Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aangetast metaal wegwerken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aangetast metaal wegwerken?

    Hallo,

    Ik hoop dat dit op de juiste plaats staat, al gaat het niet over een auto

    Ik ben deze week begonnen met mijn motor proper te zetten. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik hetvolgende moet oplossen. Ik weet zelfs niet wat het is, het lijkt een soort van roest of oxidatielaagje. Of komt de verf los? Heeft iemand een idee wat het is en hoe ik het kan oplossen. Of een manier om het wat weg te werken? Of is hier niets meer aan te doen?

    Groeten,

    Mathias

    Enkele foto's:


    Last edited by ; 15/08/2012, 23:08.

  • #2
    Het is duidelijk te zien op de laatste foto dat de verf is aangetast (verdwenen).

    Dit kan je dus jammergenoeg niet meer oplossen met een productje...

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
      Het is duidelijk te zien op de laatste foto dat de verf is aangetast (verdwenen).

      Dit kan je dus jammergenoeg niet meer oplossen met een productje...
      Dat er aan die laatste foto niets meer zou te doen zijn, dat had ik wel verwacht. Maar bij de bovenste foto's dacht ik dat het iets anders was. Spijtig
      Bedankt voor je antwoord!

      Comment


      • #4
        dat bovenste is aluminium? Waarschijnlijk ingefreten door zout. Dat kan je nog goed krijgen, maar wel enkel door de ingefreten stukken terug te schuren tot de puttekes eruit zijn. Goed grof beginnnen en dan met stappen van maximaal 100 korrel de volgende stap beginnen. Dus als je begint met een P80 dan daarna doorgaan met P180 en zo door tot je terug quasi een glad oppervlak hebt. kan je kiezen of er vernis over te zetten ofwel door te gaan en tot hoogglans te polieren. Maar dat laatste ga je wel regelmatig moeten terugdoen omdat alu snel oxideert.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          dat bovenste is aluminium? Waarschijnlijk ingefreten door zout. Dat kan je nog goed krijgen, maar wel enkel door de ingefreten stukken terug te schuren tot de puttekes eruit zijn. Goed grof beginnnen en dan met stappen van maximaal 100 korrel de volgende stap beginnen. Dus als je begint met een P80 dan daarna doorgaan met P180 en zo door tot je terug quasi een glad oppervlak hebt. kan je kiezen of er vernis over te zetten ofwel door te gaan en tot hoogglans te polieren. Maar dat laatste ga je wel regelmatig moeten terugdoen omdat alu snel oxideert.
          Eerlijk gezegd weet ik niet welk metaal het is, maar is waarschijnlijk wel aluminium. Bedankt voor de tip, ga dat eens proberen op een klein stukje morgen. Hopelijk krijg ik het toch iets properder.

          Bedankt!

          Comment


          • #6
            hou er een magneet tegen, indien het staal of ijzer is blijft de magneet plakken, anders is het waarschijnlijk aluminium.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
              hou er een magneet tegen, indien het staal of ijzer is blijft de magneet plakken, anders is het waarschijnlijk aluminium.
              Ook bedankt voor de tip, daar zou ik nooit zelf opgekomen zijn

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                Het is duidelijk te zien op de laatste foto dat de verf is aangetast (verdwenen).

                Dit kan je dus jammergenoeg niet meer oplossen met een productje...
                Jawel, met verf
                '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

                Comment


                • #9
                  en als het enigszins lukt, probeer dan de te schuren stukken te demonteren. Werkt veel makkelijker en de kans dat je andere stukken beschadigt is nihil.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    en als het enigszins lukt, probeer dan de te schuren stukken te demonteren. Werkt veel makkelijker en de kans dat je andere stukken beschadigt is nihil.
                    Zal dat proberen, maar eerst zo op een klein stukje testen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                    Jawel, met verf
                    Het probleem is dat ik dan alles moet demonteren, en ik heb mijn moto nodig. Weer iets bij voor op de planning voor deze winter

                    Comment


                    • #11
                      hebt ge geen handmatig schuurmachientje genre mouse of sandstorm van black and decker? Door machinaal te schuren verdubbelt ge eigenlijk de korrel naar resultaat gezien. Dus met een P80 machinaal schuren geeft hetzelfde uitzicht als met de hand P160 te schuren. Ge bespaart u dus heel wat tijd want als je eindigt met een P240 machinaal zit je eigenlijk met de hand al aan een 500.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        hebt ge geen handmatig schuurmachientje genre mouse of sandstorm van black and decker? Door machinaal te schuren verdubbelt ge eigenlijk de korrel naar resultaat gezien. Dus met een P80 machinaal schuren geeft hetzelfde uitzicht als met de hand P160 te schuren. Ge bespaart u dus heel wat tijd want als je eindigt met een P240 machinaal zit je eigenlijk met de hand al aan een 500.
                        Dat heb ik ja, maar ga toch eerst dat aan beide zijden demonteren en eens proberen aan de achterkant. Als dat kan ik machinaal proberen. Als ik machinaal tot korrel 240 ga, dan best nog is overgaan met de hand met 600 ofzo ook zeker?

                        Kga dit morgen proberen (als de DIV mij geen dag tegenhoud) en zal mijn resultaat of vragen hier dan wel bijzetten.

                        Nog eens merci hé flappy

                        Comment


                        • #13
                          Voila, heb jullie raad gevolgd, en het ziet er al veel beter uit inderdaad.

                          Enkele foto's van het resultaat:




                          Nog eens bedankt allemaal!

                          Comment


                          • #14
                            Wat heb je nu precies gedaan om dit resultaat te krijgen ?

                            Comment


                            • #15
                              good job!!

                              ge kunt nog altijd fijner gaan schuren om een blinkerder resultaat te krijgen natuurlijk
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                Wat heb je nu precies gedaan om dit resultaat te krijgen ?
                                Machinaal geschuurd met korrel 80,120,180,240 en dan met de hand met waterschuurpapier( of hoe het ook noemt) korrel 400 en 600.
                                En dan gewoon 3 lagen transparante vernis.


                                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                good job!!

                                ge kunt nog altijd fijner gaan schuren om een blinkerder resultaat te krijgen natuurlijk

                                Kga het zo laten, vindt het wel iets hebben. Kan zelfs zijn dat ik er nog andere vernis opzet, die minder blinkt.

                                Comment

                                Working...
                                X