Mededeling

Collapse
No announcement yet.

krassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• krassen

Hallo,

Op mijn auto zitten krassen..
    Ze zijn niet voelbaar maar wel zichtbaar over eigenlijk bijna heel de auto. Het felst op de kofferklep en boven de achterste wielen.

Hier een foto:

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb Commandant m5 geprobeerd met de hand maar te vergeefs...

Iemand die mij kan helpen?

Mvg Roy
    1986 Audi 90 2.2
    1990 Audi 90 2.3 USA
    1990 Audi coupé 2.3
    1991 Audi 90 2.0
    2002 Audi A4 1.9 TDI

Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

met de hand ga je het moeilijk hebben. Probeer eens scratch-X van Meguiars. Misschien lukt het daar mee, maar ik vrees dat er een machine aan te pas zal moeten komen.

Wat ook kan helpen (maar dat is alleen camouflage): Autoglym Super Resin Polish (SRP): weg gaat het niet zijn, wel veel minder zichtbaar.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Raar dat het enkel is waar jij opgeeft .

"Commandant" is eerder een produkt dat je beter niet gebruikt , al kan je in een doorsnee winkel (auto5 , brico , selfmade oid ) bijna niks anders vinden......

Het lijkt erop dat je je auto zelf wast en dat je altijd eindigt met de delen die je opgeeft . Ik raad je aan om voorzichtig om te springen met een droogdoek of washandschoen op die plaatsen , net omdat er aan de wielkasten erg veel vuil (lees : zand) zit en je dat makkelijk meeneemt in je washandschoen of spons . Lees ff in enkele show-offs hier op het forum (of een ander ) en vergelijk het wassen met jouw methode .

Manueel zou ik er niet aan beginnen : hier is een polijstmachine ideaal voor . Misschien is er wel iemand in jouw omgeving waar je langs kan gaan om het 1 en ander te testen/bekijken.

Je mag ook langs mij komen hoor , lijkt me wel iets te ver uit de richting

Succes !

Comment

Lichtjes machinaal opschuren met P2000 en daarna machinaal terug oppolieren. Wel zien da ge ni door de vernis schuurt/poliert want dan kunde gaan spuiten
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Helaas heb ik geen poliermachine en helemaal geen ervaring..
          1986 Audi 90 2.2
          1990 Audi 90 2.3 USA
          1990 Audi coupé 2.3
          1991 Audi 90 2.0
          2002 Audi A4 1.9 TDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
            Lichtjes machinaal opschuren met P2000 en daarna machinaal terug oppolieren.
            Lijkt me wel erg radikaal om gelijk te gaan schuren....

Maar als de krassen idd redelijk diep zitten en er voldoende blanke laklaag is (wat je nooit zeker weet ) zou je eventueel kunnen "wetsanden" en daarna polijsten.

Probeer eerst om handmatig een resultaat te boeken , daarna kan je nog altijd gaan polijsten .

Volgens mij is het hier zeker niet nodig om te beginnen met schuren , dan haal je beter een slooppaneel waar je flink wat kan op oefenen om daarna vast te stellen dat jouw lak veel zachter is en je direct door de laklaag zit

MAW : schuren is het allerlaatste redmiddel in dit geval !

Heb je al ervaring met polijsten of iets anders ivm autodetailing ?

Comment

Met de hand valt daar echt niets mee aan te vangen.

Machinaal polieren kan een optie zijn, maar zelfs in dat geval zal je waarschijnlijk geen perfecte correctie moeten verwachten vrees ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                ....maar zelfs in dat geval zal je waarschijnlijk geen perfecte correctie moeten verwachten vrees ik...
                Idd Olivier : een TESTSPOT zal al veel duidelijk maken om tot een (min of meer deftig) resultaat te komen

Wat is de "washistorie" van de auto ?

Comment

Bij tijd eens door een natte sparrenhaag rijden?😄

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
                  BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
                  Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Geen idee, heb hem 3 week terug gekocht.
                    Sinds dien heb ik hem 1x met turtlewax shampoo gewassen.
                    1986 Audi 90 2.2
                    1990 Audi 90 2.3 USA
                    1990 Audi coupé 2.3
                    1991 Audi 90 2.0
                    2002 Audi A4 1.9 TDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten
                      Geen idee, heb hem 3 week terug gekocht.
                      de mogelijkheden :

- altijd door een wasstraat geduwd : daar waar het meeste vuil hangt , de meeste krassen

- altijd gewassen met 1 emmer en een spons

- altijd gewassen in een self-wasbox : mét de borstel die je daar kan gebruiken

- een combinatie van deze 3

oplossing : foamen , wassen , kleien , polijsten , waxen.......en opnieuw foto's posten

........en daarna de auto wassen volgens de 2-emmermethode en liefst nog foamen ook voor je er aan begint

Stuur alvast een mailtje naar de webshops die je vind hier op het forum met de vraag wat je het best kan doen om je auto zo goed als mogelijk te poetsen. (oppassen : werkt verslavend ! er is geen weg terug )

