Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DAP900 + Oranje pad: Pad "ontploft"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DAP900 + Oranje pad: Pad "ontploft"

Ik was vandaag even aan de slag gegaan met mijn nieuw speelgoedje.

Na het voorbereidend werk, de DAP900 geïnstalleerd met de oranje pad en Menzerna (ook oranje). Na 1 pass al een mooi resultaat, nog een 2de pass om nog meer resultaat te hebben en plots .... paff ... oranje pad in stukken uiteen. (Extra info: DAP900 op stand 4, heel even 5 maar slechts voor een korte periode, plof kwam nadien op stand 4, maakte wel nogal veel stof vond ik)

Wat doe ik mis????

Efkes gegoogled en het lijkt nog voor te komen bij Menzerna pads (vooral de oranje), en ik vind geen echt oorzaak, sommige zeggen hitte (maar de pad was zeker niet warm) andere oververzadiging (kan wel, maar lijkt me sterk dat de pad hierdoor ontploft), ...
    Last edited by ; 15/07/2012, 18:14.

Zeker en vast niet uw fout, heb het ook voorgehad, moet een fout zijn met deze pads....

Comment

Is waarschijnlijk een fabricagefout ...........

De foto doorsturen naar je leverancier en je krijgt dan wel een nieuwe pad .

Comment

Heb zelfde tegengekomen verleden week, teveel produkt gebruikt waardoor hij te zwaar was en teveel verzadigd en bij het liften van de pad van de auto vloog hij in stukken door combinatie teveel produkt, te hoge snelheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
          teveel produkt gebruikt waardoor hij te zwaar was
          Dan moet je al enorm veel produkt in de pad hebben en dit was na 2 passes dacht ik ?

Comment

Ondertussen als contact gehad met 914 en de pad wordt gewisseld.

We hebben het idd de laatste 2 weken al 4-5 keer voorgehad.
            Dus mijn vermoeden is ook een fabricagefout in een bepaalde batch.
            We hebben er toch al een stuk of 200 verkocht het laatste jaar en dit zijn de eerste waarbij het zich voordoet.

Volgens mij is het een combinatie van slechte verlijming van de foam op de velcro backingplate en een "te zwaar geladen" pad.
            De pads die wij terug gezien hebben hadden sporen van overdadig polish gebruik, en een andere pad is kapot gegaan wanneer iemand het water na het wassen probeerde verwijderen door de machine in vrijloop te laten draaien.
            In het eerste geval gaat het meestal gepaard met het aan en afzetten van de machine zonder druk op de lak.

In alle gevallen komt het erop neer dat er zich grote centrifugale krachten op de pad zetten die hem uiteindelijk los scheuren van zijn velcro backing plate.

Iig, de pads die we hier liggen hebben gaan naar de Menzerna rep en die zal maken dat zich dat niet opnieuw kan voordoen. Het zijn budget pads, maar ze hebben altijd erg goed gewerkt ! Dit is nu een uitzonderlijk geval met deze laatste oranje pads.

Comment

Working...
            X