Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cement verwijderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• cement verwijderen

jawel, de titel zegt het goed. er hangt cement op mijn 9-5... valt mee, zit vooral in de wielkast, maar natuurlijk ook wat spatten op de (gelakte) bumper achteraan.

iemand een idee hoe ik hier het beste aan begin? Heb er met de hoge drukreiniger opgezeten, maar gaat er natuurlijk niet af. Heb klei liggen, maar dat lijkt me geen optie...
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Hoe komt er dan cement op je wagen?
    Kan je de firma niet aansprakelijk stellen?

Comment

Was eerst je auto , ga er dan ff over met een ..........citroen ........en was nogmaals je auto

HG heeft produkten om oa cementsluiers weg te nemen , kan je misschien (al dan niet verdund ) proberen ...........altijd goed naspoelen en je auto opnieuw wassen.

Als je na het verwijderen van de cement nog iets voelt op je lak : dat is ander vuil dat je er NIET afkrijgt door gewoon te wassen : dan moet je kleien (en een nieuwe waxlaag aanbrengen)

Comment

ik (of mn vriendin) heb gewoon ergens gereden waar er waarschijnlijk wat verse cement lag... er valt niemand aansprakelijk te stellen.

euh scenicman... citroen? helpt dat? bedankt voor de hg tip iig!
        2015 BMW F11 520dA

Comment

Gebruik ff google waarvoor het dient : zoeken

tip een paar woorden : cement auto verwijderen en je bent op de goede weg !

Die citroen heb ik zelf ook van google : er is daar wel sprake van ............citroenzuur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten

Die citroen heb ik zelf ook van google : er is daar wel sprake van ............citroenzuur
            Dat zal wel kloppen,zoutzuur wordt daar ook voor gebruikt...
            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Zoutzuur zou ik nu niet direct aanraden .

Comment

Cementsluier in spuiten met wd40 doe dit om de vijf minuten na een halfuurtje met hogedruk verwijderen . Doe dit niet buiten in de regen . ( met hogedruk wel hè )
                Last edited by ; 26/12/2012, 22:39. Reden: Update

Comment

ok, google, maar ik heb liever een detail-manier dan een truc op grootmoeders wijze daarmee het topic...

overigens... om 1 of andere reden zat ik ook aan WD40 te denken!

ik zal de uitkomst hier wel posten dan. eerst stoppen met regenen
                  2015 BMW F11 520dA

Comment

Let er wel op dat WD40 je lak ................WEEK maakt !!!

@google : je komt automatisch op forums terecht waar ze dit probleem ook al aangekaart hebben hoor

Kan je wat voor - en na- fotootjes maken van de cement-auto ? Zou tof zijn voor diegenen die dit ook ooit meemaken .

Comment

Let er wel op dat WD40 je lak ................WEEK maakt !!!

Bewijs dit eens als je wil .

Comment

Ivm mijn werk moest ik regelmatig door cement rijden (heb me ooit zelfs vastgereden ). Volgens dat bedrijf was zoutzuur het beste om cement te verwijderen maar heb het zelf nooit gedurfd.
                        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                        1990 Volvo 344
                        1991 Mercedes W124 230CE
                        2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                        1980 Volkswagen Derby CLS
                        1990 Mercedes W124 230CE
                        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Gebruik het op je lak en polijst daarna die plek : gegarandeerd dat je door de lak gaat , er zitten immers weekmakers in WD40

Testen mag je zelf doen .

Comment

Gebruik het op je lak en polijst daarna die plek : gegarandeerd dat je door de lak gaat , er zitten immers weekmakers in WD40

Testen mag je zelf doen .
                            Zever. Heb reeds WD40 gebruikt op lak en daarna gepolijst -> geen probleem

Als je mensen raad wilt geven, zorg dan dat je informatie juist is. Op deze manier help je niemand...
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Zever. Heb reeds WD40 gebruikt op lak en daarna gepolijst -> geen probleem

Als je mensen raad wilt geven, zorg dan dat je informatie juist is. Op deze manier help je niemand...
                              Ik probeer zeker niet op deze manier mijn "gelijk" te halen , eerder een waarschuwing omdat het KAN :

Het kan dus best zijn dat op jouw autolak dit niets doet , maar er zijn wel degelijk verschillende "verven-lakken" op de markt waardoor je geen onnodig risico moet lopen . Hoe lang is "langdurig" ?

