Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke wax?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
    Ik ga sowieso nog komen van de vakantie. Is er een jaarlijks verlof waarmee ik rekening moet houden?
    Wij blijven de hele zomer open

Comment

Welke zomer ? In Frankrijk zomert het , hier heb je vooral veel regen......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Welke zomer ? In Frankrijk zomert het , hier heb je vooral veel regen......
        Vanaf zaterdag toch mooi weer hoor

Comment

Dus zaterdag ben je terug open ?
          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Wij blijven de hele zomer open
                Hopelijk dan volgende week langskomen, hoogstwaarschijnlijk zaterdag.

Comment

Mag na het kleien de wax machinaal aangebracht worden op de lak, of beter manueel?

Comment

Ik wil pa zijne auto eens waxen, want die lak staat er niet al te goed bij.
                    Het is nochthans een zeer knappe kleur, azuritschwarz.
                    Welke wax raden de kenners aan ?
                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                    1991 E30 320i

Comment

Ik ben gisteren geweest en heb Jeffs Werkstatt (carnauba wax) meegekregen. Qua prijs valt het iig al goed mee. Zal binnenkort het resultaat eens posten, als het weer het toelaat tenminste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Captain_Slow Bekijk Berichten
                        Mag na het kleien de wax machinaal aangebracht worden op de lak, of beter manueel?
                        Als je een dap hebt : doen , alleen kan je niet overal bij en moet je de hoekjes en kantjes die je niet raakt met de machine.....manueel doen met een handpad . Zorg ervoor dat je de trims niet raakt met de machine , dit geeft meestal witte vlekken die er niet makkelijk afgaan en dan had je beter...manueel de wax aangebracht.

Ik breng 98% aan met een handpad , tijdwinst met een machine behaal je enkel als je (veel) erg grote stukken moet doen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                          1000 keuzes.....beter is de auto eerst goed te wassen , kleien en licht polijsten ...en dan een wax te nemen die jij het best werken vind (uitproberen, testen ?)

Mijn absolute nr1 : Mothers synwax vaste of vloeibare versie : zelfs op glas te gebruiken en ...superglad !

Dit is een synthetische wax (= sealant) en heeft een langere standtijd dan een carnaubawax .
                          Een carnaubawax zou (nog) meer glimmen , hoewel ik dit erg in twijfel trek.
                          Soms kan je op een zwarte auto problemen hebben met een carnaubawax omdat je dan makkelijk "waxhologrammen" kan krijgen....en dan heb je al de voorbereiding voor niks gedaan !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten

Vergeet niet dat wanneer de lak er niet goed bij staat de oorzaak meestal niet ligt bij het waxen maar bij andere zaken. Verkeerd wassen, verontreinigingd die aan de lak kleeft...

Waxen gaat uiteindelijk bescherming bieden en die laatste paar percenten extra glans bezorgen. De rest komt van de voorbereiding.

Comment

Working...
                            X