Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke wax?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
    Wat raadt je aan als prewax? Zodat ik al een beetje mijn rekening kan opstellen want ze loopt goed op.
    En hoe breng je die prewax het best aan?
    Dat hangt af van verschillende factoren. kleur wagen, defecten in de lak, budget, wax / sealant die erna komt ...

Dus moeilijk om te zeggen zonder meer info over de andere zaken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Dat hangt af van verschillende factoren. kleur wagen, defecten in de lak, budget, wax / sealant die erna komt ...

Dus moeilijk om te zeggen zonder meer info over de andere zaken
      Kleur van de auto's zijn:

Indiumgrijs

en Spacegrou voor de 1

Lak is van beide nog in goede staat. De E moet nog uit de fabriek gerold worden. En de 1 is een jaar oud, heeft 9000km en is altijd gewassen volgens het boekje.
      Als wax dacht ik aan die Collinite. Budget is prijs/kwaliteit het voordeligste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
        Merci voor de gedetailleerde uitleg. Clayen heb ik al gedaan, enkel het dak moet nog eens opnieuw. Maar wat is zo'n glaze? Is dat hetzelfde als een Quick Detailer, nee waarschijnlijk?

Ik ben onlangs al eens geweest, 2 maand geleden ofzo. Ik zal eens zien of mijn pa nog zin heeft om eens tot daar te rijden met mij.
        Ik zou ook nog gliptone leder conditioner moeten hebben maar dat is niet in stock. Wanneer komt dat binnen?
        Ik moet ook ens bij Wax-it binnen, anders pik ik u eens op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
          Ik moet ook ens bij Wax-it binnen, anders pik ik u eens op
          Staat genoteerd.

Comment

check pm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
              check pm
              Merci!

Comment

Natty's Blue Wax is anders ook niet mis op donkere lakken (spreek uit ervaring). Geeft een echt mooie diepe wetlook . Als je de standtijd wat wil verlengen van je wax kan je ook nog opteren om een sealant aan te brengen voor je wax . Als je wat meer wil doen kan je ook een glaze aanbrengen, dan zou ik je Poorboy's World Black Hole Glaze aanraden, echt een topper voor donkere kleuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
                  Natty's Blue Wax is anders ook niet mis op donkere lakken (spreek uit ervaring). Geeft een echt mooie diepe wetlook . Als je de standtijd wat wil verlengen van je wax kan je ook nog opteren om een sealant aan te brengen voor je wax . Als je wat meer wil doen kan je ook een glaze aanbrengen, dan zou ik je Poorboy's World Black Hole Glaze aanraden, echt een topper voor donkere kleuren
                  Bedankt voor de tips! Die wax ziet er ook wel interessant uit. Sowieso komt er nog een glaze of sealant voor de wax. Enkel, worden Spacegrou en Indiumgrijs al tot donkere kleuren gerekend?

Comment

Op grijs zou ik zelf de wax achterwege laten. Een sealant zal de metallic-korrel in de grijze lak veel beter tot zijn recht laten komen, en een hoger spiegelend effect bekomen. De zogenaamde 'flake-pop'.

Kijk naar een Ex-p of een Werkstat Acrylic Jett, ook Auto Finesse Power Seal of Gloss-it Gloss Finish. Die gaan een hogere duurzaamheid garanderen en dat gekoppeld met een knappe spiegelglans op de grijze kleuren.

Comment

ik ben van de ex-p toch niet zo heel content. Zijn werking laat het snel afweten vind ik toch. Dan doet de wax die ik van mothers, de FX, heb gebruikt het toch een pak beter: houdt langer wat je goed kan zien aan de nog steeds aanwezige watersheating.
                      Heb nu op de motorkap vloeibare wax gebruikt van Reload die je dus gewoon kan opspuiten. Die doet zijn werk toch wel heel goed. Van oostenrijk terug gekomen in een rotvaart, heel de motorkap vergeven van de insectenlijken en met minimale moeite toch de motorkap terug heel netjes gekregen.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Kan zijn dat ie niet lang genoeg gekuurd heeft, die EX-P. Of in niet ideale omstandigheden opgebracht. Normaal zou een sealant een langere standtijd moeten hebben dan een (carnauba) wax. Al zijn de looks dan weer iets waar je kan over discussieren. De (carnauba) wax gaat een 'warmer' diepere look geven die mogelijks wat minder lang blijft hangen ivm een sealant die eerder een coole/ijzige/glazige look geeft. Ik ben nog wat aan het experimenteren en het lijkt erop dat ik ze alletwee zal aanbrengen. Wel eerst je sealant en pas erna je wax

Comment

ik heb die langer laten zitten dan voorgeschreven, dus tijd genoeg gehad om te curen. En ze maken er reclame mee dat ge die in de meeste omstandigheden kunt aanbrengen. Bij mij was het toen een relatief warme dag, aangebracht in de schaduw en ruim 2 uur laten trekken.
                          Die van mothers moet je niet laten curen en die van Reload heb ik 10 minuten laten curen. Allebei veel beter resultaat.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Welke sealant werk je het liefste mee dan? Is ook zooooveel keuze in .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                              Op grijs zou ik zelf de wax achterwege laten. Een sealant zal de metallic-korrel in de grijze lak veel beter tot zijn recht laten komen, en een hoger spiegelend effect bekomen. De zogenaamde 'flake-pop'.

