voor een ontvetter moet ge iets nemen dat zijn werk goed doet, niet iets nemen dat ge duur betaalt
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Motor ruimte, hoe het beste reinigen?
Collapse
X
-
-
@TS Als je begint bij het begin : een multi reiniger (lees : ontvetter) die je voor practish alles kan inzetten,kwasten en enkele MF.
Zal je al ver raken qua reiniging,bescherming is weer wat anders,maar dan heb je al heel wat achter de rug.
Zoals eerder gezegt,kan het ook enorm eenvoudig qua algemene bescherming (alles in 1 namelijk) onderaan de link staan zelf fimpjes.
Om binnen hetzelfde merk te blijven kan je voorafgaande (als ontvetter/reiniger) deze gebruiken
Met deze 2 producten kan je dus al heel wat,ik gebruik nu meguiars omdat die nogal makklijk zijn voor het eerst te werken aan een motor.
En gebruik de links van carclean omdat ik dat hier wat hoorde rondzwerven.
Natuurlijk als vervanging van de engine cleaner kan je een multifunctionele ontvetter nemen die goedkoper is en multi inzetbaar is .
Namelijk de eerder vernoemde APC (all prupose cleaner)
Deze heb ik zelf in gebruik en is enorm goed,prijslijk en enorm zuinig (moet je namelijk verdunnen)
Ikzelf heb dit product al vele malen royaal gebruik en er is nog maar 1/10e uit
Het is natuurlijk maar hoe *moeilijk* je het wil maken he,want natuurlijk kan je ipv de *engine dressing* een losse dressing gebruiken,
die ook multifunctioneel inzetbaar is
Nz nz nz
Comment
-
als je echt met zware olievervuiling zit, dan gaat een multireiniger u niet veel helpen
hangt dus af van de graad van vervuiling wat ge moet nemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenals je echt met zware olievervuiling zit, dan gaat een multireiniger u niet veel helpen
hangt dus af van de graad van vervuiling wat ge moet nemen
En zoals ik al eerder zij (lees topic even door) kan je voor sterk vervuilde items aan de slag met een ontvetter/benzine,terpentine (uiteraard goed spoelen/afnemen)
Verder zijn er zo veel mogelijkheden mogelijk,maar de voornaamste voor aan de slag te gaan zijn reeds op gesomt
Comment
-
APC gaat vet en olie sowieso niet zo goed afbreken, is enkel goed voor lichte vervuiling. Een toegewezen motorreiniger gaat veel beter werken. Ik gebruik Prisma motorreiniger. Kost 12€ dacht ik voor 5l, kan je toch niet voor sukkelen hè2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenAPC gaat vet en olie sowieso niet zo goed afbreken, is enkel goed voor lichte vervuiling. Een toegewezen motorreiniger gaat veel beter werken. Ik gebruik Prisma motorreiniger. Kost 12€ dacht ik voor 5l, kan je toch niet voor sukkelen hè
Hoe dan ook een apc geen onmisbaar product voor deze doeleinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenOm een motor te reinigen gebruik ik ... motorreiniger. Overal te koop in automateriaalzaken.
Is tegenwoordig gewoon een zeepoplossing die het vet oplost. Royaal inspiuten, 10 min laten inwerken en wat inwerken met borstel/doeken/... en dan afspuiten met water. Vervolgens alles goed droog spuiten met perslucht.
Dingen als bougies, delco, alternator vermijden/afplakken/inpakken met alufolie
Verder : bij erge vervuiling heb ik mijn motor laten draaien en de HD-spuit erop gezet (HD van selfwash, niet zo krachtig en grote voordeel : het vuil dat eraf loopt ligt niet op je eigen oprit). Veel vet was weg (en sommigen hier hebben nu spontaan een hartaanval gekregen).
Mijn redenering is : als de auto tegen de regen kan, kan hij ook tegen de waterspuit.
Die van die motorreiniger is ook goed, maat van mij heeft dat gedaan thuis, dan op zijn gemakje naar de selfwash gereden en zijn motor blonk hard!
Is het licht vervuild : volg die mannen hun tips hier maar.
Comment
Comment