Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke wax/sealant ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke wax/sealant ?!

    Ik ben op zoek naar de ideale bescherming! Ik gebruik meestal Carlack AIO (Werkstat Prime) als basis dus het moet iets zijn wat daar goed op hecht maar dat lijkt me geen probleem.
    Ik zoek iets dat in de eerste plaats snel aan te brengen is, dat is zeker prioriteit. Ten tweede moet het duurzaam zijn en als laatste de looks omdat ik van mening ben dat die vooral uit de voorbereiding moet komen. Ook na het wassen moet een spritz Last Touch voldoen om de just waxed look terug te krijgen. Ik denk dat ik met deze eisen sowieso bij een sealant terecht kom.

    Paste wax ben ik ook wat beu wegens te vermoeiend om aan te brengen, hoewel ik erg tevreden ben van de prestaties van Collinite 476S. Daarmee was mijn eerste gedacht ook om voor Collinite 845 te gaan. Schijnt heel makkelijk te verwerken zijn maar net ietsje minder duurzaam dan zijn broertje in vaste vorm.
    Ik heb momenteel ook de Jet Trigger in mijn arsenaal maar ik zoek toch nog iets anders. Heb de indruk dat die toch niet zo super duurzaam is...
    De fijnste wax tot nu toe vind ik nog steeds Megs NXT . Zeer makkelijk aan te brengen en op te poetsen. Glas rubber, chrome, plastic, ... maakt allemaal niet uit. En de looks zijn goed, de duurzaamheid weer iets minder

    Zijn er nog andere kandidaten die voldoen aan mijn criteria?
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

  • #2
    Ik persoonlijk vind duurzaamheid ook een van de belangrijkste factoren bij de keuze van een wax.

    Echter heb ik wel al gemerkt dat de vooropgestelde duurzaamheid (door de fabrikanten) niet altijd strookt met de werkelijkheid. Ikzelf heb ook de Collinite 476S en dat is inderdaad de meest duurzame wax die ik ken (hoewel mijn ervaring met veel verschillende waxen ook relatief beperkt is). Enige nadeel (voor mij) is dat het niet de gemakkelijkste is bij het aanbrengen & afnemen....

    De Jet Trigger heb ik ook (was mijn eerste product die ik gekocht heb bij Wax-it, jaren geleden.) Deze is nu bijna op en ik denk eraan een nieuwe fles te kopen. Een sealant is sprayvorm vind ik zeer makkelijk werken. Enige die ik ook nog zou overwegen (in spray) is de Auto Finesse Tough Coat, deze zou ook een goede duurzaamheid moeten bieden, maar hij is wel een heel stuk duurder...

    Misschien kan je ook deze van Gloss-it eens overwegen? Deze kan je ook aanbrengen met de machine...

    Het blijft natuurlijk niet makkelijk kiezen hé, zoveel verschillende producten
    Last edited by DJ Oli; 10/08/2012, 23:39.

    Comment


    • #3
      Die Tough Coat ziet er idd interessant uit. Vooral omdat je die, in tegenstelling tot Jett Trigger, kan aanbrengen op de hele wagen en vervolgens pas moet afnemen.
      Ook de Wolf's Chemicals Hard Body ziet er veelbelovend uit maar dat zijn de meeste producten als je hun omschrijving leest... De prijs is ook wel stevig te noemen: 35€ voor 150ml


      Misschien toch maar voor mijn eerste gedacht gaan en de Colli 845 bestellen. Iemand hier ervaring mee? Wax-it crew?
      Laat deze witte resten achter op plastic?
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • #4
        Die 845 ziet er wel veelbelovend uit, als ik zo de ervaring lees op internet. Misschien in de toekomst ook eens proberen. Auto Finesse klinkt ook goed, maar volgens mij voegen zij aan alle producten vloeibaar goed toe .

        Comment


        • #5
          Waxen, sealants, coatings,... het is een delicaat iets omdat er heel veel keuze is en die keuze op zich heel persoonlijk is. Er is redelijk wat verschil in applicatie, gebruik, duurzaamheid en - voor de meer gevorderde - glans,...

          Ik wil er gerust mijn persoonlijke mening over geven, das geen enkel probleem, maar 't blijft een eigen ervaring.

          De eerste vraag die in mij opkomt is waarom je wil veranderen. Wat mis je in de huidige wax, wat zoek je nog meer of anders?


          Collinite Super Double Coat Wax (476S): je krijgt wat je betaalt. Het is een betaalbare vaste wax maar die lagere prijs uit zich in enkele nadelen. Zo is ie vrij hard om aan te brengen en af te nemen. De wax zou sneller mogen "versmelten" met de pad en droogt daarna (heel) snel op. Dit wil zeggen dat je vrij snel terug moet afwrijven. Dat afwrijven kan moeilijk verlopen indien de wax te dik ligt. Om dit te vermijden is het interessant om de pad wat te bevochtigen vóór het aanbrengen van de wax.
          Duurzaamheid is maken ze de beloftes echter wel waar. Als je hier mee kan leven heb je een sterk product in handen.

