad gewoon met de hand te doen, heb geen DAP ofzo.
                  Foto ben ik nog niet aan toe geraakt misschien zo meteen nog effe doen.

Als met de hand geen goed idee is zal ik iemand moeten vinden die het voor me wil doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flexis Bekijk Berichten
                    Ultimate Compound zou toch echt wel een compound zijn hoor. Als met de hand geen goed idee is zal ik iemand moeten vinden die het voor me wil doen.
                    Als je tot bij mij wil komen , doe ik het wel ff voor je , of ik geef je de dap in je handen en je doet het zelf

Keuze genoeg :

Comment

Bedankt voor het voorstel, nu mijn vrouw nog overtuigen (lukt toch niet).
                      Anyway, bij deze met enige vertraging de foto!
                      DSCF1364.jpg

Comment

Zo te zien op de foto lijkt het alsof de wagen een "paar" keer niet gewassen is op de juiste methode.....

Dit lijken gewoon....waskrassen en moeten met polijsten te verwijderen zijn.....

Comment

Zo te zien op de foto lijkt het alsof de wagen een "paar" keer niet gewassen is op de juiste methode.....
                          zeg maar mishandeld (door onwetendheid)
                          15 augustus ist moederdag , je zou haar ook een nieuwe cabrio kunnen kopen.
                          greetz
                          ferre

Comment

"Weg te polijsten" klinkt toch al positief in mijn oren
                            Hij heeft nog maar 23000km dus een nieuwe zit er voorlopig niet in haha.

Verkeerd gewassen kan best.
                            Zelf heb ik ook nog maar pas het detailing virus te pakken en weet ook nog niet zo lang dat je zo voorzichtig moet zijn ermee.

Ikzelf heb een zwarte Alfa 159SW. Ik heb hem okkasie gekocht en hij stond zo vol waskrassen leek wel met schuurpapier gewassen. Nadat ik hem laten polieren heb ziet hij er al veel beter uit maar de schade was zo erg dat er toch hier en daar nog wat inzit. Misschien valt er nog wat te redden met wetsanden. Verder was ik hem voorzichtig en zet ik hem regelmatig in de wax. Ik gebruik nu ook een foamlance als pre-wash.

Nu probeer ik mijn vriendin ook wijs te maken dat ze niet moet wassen met een spons maar zo'n washmitt gebruikt ze niet graag. Dus ikke haar auto foamen en dan gaat zij er met de spons over

Misschien eens een microvezel spons zoeken als zoiets bestaat.

Tankdopje was echt zo erg niet voor ik er met die chrome paste over was gegaan hoor, komt echt door die paste.
                            Het lijkt mij toch alsof er blanke lak opzit dan.

Dus ga ik haar toch moeten overtuigen dat het eruit kan gepolierd worden.
                            Last edited by ; 22/06/2012, 09:52.

Comment

Swissvax Wash Pudel dat bestaat, zo'n spons.

Comment

Misschien valt er nog wat te redden met wetsanden.
                                pas hier goed mee op als je geen ervaring hebt. zeker op een zwarte.
                                greetz
                                ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten
                                  pas hier goed mee op als je geen ervaring hebt. zeker op een zwarte.
                                  greetz
                                  ferre
                                  Met beleid kom je al ver , maar laat het anders ff voor wat het is en lees veel en bekijk goed veel foto's !

Op deze foto zie je al duidelijk dat de "appelsienhuid" weg is aan de kras en de kras is nog een beetje aanwezig, zeker niet verder schuren dus!!

+

Meer schuren dan op de 1e foto raad ik niet aan , anders zit je zo door de lak . De meeste krasjes gaan zo wel weg na polijsten van het geschuurde deel maar ook als je niet zo ver schuurt is de kans groot dat je door het polijsten de kras nauwelijks nog ziet . (de kras is dan nog een deel aanwezig , maar is mee gepolijst en dan valt deze niet meer op TENZIJ je er met je neus opzit )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flexis Bekijk Berichten
                                    Misschien eens een microvezel spons zoeken als zoiets bestaat.
                                    HIER heb je alvast een relatief goedkope maar kwaliteitsvolle variant en is direct beschikbaar (zo is het niet dramatisch als de wasgrage dame het geen leuk ding vindt, jij kan hem trouwens ook nog altijd gebruiken, eventueel voor je velgen ofzo te doen). Aangezien je toch al foamt kan je makkelijk deze nemen aangezien het grof vuil al zal weg zijn en deze toch nog wat vuil opneemt. Laat misschien niet zo makkelijk los maar dat valt op zich wel mee.

Greetz
                                    Last edited by Aikinoodle007; 23/06/2012, 02:08. Reden: aanpassing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
                                      HIER heb je alvast een relatief goedkope maar kwaliteitsvolle variant en is direct beschikbaar (zo is het niet dramatisch als de wasgrage dame het geen leuk ding vindt, jij kan hem trouwens ook nog altijd gebruiken, eventueel voor je velgen ofzo te doen). Aangezien je toch al foamt kan je makkelijk deze nemen aangezien het grof vuil al zal weg zijn en deze toch nog wat vuil opneemt. Laat misschien niet zo makkelijk los maar dat valt op zich wel mee.

Greetz
                                      heb je beide al gebruikt ? want het verschil is toch erg groot hoor, ik zou het geen variant durven noemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                        Met beleid kom je al ver , maar laat het anders ff voor wat het is en lees veel en bekijk goed veel foto's !

Op deze foto zie je al duidelijk dat de "appelsienhuid" weg is aan de kras en de kras is nog een beetje aanwezig, zeker niet verder schuren dus!!

+

Meer schuren dan op de 1e foto raad ik niet aan , anders zit je zo door de lak . De meeste krasjes gaan zo wel weg na polijsten van het geschuurde deel maar ook als je niet zo ver schuurt is de kans groot dat je door het polijsten de kras nauwelijks nog ziet . (de kras is dan nog een deel aanwezig , maar is mee gepolijst en dan valt deze niet meer op TENZIJ je er met je neus opzit )
                                        Oppassen met schuren op dergelijke plaats! Best de rand aan de deur afplakken en indien je weinig vertrouwen of kennis hebt kan je best de rand waarbij je werkt ook afplakken.

Mensen gaan veel te snel over op te grove maatregelen zonder grondige kennis of enige kunde. (daarmee spreek ik dan algemeen)

Comment

Working...
                                        X