Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke wax?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenWelke zomer ? In Frankrijk zomert het , hier heb je vooral veel regen......
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenWij blijven de hele zomer open
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Captain_Slow Bekijk BerichtenMag na het kleien de wax machinaal aangebracht worden op de lak, of beter manueel?
Ik breng 98% aan met een handpad , tijdwinst met een machine behaal je enkel als je (veel) erg grote stukken moet doen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenIk wil pa zijne auto eens waxen, want die lak staat er niet al te goed bij.
Het is nochthans een zeer knappe kleur, azuritschwarz.
Welke wax raden de kenners aan ?
Mijn absolute nr1 : Mothers synwax vaste of vloeibare versie : zelfs op glas te gebruiken en ...superglad !
Dit is een synthetische wax (= sealant) en heeft een langere standtijd dan een carnaubawax .
Een carnaubawax zou (nog) meer glimmen , hoewel ik dit erg in twijfel trek.
Soms kan je op een zwarte auto problemen hebben met een carnaubawax omdat je dan makkelijk "waxhologrammen" kan krijgen....en dan heb je al de voorbereiding voor niks gedaan !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenIk wil pa zijne auto eens waxen, want die lak staat er niet al te goed bij.
Het is nochthans een zeer knappe kleur, azuritschwarz.
Welke wax raden de kenners aan ?
Vergeet niet dat wanneer de lak er niet goed bij staat de oorzaak meestal niet ligt bij het waxen maar bij andere zaken. Verkeerd wassen, verontreinigingd die aan de lak kleeft...
Waxen gaat uiteindelijk bescherming bieden en die laatste paar percenten extra glans bezorgen. De rest komt van de voorbereiding.
Comment
Comment