Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plexi polish

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Plexi polish

Iemand die mij een product kan adviseren om plexi ramen te polieren?

Raam zit onder de krasjes en zou weer mooi klaar moeten worden. Ook mag het een goeie sealant/wax krijgen om echt waterafstotend te zijn en vuil geen kans meer te geven.

Ik zou het willen doen met men DAP 500. Ik heb wel Poorboys professional polish en de SSR 1 en 2.5, maar ik dacht dat er ook polish bestaat die specifiek voor plexi is ontwikkeld...

Wie kent een goeie?
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Ik denk dat je niks speciaal moet kopen : je hebt alles al in huis , behalve een bescherming voor de plexi om later makkelijker schoon te maken............

google :

Het polijsten van een plexiglasscherm kan gewoon goed met Mezzo en Finale, werk deze echter af met een Plastic Sealant. Zodoende gaan de vliegen die hier hun dood vinden makkelijker eraf bij de volgende poetsbeurt. Dit zorgt ook weer voor minder swirls.

Comment

Een klassieke carnauba wax werkt ook op plexi.

Comment

dus mijn poorboys EX-P zou moeten werken als sealant? Eventueel getopt met een laagje collinite 915.

Ik heb ook de inizio forza... iets té misschien?
        Welke pad gebruiken jullie voor plexi? Wolletje? of toch maar oranje of wit schuimpadje?

Ik zou vermoeden dat plexi harder is dan lak, is dat correct of toch eerder zachte middelen gebruiken?
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

Harder dan lak ??

Ik vrees ervoor en je moet zeker goed opletten dat de plastic niet te warm wordt en ....smelt !!!

Goed blijven bewegen en af en toe een pauze inlassen .

Zeker geen wolletje nemen , neem bvb een pad met zachte cuttingfactor (op een schaal van 0 tot 6 : maximum 3 zou ik zeggen )

Comment

Zoals gezegd wordt plastic veeel sneller warm, snelheid lager dan normaal en de polishes ook zachter dan gewoonlijk gebruiken. Zorg voor een heel goede finish en bouw mooi af in snelheid.

Geen idee waarom iedereen altijd wil toppen met verschillende waxen maar gebruik daar gewoon een klassieke carnauba wax op. Dat zal zeker voldoende zijn.

Comment

Working...
            X