Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meguiars solo system + Powerplus Polijster.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Meguiars solo system + Powerplus Polijster.

Misschien voor velen de horror als ze dit lezen. Maar ik heb als eerste rotary ( als aanvulling op men Meguiars excenter) een cheap-O Powertools rotary aangeschaft van de cool blue webshop.
    Het ding heeft een toerental van 1000 tot 3000 opm met een soft-start system.

Ik test dit samen met het meguiars solo system ( M86) en de bijbehorende (meguiars) zwarte pad.
    De pad zelf ben ik precies niet zo tevreden over , aangezien hij door de insnijdingen bijzonder hard "trekt".
    Ik ga straks eens proberen met een witte ccs pas van Lake County.
    De Rotary doet in mijn ogen wat ie moet doen. hij draait rond en het toerental is standvastig. Hij weegt wel relatief veel, zeker in onhandige posities werkt ie relatief lastig. Nu ja voor 69 euro kan je nu niet verwachten een super high tech toestel te krijgen, en ik stel deze eisen dus ook (nog) niet.
    Nadeel is wel dat je op een witte wagen moeilijk of nagenoeg geen hologrammen kan zien ( of ik werk gewoon zo keurig :p) Binnekort mijn kunsen eens botvieren op een donkere kleur. (wagen vriendin )

De compound werkt bijzonder goed, op hogere toerentallen ( 1800 - 2000 opm) heeft hij de nodige cut om correcties uit te voeren, en op lagere toerentallen ( 1400 - 1600 opm) werkt hij mooi af.
    Voor een 'tussen de soep en de petatten' detailer is dit toch wel een tijdsbesparend iets,

Ervaringen, opmerkingen en tips over gebruik rotary altijd welkom !

Klein vorbeeldje

Dat je op wit geen of nauwelijks hologrammen ziet kan best zijn . Enkele weken terug viel het mij wel op dat er op een witte BMW holo's zaten ..............ik zie ze dus wel .

Zolang je maar niet te hoog in de toeren gaat en niet als een gek over je lak heengaat , is er niks aan de hand hoor (schrijf je zelf al ) . Maar idd , het is niet makkelijk en daarom ook geen schande om bvb af te werken met een DAP-machine .

ps : ziet er een mooi resultaat uit (op de foto toch )

Comment

Niks mis met zo'n rotary! Zolang hij zijn toerental maar constant kan houden bij elke belasting, dat is het voornaamste. Ik heb ook ooit zo eens een goedkope rotary gekocht en die kon dat dus niet. Daar viel echt niet mee te werken, en dat werk niet echt aanmoedigend...

Dat gewicht, tja, dat is volgens sommige een voordeel en voor andere een nadeel. Een Makita rotary is ook niet echt ligt en toch gebruiken veel profs hem (ws ook omdat er vroeger weinig andere keuze was en die Makita maar niet wil stuk gaan ). Sommige vinden het handig om wat gewicht te hebben voor de stabiliteit op horizontale panelen...
      Ikzelf heb een vrij lichte rotary en zou persoonlijk geen toestel willen dat zwaarder is. Ik vind die wendbaarheid wel een voordeel maar ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met een zware rotary dus kan niet echt vergelijken.

In ieder geval lijkt het erop dat je een leuk toestel voor dat geld hebt gekocht

Wat die pads betreft, is dat 7"? Kan me voorstellen dat die nogal wat tegenwerken. Ik heb leren werken met de rotary met de 3M pads. Worden veel minder warm, trekken totaal niet, zijn echt zalige pads... Enige nadeel is dat ze niet zoveel cut hebben maar wel ideaal om de machine onder de knie te krijgen.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
      X