          Collinite Marque D'Elegance (915): vind ik vrij gelijkaardig in gebruik aan de 476s, maar omwille van de prijs kiezen de meeste al snel te 476. Het geeft een iets warmere carnauba look.

          Collinite Insulator Wax (845): noem ik altijd de vloeibare variant van de 476s. In dat opzicht werkt hij ook echt heel goed, het nadeel van het moeilijk aanbrengen is verdwenen want het gaat hier niet om een vaste wax maar 't lijkt meer gel. AFnemen kan nog steeds moeilijk zijn indien te dik aangebracht, maar als je op tijd afneemt of de pad ook wat bevochtigd (om een egale applicatie te vereenvoudigen) heb je hier geen probleem.
          Hou er rekening mee dat deze wax een licht reinigend effect heeft, een glaze zoals PB Black Hole / White Diamond heeft zo goed als geen toegevoegde (vullende/verbergende) waarde wanneer je volgt met de 845.
          Duurzaamheid is ook gewoon zoals ze zeggen.


          JEFFS Werkstat Acrylic Jett Trigger: ben ik fan van. Doordat het een vloeibare wax is kan je heel snel aanbrengen. Ik vind het systeem op zich ook heel makkelijk omdat je gebruik maakt van een duidelijke reeks producten, die elk hun toegevoegde waarde hebben. Dergelijke vloeibare wax kan je ook heel snel aanbrengen waardoor 3 lagen en meer snel gebeurd zijn.
          Duurzaamheid heb ik makkelijk meer dan 6 maand (20.000km) gehaald (niet verder getest wegens herpolieren...).
          Geeft een meer ijzige look, metallic pop is gigantisch, zeker op grijs.


          Auto Finesse Tough Coat: is een stuk dikker van samenstelling dan Jett. Daardoor verloopt de applicatie ook anders. Valt makkelijker aan te brengen via pad dan via de 'jett-techniek' (het valt echter ook op die manier te gebruiken!). Duurzaamheid heb ik niet persoonlijk (op mijn eigen auto) getest. Op andere wagen die regelmatig passeert viel de duurzaamheid wat tegen, maar dat was (hoogst waarschijnlijk) te wijten aan het verkeerd gebruik / wassen door de eigenaar.
          Geeft een iets warmere look dan Jett.

          Wolf's Chemicals Nano Super Sealant (Hard Body): heb ik tot nu toe maar enkele keren gebruikt. In vergelijking met de Body Wrap is ie 'vettiger', waardoor je duidelijker ziet waar je het product aangebracht hebt. De rest van de applicatie is gelijk, oppassen dat ie niet te dik ligt want dan krijg je druppeltjes die aftekenen op de lak. Die zijn te verwijderen met quick detailer maar 't gaat makkelijker door een tweede keer HB of BW aan te brengen.
          Duurzaamheid is gevoelig aan onderhoud, meer dan bvb een Nanolex Ultra. Het blijft echter wel een nanocoating en die haalde makkelijk 9 maand op een auto hier.
          De BW en HB geven wel een typische nano-coating resultaat, zijnde goede sheeting maar weinig beading. Initieel is die beading er wel ( zoals bij elk product) maar die verdwijnt snel, kan je natuurlijk eenvoudig terugbrengen door wat quick detailer (wij kiezen hier de Gloss Enhancer).
          Dergelijke coating geeft geen meerwaarde naar look / glans.



          En dan heb je nog twee producten die ideaal met machine aan te brengen zijn, geen idee of dat je kan bekoren? De Gloss-it Gloss Finish en de nieuwe Auto Finesse Power Seal.
          Last edited by ; 11/08/2012, 15:45.

          Comment


          • #6
            Dikke merci voor de uitleg Simoni!

            Waarom ik wil veranderen: ik zoek dus echt een goede lsp die zeer makkelijk aan te brengen is maar die toch een goede bescherming biedt. Echt een wipe-on/wipe-off product. Als ik 2 dagen aan een auto heb gepolierd en dan het moment eindelijk is aangebroken om de bescherming aan te brengen is mijn energielevel meestal zo laag dat ik blij zou zijn met een super makkelijk aan te brengen wax
            Als ik dan met Colli 476s aan de slag moet zakt me de moed wat in de schoenen moet ik zeggen. Vorige week mijn broer zijn 407SW nog voorzien van een laagje ... pfff
            Al weet ondertussen goed hoe ik hem moet verwerken. Als je hem, zoals je zelf zegt, zeer dun aanbrengt met een vochtige applicator dan valt het goed mee. Op voorwaarde dat de ondergrond perfect geprepareerd is natuurlijk. Maar het aanbrengen zelf vind ik echt een zware klus...
            Na het wassen even een vers laagje wax zit er voor mij dan ook niet in. Ook deels omdat ik schrik heb voor marring.

            Daarom heb ik een tijd geleden ook terug de Jet Trigger aangekocht en dat blijft idd een zalig product maar ik vind het jammer dat je minimum 3x de hele wagen moet doen om een goed resultaat te bekomen. Ook het feit dat je niet eerst heel de wagen kan doen en vervolgens pas oppoetsen.