Comment

Indien geen ervaring zou ik hem binnen doen en laten polieren bij een car cleaner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                          de mogelijkheden :

- altijd door een wasstraat geduwd : daar waar het meeste vuil hangt , de meeste krassen

- altijd gewassen met 1 emmer en een spons

- altijd gewassen in een self-wasbox : mét de borstel die je daar kan gebruiken

- een combinatie van deze 3

oplossing : foamen , wassen , kleien , polijsten , waxen.......en opnieuw foto's posten

........en daarna de auto wassen volgens de 2-emmermethode en liefst nog foamen ook voor je er aan begint

Stuur alvast een mailtje naar de webshops die je vind hier op het forum met de vraag wat je het best kan doen om je auto zo goed als mogelijk te poetsen. (oppassen : werkt verslavend ! er is geen weg terug )
                          Ik denk wasstraat, zeker omdat het op het dak ook is.
                          Wij hebben eigenlijk al onze auto's maar met een emmer en een spons gewassen.
                          Maar eerst:
                          Volledig afspoelen
                          wassen met spons
                          volledig afspelen

Meer eigenlijk nooit gedaan bij onze auto's. ( oké soms eens gewaxt)
                          1986 Audi 90 2.2
                          1990 Audi 90 2.3 USA
                          1990 Audi coupé 2.3
                          1991 Audi 90 2.0
                          2002 Audi A4 1.9 TDI

Comment

Of dit te volledig weg te polieren valt weet je pas echt zeker nadat een testspot is uitgevoerd...aan de hand van een foto kan ik niet oordelen. Ik heb je meer info gestuurd via een bericht. Met de hand zou ik hier niet aan beginnen; meestal zijn audilakken bikkelhard...machinaal zijn ze zelfs niet met elk produkt goed aan te pakken. Commandant is een erg oud produkt met tegenwoordig veel betere (en vooral veiligere) alternatieven

trouwens valt er aan je manier van wassen nog wat te verbeteren...een spons maakt bijvoorbeeld krassen...natuurlijk niet zo erg zoals je op de foto laat zien
                            Last edited by ; 22/12/2012, 15:59.

Comment

Is een washandschoen beter dan een spons?
                              1986 Audi 90 2.2
                              1990 Audi 90 2.3 USA
                              1990 Audi coupé 2.3
                              1991 Audi 90 2.0
                              2002 Audi A4 1.9 TDI

Comment

Inderdaad...een washandschoen gemaakt uit microvezel neemt het vuil in zich op zodat je het niet verder over je lak smeert zoals je bij een spons wel hebt.

verder het twee-emmer wasssysteem.

emmer 1 : vul met warm water en een beetje autoshampoo.
                                emmer 2 : warm zuiver spoelwater.

doop je washandschoen in emmer 1 en was een stukje van je wagen. Wring dan je handschoen uit, spoel hem even in emmer 2 en dompel hem weer onder in emmer 1; was vervolgens het volgende stuk.
                                Gebruik voor je wielen een andere slechte handschoen...het remstof bevat fijne ijzerdeeltjes die zelfs bij een handschoen voor krasjes zorgen op je lak.
                                Last edited by ; 22/12/2012, 16:26. Reden: aangevuld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                  Inderdaad...een washandschoen gemaakt uit microvezel neemt het vuil in zich op zodat je het niet verder over je lak smeert zoals je bij een spons wel hebt.

verder het twee-emmer wasssysteem.

emmer 1 : vul met warm water en een beetje autoshampoo.
                                  emmer 2 : warm zuiver spoelwater.

doop je washandschoen in emmer 1 en was een stukje van je wagen. Wring dan je handschoen uit, spoel hem even in emmer 2 en dompel hem weer onder in emmer 1; was vervolgens het volgende stuk.
                                  Gebruik voor je wielen een andere slechte handschoen...het remstof bevat fijne ijzerdeeltjes die zelfs bij een handschoen voor krasjes zorgen op je lak.
                                  Dank u, ik ga morgen een poetshandschoen halen
                                  Voor velgen hebben wij een borstel.
                                  1986 Audi 90 2.2
                                  1990 Audi 90 2.3 USA
                                  1990 Audi coupé 2.3
                                  1991 Audi 90 2.0
                                  2002 Audi A4 1.9 TDI

Comment

da's al een goed begin :-)
                                    stuur eens foto's van de auto in z'n geheel...om een betere indruk te krijgen.

Comment

Oké
                                      1986 Audi 90 2.2
                                      1990 Audi 90 2.3 USA
                                      1990 Audi coupé 2.3
                                      1991 Audi 90 2.0
                                      2002 Audi A4 1.9 TDI

Comment

@Corsawim, wil je in uw inbox plaats maken voor een nieuw berichtje? hij zit vol en kan geen meer sturen. alvast bedankt
                                        1986 Audi 90 2.2
                                        1990 Audi 90 2.3 USA
                                        1990 Audi coupé 2.3
                                        1991 Audi 90 2.0
                                        2002 Audi A4 1.9 TDI

Comment

Working...
                                        X