Mededeling

Collapse
No announcement yet.

krassen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    opgelost :-)

    Comment


    • #22
      Lijkt me dat een oorzaak van het probleem te zoeken op zich nuttig is voor de toekomst maar het probleem an sich niet zal verhelpen. Een raad die reeds gegeven is: ga nooit door de krasstraat met je wagen. Er zijn reeds genoeg voorbeelden geweest om dit te bevestigen.

      Wat de schade op zich betreft: met de hand zal je niet veel uitrichten (al kan dat natuurlijk wel bij de lichtere krasjes). Met een machine kan je een veel groter effect verkrijgen (ga wel oppassen indien je -of iemand anders- met een rotary je wagen laat 'bewerken'). Als je zelf aan de slag wil kan je voor een paar honderd euro's (ja, het is gelijk een investering) een 'DAP' (= Dual Action Polish) aanschaffen. Dit is voor beginners (en naar mijn mening ook voor gevorderden) een uitstekend apparaat. Hiermee kan je in verschillende stappen je auto gaan 'polieren'. Het lijkt me, met het fotomateriaal dat je hebt gegeven, aangewezen vrij zwaar te beginnen (een 2de of 3de graads polierpasta) en zo af te bouwen om terug een mooie glans te bekomen.

      Wat de toekomst betreft, mochten de krassen voor een deel weg zijn: gebruik altijd de '2 emmer methode' waarbij je dus start met een emmer met zeep en een emmer met gewoon water. Je moet als het ware een driehoek maken waarbij je je wasmitt (liever geen spons) in je zeepsop dopt en je auto voor een deel reinigt, dan reinig je je washmitt in je emmer met water zodat alle vuile (of toch liefst zoveel mogelijk) in het water terechtkomen. Eenmaal je washmitt uitgespoeld is ga je weer naar je zeepsop en kan je vorige herhalen. Zo voorkom je dat je met vuil water je auto gaat wassen. Je kan uiteraard zoveel als je zelf wil de emmer met 'proper' water verversen, al naargelang de hoeveelheid modder, zout, etc er op je wagen zit.

      Een tweede reden waarom ik trouwens toch een DAP zou aanschaffen is omdat je, indien je de krassen niet volledig wegkrijgt, ook gewoon kan gaan camoufleren met een glaze of een polish(met fillers en dergelijke in). Dus zowel polieren als een glaze gebruiken om een optimaal effect te bekomen .

      Ga ook zeker eens googelen als je het per sé zelf wil gaan doen, het is alleszins een mooie uitdaging . Veel succes!

      Toch nog een tip: als je met je nagel over de krassen gaat en je blijft er aan 'haperen' dan is de kans groot dat deze zelfs machinaal niet weg te werken valt.

      Comment


      • #23
        Hallo,

        Ik ben nog NOOIT in de wasstraat geweest en ben ik niet van plan, ik poets hem zelf.
        Op mijn werk hebben ze een poliermachine, misschien kan ik eens iets met de baas 'regelen'.
        Je blijft niet met je nagel achter de krassen haperen.
        De 2 emmer methode ga ik zeker toepassen

        Bedankt! Ik denk als ik mijn vast rijbewijs heb eens langs een detailer ga ( iemand van het forum hier) om hem eens onderhanden te nemen.
        1986 Audi 90 2.2
        1990 Audi 90 2.3 USA
        1990 Audi coupé 2.3
        1991 Audi 90 2.0
        2002 Audi A4 1.9 TDI

        Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

        Comment


        • #24
          Wauwdi, de poliermachine van het werk zal hoogstwaarschijnlijk een 'rotary' zijn. Let hier aub mee op want je kan er heel snel een boeltje van maken (niet dat ik denk dat je dat gaat doen natuurlijk maar het zou niet de eerste keer zijn). Het is wel aangeraden om je wagen eerst deftig te wassen en pas daarna te gaan polieren . De vorige eigenaar, als ik het goed heb betreft het een tweedehandswagen, is misschien niet zo kieskeurig geweest

          Alvast proficiat met je aankoop en veel succes met het behalen van je rijbewijs hé

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
            Wauwdi, de poliermachine van het werk zal hoogstwaarschijnlijk een 'rotary' zijn. Let hier aub mee op want je kan er heel snel een boeltje van maken (niet dat ik denk dat je dat gaat doen natuurlijk maar het zou niet de eerste keer zijn). Het is wel aangeraden om je wagen eerst deftig te wassen en pas daarna te gaan polieren . De vorige eigenaar, als ik het goed heb betreft het een tweedehandswagen, is misschien niet zo kieskeurig geweest

            Alvast proficiat met je aankoop en veel succes met het behalen van je rijbewijs hé
            Inderdaad oppassen met die "poliermachine"....ik werk zelf ook niet roterend maar met een dual-action polisher of DAP...deze is veel veiliger....het duurt net iets langer maar het gevaar op verbrande lak is quasi onbestaande. Inderdaad voor het polieren is niet alleen wassen een must maar ook kleien (dit haalt alle vuil uit de poriên die je met het wassen niet verwijdert.
            Last edited by ; 23/12/2012, 21:22.

            Comment


            • #26
              Sorry Wim , ik moet je ff verbeteren : klei haalt vuil weg OP je lak
              Een paintcleaner zorgt ervoor dat het vuil IN je lak verdwijnt

              Maar ik weet wat je wil zeggen : als je niet kleid is er kans dat je nog aanwezig vuil meeneemt in je pad om nog mooiere krassen te krijgen dan nu....(pig-tails of hoe noemt dat ook alweer ? )

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Sorry Wim , ik moet je ff verbeteren : klei haalt vuil weg OP je lak
                Een paintcleaner zorgt ervoor dat het vuil IN je lak verdwijnt

                Maar ik weet wat je wil zeggen : als je niet kleid is er kans dat je nog aanwezig vuil meeneemt in je pad om nog mooiere krassen te krijgen dan nu....(pig-tails of hoe noemt dat ook alweer ? )
                dat wou ik inderdaad zeggen

                Comment

                Working...
                X