Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nanolex Wash Coat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nanolex Wash Coat

Ik wou jullie toch graag de Nanolex Wash Coat leren kennen. Ideaal voor tijdens deze gure wintermaanden de wagen toch mooi beschermd te houden zelf al zit het weer niet mee ...

Om u een idee te geven hoe het werkt is hier alvast een mooi filmpje van een van de eerste klanten die washcoat kon proberen. Hij heeft deze kunnen oppikken op onze Nanolex Demodag.
    Voor zij die willen, er blijven nog enkele gratis stalen setjes over hier in de shop. Dus kom gerust langs en vraag ernaar! (kit bevat 50ml Washcoat, Nanolex shampoo en de nanowax)

De officiele tekst:
    Nanolex Washcoat is een uniek product. Het beschermt de wagen heel snel en eenvoudig, onmiddellijk na het wassen van de wagen. Vernevel het product en laat het zijn werk doen voor een ongezien resultaat.
    Na het wassen van de wagen wordt het product verneveld over de natte wagen met een schuimlans of een verstuiver. Na een kleine twee minuten inwerken en het afspoelen van de wagen werkt het product onmiddellijk! Washcoat kan perfect gebruikt worden zonder enige andere producten, maar ook in combinatie met andere producten werkt het ongelooflijk als onderhoudsproduct. De glans wordt duidelijk versterkt en het oppervlak is ook stukken gladder!

Nanolex Washcoat is het eerste product dat geluid maakt bij contact met het oppervlak; de werking kan echt gehoord worden!

Voor alleenstaand gebruik raden we 50ml (tov 0.5 liter water) product aan per wagen, bij een wagen die al bescherming zag raden we 20ml aan. Meng het product pas net vóór het gebruik aan met water, anders wordt het mengsel na enkele uren onstabiel.

Verwacht een duurzaamheid van 6 tot 8 weken of 4 wasbeurten, bij combinatie met Nanolex Shampoo of een quick detailer gaat die duurzaamheid enkel de hoogte in.

Het is het ideale product voor gebruik gedurende de wintermaanden. Op een eenvoudige manier kan de bescherming onderhouden en versterkt worden zonder zelf veel tijd en energie te spenderen. Bovendien is het ongevoelig voor hoge noch lage temperaturen.

Leg je er eentje voor mij aan de kant ?

Ik kom na nieuwjaar zeker binnen - Die DA-machine moet er eindelijk toch eens komen.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Leg je er eentje voor mij aan de kant ?

Ik kom na nieuwjaar zeker binnen - Die DA-machine moet er eindelijk toch eens komen.
      We hebben nog een setje of 10 schat ik ... maar het is wie eerst komt eerst maalt hé :p

Comment

Ik heb het product gebruikt in een handsprayer en het werkt verbluffend goed inderdaad!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
          Ik heb het product gebruikt in een handsprayer en het werkt verbluffend goed inderdaad!

Comment

Kan je wat meer info geven ivm hoe je tewerk bent gegaan ?

bvb : wassen , spoelen , "nanolex-via-handspraybus" , wachten , afdrogen van de auto oid ?????

of spray je de wagen in en na "inwerken" terug afspoelen en dan de wagen afdrogen .....(met een detailerspray of niet ? )

Er wordt vermeld tot 4 wasbeurten .....moet je het dan de volgende 3 keer niet meer gebruiken na een wasbeurt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              Kan je wat meer info geven ivm hoe je tewerk bent gegaan ?

bvb : wassen , spoelen , "nanolex-via-handspraybus" , wachten , afdrogen van de auto oid ?????

of spray je de wagen in en na "inwerken" terug afspoelen en dan de wagen afdrogen .....(met een detailerspray of niet ? )

Er wordt vermeld tot 4 wasbeurten .....moet je het dan de volgende 3 keer niet meer gebruiken na een wasbeurt ?
              Jazeker!

- Eerst de auto volledig gewassen
              - Na de wasbeurt de auto nogmaals volledig nat gemaakt en de washcoat opgespoten
              (25 ml washcoat in een sprayflesje van 500ml)
              - Enkele minuutjes gewacht en de auto grondig afgespoeld

Het water parelt van de auto en afdrogen is kinderspel.

Er wordt vermeld tot 4 wasbeurten, dan moet je het de volgende 3 keer inderdaad niet gaan gebruiken.

Ps. Als je een foamgun hebt kan je het best daarmee doen. Wellicht zal je het product dan veel gelijkmatiger gaan aanbrengen en mss iets zuiniger.
              Last edited by DJ Oli; 27/12/2012, 20:15.

Comment

Zuiniger met mijn foamgun ???

Denk het niet , dat ding spuit zowat heel de auto onder in niet al te dunne verneveling (met de schuimshampoo toch )

Ik vermoed dat je het wel mooi egaal kan aanbrengen met een sprayfles die je op druk kan zetten zoals bvb bij het vernevelen van een produkt voor in de tuin .
                (heb zelf zo een sprayer van Gardena die mooi te regelen is van straal tot zachte nevel met een inhoud van +- 1 liter)

Heb tot 2x toe een goedkope druksprayer gekocht : nooit meer

Je spuit dus heel de auto in , ook de ramen ?

