Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke product voor deze Velgen te reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke product voor deze Velgen te reinigen

Dag allemaal

Mijn vraag is kan ik deze velg nog zuiver krijgen of moet hij opnieuw gespoten worden . De velg is geel bruinachtig geworden op sommige plaatsen en vraag mij niet hoe . Ook heeft de velg hier en daar ingebrand remstof . Velgen reiniger helpt niet in ieder geval.
    Ps alle 4 de velgen hebben dit .

Heeft iemand dit nog voorgehad en indien ja met welk product valt dit zuiver te maken.

Alvast bedankt.
    Bijgevoegde Bestanden

Weet je welk matriaal dat bruinige is ?

Ik zou het alvast zo doen-> carpro iron x opspuiten en die ze werk eens laten doen.
    Dan evt wassen ,spoelen en drogen en dan kan je gaan clayen (hier mee moet normaal al het 1 en ander verdwijnen)
    Evt een bug en tar remover ken je ook eens proberen ( bug en tar remover chemical guys,tar x carpro ,oid) wel voor het clayen uiteraard

Zo op afstand,op die foto's oordelen kan ik dus niet goed,maar heb bovenstaande producten aangeraden die passen binnen enkele problemen (defecten)
    Moest het dan nog niet weg zijn,kan je nog gaan polijsten uiteraard.

Comment

Vanwaar dat bruin van komt weet ik niet, precies of het lak verkleurt is. Bedankt voor de reactie in ieder geval

Comment

Dat zou moeten goed komen, maar t zal je wel wat tijd en moeite kosten.

Beginnen met ze grondig te reinigen (dat heb je gedaan)
        Dan een product dat remstof/ijzerresten oplost zoals Wolf's De-ironizer of Auto Finesse Iron Out.
        Daarna kleien, maar das niet gezegd, alles zou er al af kunnen zijn.
        Dan een paint cleaner om de ingewreten verkleuring op te lossen, iets zoals Werkstat Prime Strong

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
          Dat zou moeten goed komen, maar t zal je wel wat tijd en moeite kosten.

Beginnen met ze grondig te reinigen (dat heb je gedaan)
          Dan een product dat remstof/ijzerresten oplost zoals Wolf's De-ironizer of Auto Finesse Iron Out.
          Daarna kleien, maar das niet gezegd, alles zou er al af kunnen zijn.
          Dan een paint cleaner om de ingewreten verkleuring op te lossen, iets zoals Werkstat Prime Strong
          Ja zoals ik al aangaf he simoni .
          Wolfs is idd ook een goedkopere variant op de carpro iron x maar doet gewoon hetzelfde , qua functie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
            Wolfs is idd ook een goedkopere variant op de carpro iron x maar doet gewoon hetzelfde , qua functie.
            Is idd zo , maar in dit geval is het ook zo dat de goedkopere variant ook MINDER effectief is hoor Bjorn .

De Kenotek-kloon van iron-x laat ook een mooie paarse smurrie achter maar als je bedenkt dat deze minstens 3 keer zo weinig kost (per liter) dan mag het voor mij ook iets minder krachtig zijn (en dan kan je gerust wat meer gebruiken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              Is idd zo , maar in dit geval is het ook zo dat de goedkopere variant ook MINDER effectief is hoor Bjorn .