Hoe reageren de verschillende materialen op WD-40?

Algemeen:
                              Bijna alle materialen reageren net zo op WD-40 als op hoogwaardige wasbenzine onder gelijke omstandigheden zoals bijvoorbeeld besproeien, snel of langdurig onderdompellen.

Staal met hoge weerstand (zacht gemaakt met hydrogeen):
                              SAFE bevonden volgens Lawrence Hydrogen Effusion Test (Lawrence Electronic Co Reports Nr. 1223 en 1224, 7 mei 1974, certificaten Nr. 154 en 155).

Rubber:
                              Bij behandeling van verschillende soorten rubber treedt geen enkel oppervlakteverschijnsel op. Bepaalde kwaliteiten kunnen echter zwellen indien ze langdurig ondergedompeld worden in WD-40, keren echter weer in oorspronkelijke staat terug na de verdamping van WD-40.

Textiel:
                              WD-40 laat geen schade na op de volgende stoffen: nylon, orlon, dacron, katoen en wol met uitzondering van lichte vlekken die gemakkelijk verwijderd kunnen worden met nafta-solventen of een chemisch reinigingmiddel.

Verven:
                              Verschillende soorten verven op verschillende materialen werden met WD-40 besproeid zonder nadelige gevolgen. Bepaalde lakken en vernissen worden na langdurige besproeiing week.

Kunststoffen:
                              Er werd geen enkel nadelig effect vastgesteld na 168 uren onderdompeling op de volgende materialen: polyethyleen, polypropyleen, PTFE, formica, acryl, polyester, epoxy, vinyl, nylon en delrin.
                              Polystyreen en plycarbonaat kunnen kloven en barsten vertonen na contact met WD-40.

Comment

Op diezelfde site staat ook te lezen:

De allrounder rondom de auto
                                WD-40 reinigt velgen, ontklemt vastgeroeste moeren, onderhoudt en houdt uw antenne gangbaar. WD-40 kruipt onder het vocht bij de ontsteking, houdt elektronische contacten schoon en geleidt niet. WD-40 zorgt voor glanzende chrome onderdelen, houdt sloten ijsvrij en verwijdert teer- en olievlekken alsook vuil van de carrosserie en kan nog véél meer!
                                Als ze het zelf aanraden zal het vermoedelijk wel safe zijn gok ik?

@ Hans: ik zou eerst proberen zoveel mogelijk vuil met een hogedrukreiniger te verwijderen en daarna innevelen met azijn. Er is hier trouwens nog eens zo'n topic geweest, misschien eens naar zoeken
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

één van de beste manieren is inderdaad zoutzuur. hoe dacht je dat het komt dat een betonmixer er na 5 jaar dienst nog zo mooi uitzien? worden alle dagen gewassen met een kopje zoutzuur in een emmer water.als het een spatje cement is zou ik een busje kopen (beneden de 10% blijven) en met een penseeltje het zoutzuur (onverdund) aanbrengen.je gaat onmiddellijk de werking ervan zien.cement begint te schuimen en er komt een beetje af.na enkele keren is het verdwenen.
                                  een andere veilige manier is de natuur zijn werk laten doen.zorg er voor dat het plekje cement doornat is.binnenkort gaat het snachts 10 gr. vriezen en dan komt het er ook gegarandeerd af.
                                  greetz
                                  ferre
                                  PS pas met zoutzuur goed op voor je ogen !!!

Comment

Een betonmixer wordt toch na het lossen steeds afgespoeld met water? En de binnenkant schuurt proper.