Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Matte velgen kuisen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Matte velgen kuisen.

Beste,

Weet iemand welk product je kunt gebruiken om matte velgen mee te kuisen?
    Aangezien ik ze nooit superproper krijg gebruik ik remreiniger, daarmee lukt het wel oke. Maar liefst zou ik een ander product willen.

Bedankt alvast!

Wil je 100 % zekerheid,gebruik je gewoon een shampoo die voor matte lakken bedoelt is bvb ->http://www.r-s-t.be/index.php?page=s...emart&Itemid=3

Velgen hoef je namelijk niet perse,met een velgen reiniger te reinigen,of het moest zijn dat ze echt erg vuil zijn,maar dan nog krijg ik mijnes,
    proper met een normaal sopje .
    Remmenreiniger zou ik toch niet teveel gebruiken,kan de lak echt gaan beschadigen na een tijdje.

Comment

Best neem je een neutrale velgenreiniger , ik denk daarbij aan "bilberry wheel cleaner" . Aan te lengen met water tot 1/10 zelfs en zeker niet "bijtend" .

Ook iron-x of een kloon van dit produkt kan je gebruiken om je remstof weg te krijgen dat flink vast zit aan je lak en zo los je dit op (dit mag je letterlijk nemen : iron-x of kloon-produkt lost ijzerdeeltjes op , geen bouten natuurlijk of remschijven )

Als je bvb elke week 1 keer echt goed je velgen reinigt , heb je misschien zelfs geen velgenreiniger nodig . Toch is het handig om wel bovenstaande produkten in huis te hebben voor als je in de winterperiode niet kan poetsen of door omstandigheden er niet aan toekomt.

Remstof zal immers altijd een beetje zich vastzetten in je lak door de warmte (inbranden dus) en daarom is het ook goed om je velgen te beschermen tegen deze dingen . "Reload" zou een goed produkt zijn om matte velgen mee te beschermen (of gewoon een matte auto) .

Heb je al de nodige hulpmiddelen om je velgen netjes (en snel) te poetsen? Ik denk bvb aan enkele velgenborstels, een (oude) washandschoen , een zachte kwast , andere...die maken de klus er alleen maar makkelijker op en zo zie je er niet tegenop !

vb :

+

of machinaal ? (binnenkant)

+ de bouten :

Veel keuze dus

Comment

Die bescherming,zal al heel veel mizeri vermijden,omdat er zich door bvb een waxje geen echt vuil meer kan hechten.
        Ik doe uit princiepe af en toe een laagje poorboys natty blue op de velgen,en vuil komt er af gelijk niets

Comment

Dasty van de Wibra!!! Den beste en goedkoopste velgenreinger! kost u mer 2€
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
            Dasty van de Wibra!!! Den beste en goedkoopste velgenreinger! kost u mer 2€
            Is idd een goede Ontvetter,ideaal voor extreme vervuiling.
            Voor de weeklijkse wasbeurt verkies ik toch liever een ph neutrale milde velgen reiniger of nog beter een shampoo sopje

Comment

Thanks voor de reacties, mag dicht

Comment

Dicht ?

Dat meen je niet , wij willen die velgen zien voor en nà je ze gepoetst hebt . Liefst ook met welke produkten en met wat je nu tevreden bent

Comment

Working...
                X