Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motor ruimte, hoe het beste reinigen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

voor een ontvetter moet ge iets nemen dat zijn werk goed doet, niet iets nemen dat ge duur betaalt
    www.peugeotforum.be

Comment

@TS Als je begint bij het begin : een multi reiniger (lees : ontvetter) die je voor practish alles kan inzetten,kwasten en enkele MF.
      Zal je al ver raken qua reiniging,bescherming is weer wat anders,maar dan heb je al heel wat achter de rug.

Zoals eerder gezegt,kan het ook enorm eenvoudig qua algemene bescherming (alles in 1 namelijk) onderaan de link staan zelf fimpjes.

Om binnen hetzelfde merk te blijven kan je voorafgaande (als ontvetter/reiniger) deze gebruiken

Met deze 2 producten kan je dus al heel wat,ik gebruik nu meguiars omdat die nogal makklijk zijn voor het eerst te werken aan een motor.
      En gebruik de links van carclean omdat ik dat hier wat hoorde rondzwerven.
      Natuurlijk als vervanging van de engine cleaner kan je een multifunctionele ontvetter nemen die goedkoper is en multi inzetbaar is .
      Namelijk de eerder vernoemde APC (all prupose cleaner)

Deze heb ik zelf in gebruik en is enorm goed,prijslijk en enorm zuinig (moet je namelijk verdunnen)
      Ikzelf heb dit product al vele malen royaal gebruik en er is nog maar 1/10e uit

Het is natuurlijk maar hoe *moeilijk* je het wil maken he,want natuurlijk kan je ipv de *engine dressing* een losse dressing gebruiken,
      die ook multifunctioneel inzetbaar is

Nz nz nz

Comment

als je echt met zware olievervuiling zit, dan gaat een multireiniger u niet veel helpen

hangt dus af van de graad van vervuiling wat ge moet nemen
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          als je echt met zware olievervuiling zit, dan gaat een multireiniger u niet veel helpen

hangt dus af van de graad van vervuiling wat ge moet nemen
          Nuja, APC kan je desnoods ook puur gaan gebruiken,verdunnen doe je naar vervuiling.
          En zoals ik al eerder zij (lees topic even door) kan je voor sterk vervuilde items aan de slag met een ontvetter/benzine,terpentine (uiteraard goed spoelen/afnemen)
          Verder zijn er zo veel mogelijkheden mogelijk,maar de voornaamste voor aan de slag te gaan zijn reeds op gesomt

Comment

Begin alvast met een foto te plaatsen van je motor VOOR je deze proper hebt gemaakt en dan eentje van NA

Comment

APC gaat vet en olie sowieso niet zo goed afbreken, is enkel goed voor lichte vervuiling. Een toegewezen motorreiniger gaat veel beter werken. Ik gebruik Prisma motorreiniger. Kost 12€ dacht ik voor 5l, kan je toch niet voor sukkelen hè
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                APC gaat vet en olie sowieso niet zo goed afbreken, is enkel goed voor lichte vervuiling. Een toegewezen motorreiniger gaat veel beter werken. Ik gebruik Prisma motorreiniger. Kost 12€ dacht ik voor 5l, kan je toch niet voor sukkelen hè
                Het is zoals ik zij he,het is maar net wat je wil het ene is net wat specefieker dan het andere en het andere is dan weer multifunctioneler dan het andere.
                Hoe dan ook een apc geen onmisbaar product voor deze doeleinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Om een motor te reinigen gebruik ik ... motorreiniger. Overal te koop in automateriaalzaken.
                  Is tegenwoordig gewoon een zeepoplossing die het vet oplost. Royaal inspiuten, 10 min laten inwerken en wat inwerken met borstel/doeken/... en dan afspuiten met water. Vervolgens alles goed droog spuiten met perslucht.
                  Dingen als bougies, delco, alternator vermijden/afplakken/inpakken met alufolie
                  ik zou geen alufolie plakken op elektrische delen.

Verder : bij erge vervuiling heb ik mijn motor laten draaien en de HD-spuit erop gezet (HD van selfwash, niet zo krachtig en grote voordeel : het vuil dat eraf loopt ligt niet op je eigen oprit). Veel vet was weg (en sommigen hier hebben nu spontaan een hartaanval gekregen).

Mijn redenering is : als de auto tegen de regen kan, kan hij ook tegen de waterspuit.

Die van die motorreiniger is ook goed, maat van mij heeft dat gedaan thuis, dan op zijn gemakje naar de selfwash gereden en zijn motor blonk hard!

Is het licht vervuild : volg die mannen hun tips hier maar.

Comment

Ik heb 1x in mijn leven alles proberen afdekken dat 'niet' nat mocht worden.
                    Heeft de ballen geholpen dus sindsdien doe ik dat niet meer en nog nooit enige problemen gehad.
                    Zelf niet bij mij Kevertje van 41j oud.

Comment

Working...
                    X