Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Protech behandeling of zelf de boel waxen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nog even dit :

Teflon kan onmogelijk op autolak aangebracht worden.
    En wel voor volgende reden...

Teflon is een plastic met de laagste wrijvingscoëfficiënt. Het wordt onder andere toegepast als antiaanbaklaag in pannen, zoals de Tefal-pan. Hoewel veel gezegd wordt dat een beschadigde teflon-laag schadelijk (Kankerverwekkend) zou zijn lijkt dit onjuist. De anti-aanbak werking gaat natuurlijk wel deels verloren. Toch wordt er onderzoek gedaan naar mogelijke giftigheid van perfluoroctaanzuur (PFOA), wat gebruikt wordt bij de productie van teflon. Teflon is bijzonder weinig reactief en wordt daarom toegepast in allerlei toepassingen voor opslag en transport van reactieve chemicaliën. Het smeltpunt bedraagt 327 °C.

327°C heren (en dames), DAT IS DE TEMPERATUUR WAAROP HET KAN VERWERKT WORDEN...
    (Of ze moesten het met dubbelzijdige tape op uwe lak plakken)

Ik heb respect voor eenieder z'n werk en merk.
    Maar diegene die bij mij komen (of veur de Vloanders, WAX-IT) zal ik bewijzen dat het met minder geld OOK kan.
    www.perfectshine.be

Comment

Hoe kan ik het beste m'n nieuwe wagen behandelen, zelf!
      Gewoon buitenrijden in de garage, huiswaarts trekken en eerstdaags wassen en in de wax zetten?
      Nu komt de vraag van 1 miljoen, welke wax(en)...
      Ik gebruik momenteel op m'n audi NXT, maar da blijft niet lang genoeg vind ik...
      Ik wil iets dat dan heel lang blijft werken zodat de carwash overbodig wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen_dr Bekijk Berichten
        Hoe kan ik het beste m'n nieuwe wagen behandelen, zelf!
        Gewoon buitenrijden in de garage, huiswaarts trekken en eerstdaags wassen en in de wax zetten?
        Nu komt de vraag van 1 miljoen, welke wax(en)...
        Ik gebruik momenteel op m'n audi NXT, maar da blijft niet lang genoeg vind ik...
        Ik wil iets dat dan heel lang blijft werken zodat de carwash overbodig wordt.
        Het beste wat je imho kan doen om een lange berscherming te hebben is gaan layeren. Meerdere lagen leggen.

Het probleem is dat dat met de meeste waxen heel moeilijk is. Je moet namelijk 24 tot soms 48 uur wachten tussen het aanbrengen van de lagen. Tenzij je spitshining techniek gebruikt, maar dat is niet zo eenvoudig om goed te krijgen.

Echter, Jeffs Werkstatt Trigger producten kunnen na een paar minuten al gelayerd worden
        3 laagjes Jeffs werkstatt gaat je zeker 6 maanden bescherming bieden !

En dat kan je perfect met de hand aanbrengen. Enkel correctie is moeilijk of niet mogelijk met de hand. Maar aangezien de wagen nieuw is kan dat geen probleem zijn.

PS: Als je echt precies wil zijn vraag je aan de garage van enkel de stickers te verwijderen en hem zelf niet op te kuisen.
        Dan ga je zelf de wax wegwassen met een sterke shampoo ofzo.
        Zo ben je zeker dat de dealer geen "onnodige opties" aan je wagen toevoegd !
        Het gebeurt namelijk veel dat dealers bij het klaarmaken van de wagen krassen en kringen veroorzaken ! (ze willen het gewoon te snel klaar krijgen)

Comment

Protech: geweldig! alleen met water wassen! Lak veel gladder dan voorheen en glimt veel meer! Heb mijn 3 auto's BMW Z4, BMW 7 en mini cooper , allen zwarte auto´s, in Nederland laten uitvoeren in Lisse. Protech behandeling was met 3 x gratis interieur en impregnatie behandeling t.w.v. 445,00 euro. www.protechlisse.nl Ze hebben daar ook gelijk nog even een deukje hersteld. Beschermd niet tegen steenslag.... Helaas

Comment

Dat wil ik dan toch wel eens zien na 1 jaar en pakweg 20.000km en een wasbeurt of 10-15

Comment

Zit ik hier heel dat topic door te lezen, blijkt dat van 2006 te zijn . Dacht al, het onderwerp Protech is hier toch al een paar keer gepasseerd

Aan de mensen die zo'n behandeling hebben laten uitvoeren: moet je zelf nog dingen doen eigenlijk o mhet te onderhouden? Wassen met speciale shampoo? Sprays na het wassen of tijdens het drogen...?
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Zit ik hier heel dat topic door te lezen, blijkt dat van 2006 te zijn . Dacht al, het onderwerp Protech is hier toch al een paar keer gepasseerd
                ²²²²²

Comment

Allez, vandaag geen technische praat maar plaatjes kijken.

Deze Ferrari kwam net van de aflevering en de klant had als optie de auto laten behandelen met Protech.:

Hij vond het er best goed uit zien, totdat hij zag wat een professionele detailbeurt deed...
                  Met veel plezier haalde ik de Protech er weer af, inclusief stickertje in de sponning, en gaf de wagen wat hij verdiende, een goede detailjob

Comment

Detailing >>>>> Protech
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

overdreven mooi gedaan zeg daar wil ik ook wel eens op bezoek gaan met mijn auto ooit............

Comment

Working...
                      X