Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plaatsing nieuwe bumper, verschil in lak tint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    google :

    Heb met een vroegere auto hetzelfde meegemaakt bij het herspuiten van de bumper.
    Ook hier was een serieus kleurverschil. Bij de spuitafdeling van de officiële dealer werd ik terug wandelen gestuurd maar ik kon, met het toch wel te grote, kleurverschil niet leven.
    Ben dan via via bij een andere carrosseriebedrijf gaan raad vragen en hier zag men meteen dat ik volkomen gelijk had. Volgens deze persoon was er, volgens het vakjargon, rood gebruikt ipv groen. Het ging nochtans om een grijze kleur maar kenners op dit forum zullen beter begrijpen wat er bedoeld werd.
    Wanneer ik vroeg of hij, en natuurlijk op mijn kosten, de bumper wou herspuiten, gaf ie mij meteen de raad om bij mijn verzekering een tegenexpertise aan te vragen.
    Ik heb dat dan ook gedaan en idd, er is een expert van de verzekering naar de bumper komen kijken en heeft aan de officiële dealer de opdracht gegeven om de bumper terug te herspuiten. Mijn auto heeft de spuiterij niet mogen verlaten vooraleer de expert persoonlijk terug was gaan kijken en nadien heeft hij met mij contact genomen om te vragen of ik tevreden was.





    een goede spuiter kan een auto spuiten zonder kleurverschil.

    ten eerste moet je de kleur goed maken en dan kan een goede spuiter het zo spuiten dat jij daar absoluut niks van ziet.

    als jij de auto al opgehaald en afgerekend heb geef ik je echter weinig kans op reclamatie terwijl je daar wel recht op hebt eigenlijk.
    dat die man met zon lulverhaal komt zegt voor mij al genoeg.

    gewoon proberen terug te gaan en als je nog niet betaald hebt moet je dat pas doen als hij goed is.

    ik heb mijn auto net een week terug van de spuiter, is bijna 5 jaar oud en ik zie geen verschil.

    succes

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
      MAW : als de kleur "perfect" hetzelfde is , dan moet de spuiter nog wel ff ""zoeken" naar de juiste spuittechniek ?

      Lijkt me eerder onmogelijk , vermits je pas de juiste (eind)-kleur ziet als de lak helemaal droog is.....(met vernis en alles......)

      Misschien kan je je auto een (lichte) polijstbeurt (laten) geven ?

      Misschien dat het dan (veel) minder opvalt ?

      Ik weet niet hoe je de auto nu wast : carwash , of manueel ( liefst met genoeg water en 2 emmers , washandschoenen , autoshampoo enz enz )



      Carwash ja, en soms met zo'n borstel bij de self-carwash...
      En moet je nu echt in ieder topic met een foto van je detailingspullen komen aandraven?

      Ik vertelde maar door wat en carrossier me ooit verteld heft. Grijs is echt de moeilijkste kleur om te matchen naar het schijnt.
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        En moet je nu echt in ieder topic met een foto van je detailingspullen komen aandraven?
        Ge zijt ne freak of ge zijt het ni hé

        Comment


        • #24
          Ik kan ook bvb 2 foto's plaatsen in elk topic

          @TS : is het mogelijk om een foto van je bumper (met auto ) te plaatsen ?

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            Carwash ja, en soms met zo'n borstel bij de self-carwash...
            Als ik zo vrij mag zijn om hierop een antwoord te geven (zonder foto) ?

            De borstel van de carwash (wasbox) zou je beter NOOIT gebruiken en wel om deze reden :de vorige "autoliefhebber/poetser" heeft er namelijk z'n velgen mee gewassen en net daar zit het : allemaal fijn (ijzer) stof waar je ongelooflijk veel krasjes mee maakt in je mooie (transparante) laklaag .

            Laat die borstel dus links liggen of gebruik deze enkel voor je velgen .(of er ligt nog wat schuim op de grond en dan nog snel met die borstel wat extra zand meegraaien van de grond omdat er net wat weinig zeep op de auto was gespoten en een deel ernaast.........)

            Indien je dus geen 2-emmersysteem gebruikt en aangepaste handschoenen of wasspons : blijf dan gewoon door de wasstraat rijden , die maakt minder krassen dan met zo'n borstel van de wasbox .

            Ik heb niets tegen mensen die hun auto proper willen houden hoor , integendeel echter , ik wist vroeger ook niet beter .

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              Als ik zo vrij mag zijn om hierop een antwoord te geven (zonder foto) ?

              De borstel van de carwash (wasbox) zou je beter NOOIT gebruiken en wel om deze reden :de vorige "autoliefhebber/poetser" heeft er namelijk z'n velgen mee gewassen en net daar zit het : allemaal fijn (ijzer) stof waar je ongelooflijk veel krasjes mee maakt in je mooie (transparante) laklaag .

              Laat die borstel dus links liggen of gebruik deze enkel voor je velgen .(of er ligt nog wat schuim op de grond en dan nog snel met die borstel wat extra zand meegraaien van de grond omdat er net wat weinig zeep op de auto was gespoten en een deel ernaast.........)