De Kenotek-kloon van iron-x laat ook een mooie paarse smurrie achter maar als je bedenkt dat deze minstens 3 keer zo weinig kost (per liter) dan mag het voor mij ook iets minder krachtig zijn (en dan kan je gerust wat meer gebruiken)
              Je bent precies fan geworden van de Kenotek-produkten...
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb de Wolfs de-ironizer al gebruikt en kon niets aanmerken op de werking. Hij is dikker dan de meeste van vergelijkbare producten zodat hij langer blijft hangen en verkleurt ook zij het misschien iets minder spectaculair. De werking is echter net zo goed. Ik heb vroeger ook Iron-X gebruikt en dat werkte voor geen meter beter maar stonk wel als de pest. Laat me trouwens stellen dat de meningen over die Kenotek-producten trouwens ook nogal uiteenlopend zijn. Ik zal ze alvast niet kopen en daarvoor volstaat het om eens naar hun site te gaan en het filmpje te bekijken hoe je een auto moet wassen met hun 'Brilliant Wash'. Twee emmers of washmitts zijn ver te zoeken. Dit zijn voor mij geen autodetailing produkten.
                Last edited by fox1; 26/09/2012, 11:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                  Ik heb de Wolfs de-ironizer al gebruikt en kon niets aanmerken op de werking. Hij is dikker dan de meeste van vergelijkbare producten zodat hij langer blijft hangen en verkleurt ook zij het misschien iets minder spectaculair. De werking is echter net zo goed. Ik heb vroeger ook Iron-X gebruikt en dat werkte voor geen meter beter maar stonk wel als de pest. Laat me trouwens stellen dat de meningen over die Kenotek-producten trouwens ook nogal uiteenlopend zijn. Ik zal ze alvast niet kopen en daarvoor volstaat het om eens naar hun site te gaan en het filmpje te bekijken hoe je een auto moet wassen met hun 'Brilliant Wash'. Twee emmers of washmitts zijn ver te zoeken. Dit zijn voor mij geen autodetailing produkten.
                  Zoals fox1 terecht aangeeft is de efficiëntie van dit type producten niet te meten aan de mate waarmee het verkleurt. Ironx gaat idd snel verkleuren, maar dat wil daarom niet zeggen dat het efficiënter werkt

Zowel deironiser als iron-out werken met een gel. Dit om het product langer op de velg te laten kleven en zijn werk te laten doen. In die zin duurt het iets langer maar zijn ze veel efficiënter in het verwijderen van de ijzerdeeltjes.
                  Last edited by ; 26/09/2012, 12:08.

Comment

Dan zullen we dat van Wolfs ééns proberen. Waar is dit tekoop mag ook online .

Comment

Eén adres... Wax-It (als het in stock is )
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Wil ik gerust geloven danny,aleen de geur van iron x laat al vermoeden dat ie krachtig is
                        Wolfs heb ik zelf nog niet gebruikt,dus over kracht,moet ik afhaken,maar geloof je gerust.
                        Die kenotek is ie dan zo goed die iron x imi ?
                        Ik heb momenteel nog maar enkel de ruitenreiniger van kenotek,en die is spotgoedkoop voor zijn inhoud.
                        Moet wel zeggen,dat ik al krachtiger spul heb gehad (bv : de ruitenreiniger van SHELL) is zelfs nog iets goedkoper en werkt ook heel goed.
                        Moest deze namelijk hebben toen ik onderweg naar een meet een uitwerpsel zag belanden op mijn ruit op de snelweg dat was daar voorhanden.
                        En staat hier nu bij mijn collectie,voor dat geld kan je het nu niet laten iiig.

Die eerste zal je idd zelf moetten aanlengen denk ik,*voordeelverpakking*

Comment

Graag had ik ff gereageerd ivm de werking van iron-x en alle andere "ijzervreters" :

- iron-x is zonder meer een zeer goed produkt waarvan de werking al menig keer BEWEZEN is .

Er bestaat trouwens ook een GEL van iron-x .

- kenotek heeft een vergelijkbaar produkt dat volgens mij (en volgens anderen die ik ken ) niet zo krachtig is MAAR : is wel zo'n 3 keer goedkoper ! (laat het dus maar 80% werking hebben van de "echte" )

Kenotek :

Iron-x :

Ik zie niet veel verschil van werking : als het verkleurt dan pas is er een reactie met ijzerdeeltjes .......anders niet volgens mij.

Btw : de geur van de kenotek-kloon valt reuze mee : muntachtig .

- een ander merk heb ik nog niet geprobeerd , hoeft voor mij ook niet , mijn produkt doet z'n werk goed .

@geen kenotek-produkten kopen : als je ze niet hebt of geprobeerd hebt kan je er NIKS over zeggen . Er zijn wel meerdere merken die iets tonen met een verkeerde manier van "poetsen" , om ze dan gelijk de grond in te boren : dat vind ik te ver gaan. Test ze dan eerst uit en post dan je bevindingen .