Lijkt erop dat je dan ook eerst je banden moet zetten in een dressing omdat er anders reeds "spul" op zit uit die sprayer....

@zuiniger : als je een mindere hoeveelheid neemt , kom je in de problemen met het mooi innevelen omdat er dan "lucht" wordt meegespoten als je de sprayer te snel beweegt oid.

Jammer dat je dan altijd een deel kwijt bent voor niks of spuit je gewoon door tot je zo goed als niks meer in die sprayer hebt ?

Comment

Ik spuit de hele auto in, ja (ramen inclusief)

In de winter zet ik nooit een dressing op de banden dus heb daar nog niet aan gedacht eigenlijk. Ik denk niet dat het zo'n grote invloed zou hebben hoor...

Ik heb de hele sprayer leeg gespoten ja.

Zuiniger zal het misschien niet direct zijn maar ik denk wel dat het gelijkmatiger zal aangebracht worden met een schuimlans, hoewel het verschil naar duurzaamheid toe wellicht te verwaarlozen is...

Comment

In de winter zet ik nooit een dressing op de banden dus heb daar nog niet aan gedacht eigenlijk.
                    Ik was dit ook van plan deze winter .........alleen laat de winter op zich wachten .........en heb ik er dus terug een dressing opgezet

Dag en nacht verschil hoor , kwam precies uit de showroom gereden met die zwarte banden

Comment

Normaal gezien wordt mijn wagen morgen 'gewashcoat'. Wel spijtig dat ik toen ik langs kwam en ik zowel de 'washcoat' als de 'reactivating shampoo' heb aangeschaft geen stalen kreeg aangeboden. Een andere keer misschien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                        Normaal gezien wordt mijn wagen morgen 'gewashcoat'. Wel spijtig dat ik toen ik langs kwam en ik zowel de 'washcoat' als de 'reactivating shampoo' heb aangeschaft geen stalen kreeg aangeboden. Een andere keer misschien
                        Fox1, normaalgezien moet je van ons toch ook wel een extratje gekregen hebben de voorbije week

Als je idd al de washcoat & shampoo gekocht hebt lijkt het me wat zinloos om je net daarvan nog staaltjes mee te geven niet ? Dan geef ik liever iets anders (extra's of een product aan promoprijs) waar je naar mijn mening meer aan hebt ...

Comment

Zuiniger met mijn foamgun ???

Denk het niet , dat ding spuit zowat heel de auto onder in niet al te dunne verneveling (met de schuimshampoo toch )

Ik vermoed dat je het wel mooi egaal kan aanbrengen met een sprayfles die je op druk kan zetten zoals bvb bij het vernevelen van een produkt voor in de tuin .
                          (heb zelf zo een sprayer van Gardena die mooi te regelen is van straal tot zachte nevel met een inhoud van +- 1 liter)

Heb tot 2x toe een goedkope druksprayer gekocht : nooit meer

Je spuit dus heel de auto in , ook de ramen ?

Lijkt erop dat je dan ook eerst je banden moet zetten in een dressing omdat er anders reeds "spul" op zit uit die sprayer....

@zuiniger : als je een mindere hoeveelheid neemt , kom je in de problemen met het mooi innevelen omdat er dan "lucht" wordt meegespoten als je de sprayer te snel beweegt oid.

Jammer dat je dan altijd een deel kwijt bent voor niks of spuit je gewoon door tot je zo goed als niks meer in die sprayer hebt ?

De nanolex wash coat is ontwikkel op via een verdund medium aan te brengen op de wagen. Hoeveel je hem aanlengt maakt eigenlijk niet uit. Je kan hem aanlengen in 250ml, 1liter of zelf 5 liter mocht je dat willen. Het komt erop neer dat je ongeveer 50ml (afhankelijk van het voertuig en de gewenste duurzaamheid) op een zo gelijkmatige manier op de wagen dient aan te brengen. Doe je dit door hem in een foam lance met 1L water aan te lengen en 2 tot 3 keer rond de wagen te lopen of door het in 250 ml water aan te lengen en er 1 keer rond te lopen maakt niet uit ...
                          Op het einde van de rit wil je gewoon die 50ml wash coat op de wagen hebben.

Wat ivm ramen, rubbers, plastics en banden.
                          De nanolex wash coat is ontwikkeld op te hechten op de clear coat. Dus hij gaat hechten op zowel lak, als velgen. Niet op ramen, rubbers enzovoort. Dat wil niet zeggen dat je daar wat bescherming kan zien doordat het product op zichzelf een binding maakt en erop licht, maar het zal iig geen duurzame bescherming bieden daarvoor. Op lak daarintegen mag je idd een bepaalde duurzaamheid verwachten. De eerste testen hiermee leveren 2 tot 4 maand bescherming op de lak.