Kijk naar een Ex-p of een Werkstat Acrylic Jett, ook Auto Finesse Power Seal of Gloss-it Gloss Finish. Die gaan een hogere duurzaamheid garanderen en dat gekoppeld met een knappe spiegelglans op de grijze kleuren.
                              En naar bescherming toe, is dat even goed als wax? Want de E gaat wel wat te verduren krijgen, dat zie je goed op de X3.

Ik zou graag een goede bescherming met een mooie glans hebben voor een niet te hoge prijs.

Comment

Een sealant is over het algemeen gekend als betere beschermer dan een wax aangezien het MEESTAL langer blijft zitten. Maar een wax geeft dan weer die vollere/warmere look. Ik ben van plan om ze in het vervolg beide te gebruiken om de twee (qua effect) te hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
                                  Welke sealant werk je het liefste mee dan? Is ook zooooveel keuze in .
                                  van die Reload ben ik tot nu toe zeer tevreden van

gekocht via carclean
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Zonder het in dit topic te ver te willen drijven toch even een iets grondigere uitleg.

Je moet zien wat voor jou een goeie bescherming is.
                                    Voor de ene is een goeie bescherming iets wat water mooi afdrijft tijdens het wassen en lang blijft zitten.
                                    Voor de andere is het bescherming tegen invreten van vliegen, vogelpoep, hars enzovoort.
                                    Voor nog iemand anders is het bescherming tegen marring (micro waskrassjes) en krassen.

Voor de 3 bovenstaande gevallen (en het er zijn er nog véél meer) zijn 3 verschillende producten de betere bescherming ...

Daarom (en ik val weeral in herhaling :p) ben je best van gewoon eens langs te komen (of contact op te nemen) zodat je advies op JOUW maat krijgt. Iedereen heeft specifieke eisen en zaken waar hij prioriteit aan geeft. Wat voor iemand de beste wax/sealant/coating ter wereld is kan voor de andere de grootste rommel zijn omdat hij compleet andere verwachtingen / eisen heeft.

Kom gewoon langs en vertel wat voor auto je hebt, hoe de wagen gebruikt wordt en hoe jij bereid bent hem te onderhouden. Wij gaan dan samen met jou de analyse maken en kijken wat in JOUW GEVAL de "beste" bescherming is
                                    Last edited by ; 14/07/2012, 10:57.

Comment

dan is het nog juister om te zeggen dat ge niet 1 zelfde product gebruikt voor heel de auto. Het gedeelte onder de deurstrip gaat een product krijgen die meer gericht is op langdurigheid en vuilafstoting, terwijl voor de meer zichtbare gedeeltes een ander product gebruikt wordt.
                                      Maar opnieuw de Reload (nog maar 2 keer gebruikt) blinkt uit in uw puntje 1 en 2. Voor het 3de moet ik nog afwachten wat daar de langetermijn effecten van zijn.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        dan is het nog juister om te zeggen dat ge niet 1 zelfde product gebruikt voor heel de auto. Het gedeelte onder de deurstrip gaat een product krijgen die meer gericht is op langdurigheid en vuilafstoting, terwijl voor de meer zichtbare gedeeltes een ander product gebruikt wordt.
                                        Maar opnieuw de Reload (nog maar 2 keer gebruikt) blinkt uit in uw puntje 1 en 2. Voor het 3de moet ik nog afwachten wat daar de langetermijn effecten van zijn.
                                        Wij doen dit soms ja. Bij Swissvax behandelingen gaan we soms de neus en de spiegels vooraf even in de shield of autobahn zetten voor we er een concorso wax over zetten.
                                        Maar natuurlijk is het gewoon zowel optisch, economisch en praktisch gezien niet echt haalbaar om bepaalde producten te gaan "mengen".
                                        Dan hebben we het ook nog niet gehad over de optische verschillen ... want in uw geval ga je enkel uit van bescherming. Er zijn nog andere factoren die meespelen

En die 3 puntjes is maar klein aantal punten waar je rekening moet mee houden in de keuze van een beschermlaag.

Comment

Ik ga sowieso nog komen van de vakantie. Is er een jaarlijks verlof waarmee ik rekening moet houden?

Comment

Working...
                                          X