Of zoek reviews op andere forums waar je kan vergelijken met andere merken .

Je kan de beste shampoo hebben en wassen met 1 emmer en spons : als je niet goed naspoelt zal je altijd vlekken hebben : is de shampoo dan slecht ?

Comment

Wens hierover geen verdere polemiek.
                            Last edited by fox1; 27/09/2012, 11:55.

Comment

Heb ook al ervaring met de Kenotek Wheelcleaner Ultra, vind het een zeer prachtig product!
                              heb al gebruikt op zeer vuilige velgen met ingebrand remstof en met twee passages van dit product was de velg weer kraaknet!

Heb wel nog geen ervaring met andere gelijkaardige producten, dus voor mij is deze zeer goed en goedkoop, ik zou dus niet snel veranderen voor iets duuders

Comment

@ Wout RS het is de passage waarin GS man beweert dat Wolfs minder effectief is die me tegen de borst stoot. IK heb beide producten al getest en geen verschil qua effectiviteit vastgesteld en Wolfs is ook goedkoper dan Iron-X. Ik weet niet hoeveel Kenotek kost maar het is hier toch niet het Kenotek-forum hé. Ik ben blij dat jij er tevreden over bent net zoals ik tevreden ben over Wolfs. Veel detailingfun gewenst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                                  @ Wout RS het is de passage waarin GS man beweert dat Wolfs minder effectief is die me tegen de borst stoot. IK heb beide producten al getest en geen verschil qua effectiviteit vastgesteld en Wolfs is ook goedkoper dan Iron-X. Ik weet niet hoeveel Kenotek kost maar het is hier toch niet het Kenotek-forum hé. Ik ben blij dat jij er tevreden over bent net zoals ik tevreden ben over Wolfs. Veel detailingfun gewenst.

Nee idd het is hier het kenotekforum niet, maar ik heb enkel dit product in dit genre uitgetest en ik geef er mijn mening over. Ik ga het hier niet verdedigen.
                                  mocht ik andere producten hebben getest dan zou ik ze kunnen vergelijken en mn voorkeur aan iets geven. Dus ik breek de Wolfs en de Iron-X niet af he.
                                  Mss zal ik die Wolfs wel eens bestellen om te vergelijken. Het gaat er nog altijd om waar je je zelf goed bij voelt

aja ik heb toch nog een product gebruikt in het gamma van ijzerverwijderaar. Namelijk Autoglym Fallout Remover. Denk toch dat het voor industrieel neerslag,... te verwijderen was van nieuwe wagens.
                                  Dit vond ik geen goed product, bij aanbrengen zorgde het voor een prikkelhoest die namelijk twee dagen duurde. En ik wist ook niet of het wel reageerde, er treedt namelijk geen paarskleuring op zoals bij de andere merken.
                                  Daarom voor mij persoonlijk komt deze niet meer binnen.
                                  Last edited by ; 27/09/2012, 10:48.

Comment

Inderdaad ik verdedig ook geen enkel merk maar wel een product waar ik persoonlijk ervaring mee heb en tevreden over ben. Voor alles bestaan er wel tientallen verschillende producten in verschillende prijsklassen en het gaat er inderdaad nog altijd om waar je je het beste bij voelt. Niet iedereen heeft trouwens ook zin om bepaalde producten in het groot aan te schaffen en aldus uiteraard voordeliger uit te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Enkel de kleinste hoeveelheid bevat een sprayertje. Daarom dat hij ook per liter duurder is, de verpakking is hier eigenlijk een kost die de prijs opdrijft.
                                      Wil je gewoon gaan bijvullen achteraf (of je hebt zelf een sprayertje en bustje thuis liggen) dan kan je ofwel de 1L of de 5l bijvulling kopen, dan wordt het pas echt héél voordelig in prijs

Kijk ook zeker eens naar Iron-Out van Auto Finesse. Deze is duurder maar echt krachtig ! Het is nog steeds een gel dus werkt goed lang door.
                                      Wolfs ruikt het minste, de Iron-Out rijkt wel feller, maar nog steeds niet de stank van een Iron-X

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust of stuur een mailtje

Comment

Working...
                                      X