Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat is het?

Goeieavond iedereen,

Als hobbydetailer mocht ik vandaag een Citroen C5 estate van een kennis volledig detailen. tijdens het wassen kwam ik echter iets vreemds tegen op een van de deurpanelen. De auto was nog nat toen ik het ontdekte en het leek op lijm die over het paneel was uitgespreid. Dus ik nam wat AG teer en lijm verwijderaar, maar dit hielp niet. Dan maar proberen met kleien. Dit hielp ook niet. Dus verder de auto gewassen, gekleied en met teer en lijm en opnieuw gewassen...

In droge toestand heb ik het probleem dan dichter bij bekekekn. Het leek alsof de verf omhoog kwam, deed me denken aan vogelpoep maar dat is ingebrand en licht niet op de lak. Het doet me ook denken aan oude bijna roestige hekkens waar de lak omhoog komt en sommige fases.

Sorry dat ik geen foto's bij heb gepost maar had enkel een gsm bij me en kon door de reflectie het probleem niet vastleggen op foto. Weet er misschien iemand hoe ik die 'bubbels' weg krijg?

bedankt!

als dat echt fouten in de lak zijn, krijg je die niet weg

misschien toch eens foto van proberen te maken
    www.peugeotforum.be

Comment

ik zal deze middag nog eens proberen een foto te maken,
      dan zal het makkelijker zijn om uit te leggen

Comment

heb even zitten opzoeken over de verschillende soorten defecten die kunnen voorkomen op de lak,
        zal deze even delen, staan heel wat nuttige bij vind ik:

uit dit document heb ik wat kunnen uitmaken dat het moet gaan tussen
        solvent popping of dirt and dust in clear coat / base coat

Waarschijnlijk gaat het wellicht om het laatste deze lijken er het best op. Er is dus geen echte remedie om op te lossen door gewoon te detailen,
        maar zou dus geheel moeten herspoten worden dit stukje? of wat denken jullie?

Comment

Lijkt mij dat je met detailen het misschien wat zal kunnen camoufleren maar het echt weg krijgen geloof ik niet in. Met detailen ben je eenmaal bezig OP de lak en niet eronder (of het zou met een glaze moeten zijn waardoor je wat gaat 'opvullen'). Je kan veel met detailen bekomen maar slecht spuitwerk is moeilijk/onmogelijk weg te krijgen met detailwerk, misschien dat je wat kan gaan polishen en zien wat het geeft. Maar als het in/onder de lak zit dan zie ik dat niet direct goedkomen...

Veel succes en indien mogelijk wat foto's, altijd interessant wat je ermee hebt kunnen doen!

Greetz

Comment

hey jonathan,

een streekgenoot zie ik

heb de wagen volledig gepolierd met de 3M poliermiddelen. Resultaat is verbluffend. Alle schrammetjes zijn weg en er zit een diepe glans in.
            De plekjes zijn niet weg maar vallen nu wel minder op doordat de rest nu echt mooi is. Jmmr want dan was hij helemaal af.

heb enkele fotos met de gsm genomen en zal ze vnv eens proberen erop te zetten

Comment

Toch geen slecht gedacht geweest om te gaan polijsten dus . Je mag die foto's zeker eens doorsturen/ online zetten. Zo zien we ook het resultaat

Welke producten gebruik je zoal? Aangezien je een streekgenoot bent ben ik wel benieuwd .

Tip: clean dat oppervlak eens, doe daar wat glaze op en sluit af met een sealant en/of wax, denk dat je zo al een heel stuk verder komt . Ik ben benieuwd wat het geeft
              Last edited by Aikinoodle007; 12/07/2012, 16:33. Reden: Bijkomende tip

Comment

de auto moest gisteren terug naar de eigenaar. kon dus niet verder experimenteren om de plekjes verder te camoufleren. Wegkrijgen ging toch niet lukken.

Hier wat foto's. de vlekken waren moeilijk te fotograferen was wel met mijn gsm genomen

ik zal eens een lijstje opsommen in de volgorde van detailen met de producten die ik gebruik:
                -> velgen: Kenotek wheelcleaner / Kenotek wheelcleaner ultra / Nerta Wheel Net super
                -> Schampoo: Kenotek Brilliant Wash / Nerta Polisch schampoo
                -> Strippen wax: Kenotek Keno 4000
                -> andere: Kenotek anti insect
                -> clay: Automagic blue clay / Autoglym lubrishine als glijmiddel
                -> toestel om te polieren (geleend van kennis) Flex 3430 denk ik met het 3M gamma (anders doe ik dit met de hand maar ben op zoek naar een machine. handapplicatie Chemical guys Polish + denk ik (etiket is al half verdwenen) of Autoglym Super Polish)

-> Afwerking: Autoglym Super Resin Polish of Autoglym Extra Gloss Protection
                Quick detailers: Kenotek Showroom Shine / Mequiars Ultimate Quick Wax / staaltje Autoglym Aqua Wax komt volgende week binnen
                interieur: Kenotek interieur cleaner / Autoglym Vinnyl en rubber care
                banden / Bumper: Kenotek tyre dressing / Sonax bumper care (zoek andere producten niet blijft hechten van deze producten)

dat is denk ik alles. Heb nog veel producten te kort waar ik op zoek naar ben. Ik denk dat ik wat professioneler materiaal ga aanschaffen via carproducts.be of via wax-it. Waar haal jij je producten? nu heb ik de producten via mijn werk (Kenotek) en deze van autoglym van de euroshop. Maar ben nu op zoek naar deftig materiaal. Hulp is altijd welkom

Comment

Ik haal het meeste van mijn producten bij carclean.nl (als ik exact weet wat ik moet hebben, zij zijn meestal de goedkoopste en je krijgt er altijd nog wat bij), af en toe ga ik eens naar wax-it als hetgeen ik nodig heb dringend is of als ik nog wat info wil.