            Van de Colli 915 ben ik geen fan. Ik heb altijd de indruk dat die een deel van de glans weg snoept als die is aangebracht. Kan ook in mijn hoofd zitten.

            Machinaal aanbrengen heeft wel zijn voordelen vind ik. Het product is mooi egaal verdeeld en goed verwerkt. Vergemakkelijkt ook het afnemen vind ik. Enkel iets omslachtiger dan bvb met een german applicator pad. Dat is nog steeds mijn favoriete tool om producten aan te brengen

            Wel jammer dat de 845 een reinigende functie heeft. Layeren heeft dan ook geen zin?

            Maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik dan toch neig naar de Collinite 845. Vloeibaar, duurzaam, goede beading naar het schijnt (vind ik wel belangrijk). Ik moet hem op zijn minst eens geprobeerd hebben.
            En zoals je zegt, er is belachelijk veel keus en het is vrij persoonlijk. Mijn pot 476s is zo goed als leeg dus ik heb hem wel degelijk veel gebruikt. De eigenschappen vind ik super en als ik die kan terugvinden in de 845 ben ik tevreden
            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment


            • #7
              Die 845 gebruik ik al een paar jaar, zuinig in gebruik en lange bescherming. Je moet hem idd zo dun mogelijk aanbrengen, overdaad heeft geen zin.

              Comment


              • #8
                Die 845 zou ik inderdaad ook niet layeren.


                Wil je machinaal gebruik dan kan je altijd de Auto Finesse Power Seal of Gloss-it Gloss Finish eens bekijken. Qua ease of use kan dat wel tellen.

                Pad met twee druppeltjes, machine op 2-2.5 en een gewoon aanbrengen. Per paneel 1 druppeltje toevoegen. Zo doen we de auto twee maal en heb je een zeer goede bescherming en is 't bovendien heel eenvoudig om aan te brengen.

                De Power Seal verwijdert iets makkelijker, de Gloss Finish glanst meer. Duurzaamheid van Gloss Finish was op een binnenslaper gigantisch (9+ maand), op een buitenslaper een 6 maand. Power Seal heb ik geen beeld op duurzaamheid (nieuw product... )

                Comment


                • #9
                  Voor met de machine aan te brengen heb ik hier nog Britemax #5 staan. Een product dat ik eigenlijk eens terug moet oppikken en testen... Gaf een zeer mooie finish en was het makkelijk af te nemen, enkel de duurzaamheid was niet zo super maar ik heb hem nooit gelayerd buiten op 1 auto maar die heeft msxx verkocht . Volgens de verslagen zou hij toch echt duurzaam moeten zijn thans...

                  Ik ga dus voorlopig voor de Collinite 845 gaan, moest die tegenvallen zoeken we verder
                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • #10
                    Laat je bevindingen weten

                    Comment


                    • #11
                      Zal ik doen. Dit weekend ga ik hem al gebruiken.
                      Als ik eens tijd heb wil ik ook eens een test doen om het effect van layeren te onderzoeken naar duurzaamheid toe.
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #12
                        Simoni, wanneer gaat die werkstat jett terug in voorraad zijn?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                          Simoni, wanneer gaat die werkstat jett terug in voorraad zijn?
                          Hopelijk einde vd maand wisten ze me te vertellen. Ik had dezelfde vraag

                          Comment


                          • #14
                            Ik gebruik tot op heden nog steeds Dodo Juice Diamond white + Poorboys EX-P of Poorboys blue paste wax ... altijd tevreden van en relatief langdurige bescherming vind ik

                            Comment


                            • #15
                              Moet ik vandaag in Oudenaarde zijn, merk ik dat de 845 niet op voorraad is

                              Comment


                              • #16
                                Sorry!
                                2002 MX-5 NB 1.6

                                2011 Honda PCX

                                Comment


                                • #17
                                  Ik gebruik tot op heden nog steeds Dodo Juice Diamond white + Poorboys EX-P of Poorboys blue paste wax ... altijd tevreden van en relatief langdurige bescherming vind ik
                                  Poorboys white diamond bedoel je zeker?
                                  Ik ben erg tevreden van de poorboys glazen. Ze doen perfect hun werk en zijn zeer makkelijk te gebruiken, enkel vind ik dat ze de duurzaamheid van het lsp negatief beïnvloeden...
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jochen kocht onze laatste op Hopelijk zsm terug op voorraad.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                      Jochen kocht onze laatste op Hopelijk zsm terug op voorraad.
                                      Maar dan moet ik niet specifiek in Oudenaarde zijn Anders die Jett Trigger, maar die is ook niet in voorraad. Ook last van het mooie weer precies?
                                      Last edited by Phacoid; 17/08/2012, 15:58.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Poorboys white diamond bedoel je zeker?
                                        Ik ben erg tevreden van de poorboys glazen. Ze doen perfect hun werk en zijn zeer makkelijk te gebruiken, enkel vind ik dat ze de duurzaamheid van het lsp negatief beïnvloeden...
                                        Neenee ik bedoel echt Dodo juice Diamomd white. Het is hun hard wax zonder kleur belading voor licht gekleurde wagens...



                                        Verstuurd van mijn MT15i met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X