              Indien je dus geen 2-emmersysteem gebruikt en aangepaste handschoenen of wasspons : blijf dan gewoon door de wasstraat rijden , die maakt minder krassen dan met zo'n borstel van de wasbox .

              Ik heb niets tegen mensen die hun auto proper willen houden hoor , integendeel echter , ik wist vroeger ook niet beter .

              Dude

              Ik denk dat ik één van de eerste op dit forum was die begonnen is met detailen. De tijd dat niemand, buiten Wax-it (en Shauni mss ), al had gehoord van "clay" enzo...
              Don't worry about me!

              Je hebt zelfs nog gereageerd in een topic van mij
              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Don't worry about me!
                Je hebt zelfs nog gereageerd in een topic van mij
                @Jochen : je denkt nu toch niet dat ik bij elke post ga nakijken of ik ooit al eens heb gereageerd ivm hoe en wat .

                Net omdat ik zag staan : "Carwash ja, en soms met zo'n borstel bij de self-carwash..."

                ........schept dat de indruk dat jij je auto poetst met die borstel en daarom mijn reactie .

                Comment


                • #28
                  Grijs en dan vooral zilvergrijs is volgens mijn garagehouder de moeilijkste kleur om perfect te matchen. In dit verband, namelijk kleurverschil nog een kleine anekdote, in de straat van mijn schoonouders is er iemand met een witte Ford Kuga van een paar jaar oud. Wagen heeft nog nooit schade gehad en is bijgevolg nog nooit ergens bijgespoten. Toch is er een opvallend kleurverschil tussen beide bumpers en de carrosserie. De bumpers hebben een gelere schijn. Trouwens als ik me goed herinner in een test die ik heb gelezen van de nieuwe Honda Civic ik denk in de Autogids las ik dat hun geteste wagen ook dit probleem had. Hiermee bedoel ik maar het werk van een carrossier moet goed zijn maar perfectie is niet altijd haalbaar. Succes

                  Comment


                  • #29
                    Ik heb dit ook voor gehad. Op mijn 2 jaar oude Astra J is ook een nieuwe achterbumper geplaatst en er was ook kleurverschil.
                    Ik ben hiermee teruggegaan naar Gman. Die man is mee komen kijken en wou meteen het opnieuw doen.
                    Maar toen liet hij me zien dat ik ook een kleurverschil heb tussen carrosierie en de voorbumper (die nooit vervangen is geweest).
                    We zijn ook toen eens door de showroom gewandeld en daar hadden de meeste ook een (zeer licht) kleurverschil.

                    Blijkbaar komt dit door een andere ondergrond. Ik ken er te weinig van dus ben niet in discussie gegaan en heb het zo gelaten. Het kleurverschil was identiek met de voorbumper en had geen zin in weer een hele zooi met papierwerk..

                    Voor alle duidelijkheid nog: jah mijn auto staat steeds mooi in de wax dus UV straling of dergelijke heeft hier geen invloed op gehad.

                    Comment


                    • #30
                      bij nieuwe auto's wordt helaas veel bespaard op de lak. Als ik kijk naar de lak van bumpers dan is die totaal anders gespoten dan de lak die op de plaat staat. Andere of zelfs geen grondlagen resulteren altijd in ander uitzicht en kleurschakkering.
                      Een carrossier kan dit nu eenmaal ondervangen door van een goede basis te vertrekken en via de nodige technieken van uitspuiten de kleurovergang van het ene paneel naar het andere paneel te minimaliseren. Er zal nog kleurverschil zijn, maar omdat je een overgangszone neemt die groot genoeg is, ga je dit met het blote oog niet opmerken.
                      Dat komt natuurlijk duurder uit en daar zal het schoentje wringen voor de meeste mensen: waarom spuit de ene voor 300€ terwijl de andere voor hetzelfde werk 600€ vraagt. Als die van 300€ het zo verkoopt aan de klant dat hij het zonder kleurverschil gespoten krijgt dan is het simpel: hij liegt. Als hij eerlijk is en zegt dat er wel degelijk verschil op kan zitten, dan weet je tenminste als klant waar je aan toe bent. Maar het kan evengoed zijn dat die van 300€ het wel uitspuit en die van 600€ niet. Je goed informeren als klant is zeker nodig. Zo weet je tenminste wat je kan verwachten voor hetgeen je betaalt.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #31
                        Een bumper is in plastiek, koetswerk metaal = andere reactie bij het bakken van de verf!

                        Sommige kleurcodes hebben geen alternatief in de kleur, betekende dat er maar 1 tint is van die kleur.

                        Sommige tinten zijn moeilijker te spuiten dan anderen, dan ook niet vergeten welk merk van verf en vooral de vernis speelt ook een grote rol erin. Een wagen word machinaal gespoten in de fabriek, hier zijn het de mensen zelf.

                        Comment

                        Working...
                        X