Ik hoor het wel . Houthulst ligt heel dichtbij inderdaad, altijd handig
                  Last edited by Aikinoodle007; 13/07/2012, 00:51. Reden: Lettertje vergeten ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
                    Ik haal het meeste van mijn producten bij carclean.nl (als ik exact weet wat ik moet hebben, zij zijn meestal de goedkoopste en je krijgt er altijd nog wat bij), af en toe ga ik eens naar wax-it als hetgeen ik nodig heb dringend is of als ik nog wat info wil.

Ik hoor het wel . Houthulst ligt heel dichtbij inderdaad, altijd handig
                    heb vlug eens enkele artikels vergeleken en ik kom toch duurder uit op carclean :o
                    ken je soms een goeie plastic dressing/ banden dressing voor de buitenkant. Momenteel heb ik geen goeie voorhanden na een regenbui/ wasbeurt is alles terug als voorheen.
                    En ik ben ook nog op zoek naar een APC.

Comment

die van autofinesse is goed, maar vettig

die zit er nu toch al een dikke maand op bij mij en het water parelt nog steeds van de banden af
                      www.peugeotforum.be

Comment

De producten die ik gebruik zijn dan goedkoper (Poorboy's World) . Elk heeft zn specialiteit wel vermoed ik. Bandendressing ben ik persoonlijk geen voorstander van aangezien het je rubber aantast, al geeft het ze wel een donkere look. Ik ga eerstvolgend die van Autoglym uitproberen voor de rubber/kunststof afwerking. Apc is die van Meg's bij mij

Comment

hmmm, de juiste bandenvoeding houdt de band juist langer goed. Uw banden staan elke dag bloot aan UV straling en als ge een chauffeur bent die langer rijdt met een set banden dan gaan op de duur de banden gewoon op zijn door UV invloeden (de klassieke barstjes in de banden).
                          Ik gebruikte vroeger altijd die van GS27 (was reactief schuim dat je op de banden spoot) en daar heb ik toch een paar aardige resultaten mee gehad: ophangingsrubber van de uitlaat die volledig verdroogd en verhard was, was na de behandeling terug mooi soepel. En het reinigde het rubber ook heel diep. Alleen was de beschermende werking snel uitgewerkt en vind je voor die prijs andere alternatieven.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Ben er vrij zeker van (diverse fora) dat het niet zo goed is als je zou denken wat dat bandenzwart betreft. Enkele speciaalzaken keken niet raar op toen ze vroegen welk bandenzwart ik gebruikte en ik deze reden gaf waarom ik dat niet doe. Wil niet zeggen dat elk z'n mening er niet over heeft he . Doen waar je je lekker bij voelt zou ik zeggen

Comment

ik gebruik geen bandenzwart, wel een product om rubber te voeden
                              www.peugeotforum.be

Comment

Alright, dacht dat je het over bandenzwart had, even te snel gelezen . Wat gebruik jij om je banden in topconditie te houden? (of is dat een geheim van de chef?).

Heb nog even het een en ander gelezen dat het ook afhankelijk is waarop je bandenzwart gebaseerd is. Als dat op waterbasis is dan kan het vrijwel geen kwaad (al lijkt me dat die er dan niet zo lang blijft opzitten?). Als het op een basis is van siliconen dan KAN dit ervoor zorgen dat je band wat sneller gaat 'uitdrogen'.

Comment

die van autofinesse

volgens de mannen van wax-it moet die de juiste samenstelling hebben

ik maak wel de band eerst prober met de rubber reiniger van Mothers eer ik het aanbreng
                                  www.peugeotforum.be

Comment

voor de banden ga ik eens deze van autofinesse aanschaffen,

deze die ik nu gebruik van spat aan alle kanten wanneer ik rij met de wagen en na een week zijn mijn velgen vuiler dan voorheen zelf. Alles blijf eraan plakken!
                                    voor mijn plastic strippen wat gebruik je hiervoor.De van autoglym is er bij mij na een regenbeurt ook al van verdwenen!? of doe ik iets verkeerd door mijn plastic niet eerst te wassen met APC of hoeft dit niet? Ook heb ik twee strips op mijn dak die van veel harder plastic zijn. deze waren vroeger mooi glad en raakten nog redelijk gemakkelijk gevoed. Nu lukt het me niet eens meer om ze te voeden en is de plastiek heel bleek en zelf schuurachtig geworden van oppervlak :s

Comment

plastiek maak ik altijd eerst grondig proper. Aarmourgard heeft van die makkelijke doekjes die je daarvoor kunt gebruiken. Ik heb zo ooit eens de plastieken verbredingsstukken van een LandRover Defender proper gekregen. De eigenaar had eigenlijk al de hoop opgegeven om dat nog deftig te krijgen. Die doekjes kosten niets, doen hun werk heel goed (gezien het vuil dat eraan hangt) en maken op die manier mogelijk dat je met een plastiek voedingsproduct langer geniet kunt hebben van het resultaat. Die verbredingsstukken na het proper maken ingewreven met een voedingsproduct en die zagen er weer uit als nieuw.
                                      Ik heb nu van poorboys de trimrestorer liggen en relatief tevreden van.

Voor de bandenvoeding van autofinesse: die is vrij vettig, dus oppassen als je dat op de velgen spuit want het vuil van de remmen blijft daar dan wel in plakken.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                      X