Dus om op je vraag te antwoorden, als je banden in de dressing staan zal je daar normaal geen hinder van ondervinden omdat het product daar grotendeels gewoon vanaf gespoeld wordt bij het naspoelen

Comment

Ik heb ook de washcoat gebruikt, van een sample die ik meegekregen heb vanop de training day (waarvoor dank )

Resultaat is inderdaad indrukwekkend.

Heb het ook aangebracht met zo een handsprayer (op een onbehandelde wagen), het schuimde spijtig genoeg niet of heel weinig.
                            Maar na 2 weken hangt het er nog steeds op

Comment

Vandaag voor de eerste keer de Wash Coat gebruik, en om eerlijk te zijn was ik aangenaam verrast! Na gebruik is het effect onmiddellijk te zien bij het afspoelen van de wagen. Bij het afdrogen voelt de lak zijdezacht aan, gevolgd door een mooie glans. Allemaal zeer leuk. Een leuke extra is dat product een goede geur heeft.

Ik heb het vandaag aangebracht met een handsprayer. volgende keer proberen met een foamgun om te zien wat het beste lukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Captain_Slow Bekijk Berichten
                                Bij het afdrogen voelt de lak zijdezacht aan, gevolgd door een mooie glans. Allemaal zeer leuk. Een leuke extra is dat product een goede geur heeft.
                                Ik heb het vandaag aangebracht met een handsprayer. volgende keer proberen met een foamgun om te zien wat het beste lukt.
                                In welke conditie was de auto voor je deze met het produkt had ingespoten?

Ik kan me niet voorstellen dat je op eender welke gewassen auto namelijk een "zijdezacht" resultaat krijgt .

(maw : als de lak aanvoelt als schuurpapier ga je deze na het wassen en sprayen toch ook niet zacht krijgen ? )

Comment

In welke conditie was de auto voor je deze met het produkt had ingespoten?

Ik kan me niet voorstellen dat je op eender welke gewassen auto namelijk een "zijdezacht" resultaat krijgt .

(maw : als de lak aanvoelt als schuurpapier ga je deze na het wassen en sprayen toch ook niet zacht krijgen ? )
                                  Nee, daar heb je gelijk.
                                  Er lag tot vandaag niets van bescherming op de lak. Rond de wielkassen voelt de lak nog wat ruw aan, maar op de motorkap, deuren, dak, etc. kan je echt een duidelijk verschil voelen. Zeer bizar.
                                  Door het effect dat ik nu zie als ik er water op spuit, is het duidelijk dat er zich wel degelijk 'iets' aan de lak heeft vastgehecht.

Comment

Heb mijn wagen afgelopen zaterdag ook gecoat en inderdaad de lak voelt anders aan. Had 55 ml product in de fles van mijn foamgun gedaan waarna ik de fles heb aangevuld met water. Het volgende effect stelde ik vast. Op de flanken, achterkant, glas, velgen en ruiten kreeg ik al gauw het verwaterend effect,alsof het product uiteenviel en er een hechting met de lak gebeurde. Op de platte vlakken namelijk motorkap en dak ontstond er echter een stabiele schuimlaag die niet uiteenviel ook niet na vijf minuten. Heb het product toch afgespoeld waarna goed zichtbaar er een betere sheeting was. Toch vraag ik me af of ik iets verkeerd heb gedaan? Misschien teveel product?
                                    Conclusie er hangt iets op de lak, geur is heel goed tijdens gebruik. Na afloop is afdrogen van de auto een fluitje van een cent en ook de glans is precies alsof je de wagen met een quick detailer hebt nagelopen. Dus voorlopig tevreden en verder experimenteren. Ook benieuwd naar de duurzaamheid hoewel het bij mij eerder over de instandhouding van een aanwezige bescherming gaat.

Comment

Jammer van de verpakking die minder is vind ik persoonlijk.
                                      Ik wil een droogdoek pakken die achter de flesjes liggen, duw per ongeluk tegen een flesje nanocoat en flesje tege de grond.
                                      Gevolg: bodem van flesje gebroken en alles tegen de grond . (was 1m hoog) Jammer vermits dit toch niet zo goedkoop is.

Gelukkig heb ik perongeluk 2 flesjes besteld. Dit staat nu helemaal onderaan zodat dit zeker niet kan valle.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
                                        Jammer van de verpakking die minder is vind ik persoonlijk.
                                        Ik wil een droogdoek pakken die achter de flesjes liggen, duw per ongeluk tegen een flesje nanocoat en flesje tege de grond.
                                        Gevolg: bodem van flesje gebroken en alles tegen de grond . (was 1m hoog) Jammer vermits dit toch niet zo goedkoop is.

Gelukkig heb ik perongeluk 2 flesjes besteld. Dit staat nu helemaal onderaan zodat dit zeker niet kan valle.
                                        Kevin,

Ik ga dit meteen doorgeven aan Nanolex zelf zodat ze hier rekening mee houden ! Dit is idd een goed punt want de inhoud van de flesjes is niet goedkoop !
                                        Ik hou je op de hoogte van de reactie van Nanolex.

Comment

Working...
                                        X