Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Protech behandeling of zelf de boel waxen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Protech behandeling of zelf de boel waxen

In afwachting van de nieuwe sjoe ( C70 D5 ) ben ik dus aan't uitkijken naar verschillende dingen waar ik voordien rekening mee moet houden.

Vandaar dus de vraagstelling => is een protech behandeling van 620.00 euro incl. BTW de moeite waard...

Of kan je de boel veel beter zelf met bijv. Maguiars producten...

Rekening houdend dat ik wekelijks door een goede wasstraat rij, zeker in de wintermaanden edm. om mijn wagen proper en degelijk te houden. In de zomer wax ik m'n wagen af en toe zelf.

Graag jullie advies en feedback indien er mensen zijn die dit reeds op hun wagen hebben.
    20
    Protech behandeling a rato van 620.00 eurokens
    30,00%
    6
    Wat we zelf doen is beter ( meguiars, turtle wax,...)
    70,00%
    14

The poll is expired.

Oorspronkelijk geplaatst door koen_dr Bekijk Berichten
    In afwachting van de nieuwe sjoe ( C70 D5 ) ben ik dus aan't uitkijken naar verschillende dingen waar ik voordien rekening mee moet houden.

Vandaar dus de vraagstelling => is een protech behandeling van 620.00 euro incl. BTW de moeite waard...

Of kan je de boel veel beter zelf met bijv. Maguiars producten...

Rekening houdend dat ik wekelijks door een goede wasstraat rij, zeker in de wintermaanden edm. om mijn wagen proper en degelijk te houden. In de zomer wax ik m'n wagen af en toe zelf.

Graag jullie advies en feedback indien er mensen zijn die dit reeds op hun wagen hebben.
    Ik raad je meneer Bert Himpe aan, hier bekend als wax-it.be.
    Hij doet dat ook voor jou als je wilt, of begeleid je als je het zelf wilt doen.
    Protech is een pak duurder en daarom niet altijd beter, cfr. Bert.

Comment

Een goede wasstraat bestaat niet !
      Moeilijk te geloven misschien, en de eigenaar van de wasstraat zal het zeker zelf niet toegeven. Alle wasstraten maken krassen, de een wel wat minder dan de andere.

Over je auto, als je 620 € ( ) uitgeeft aan je auto om hem te laten behandelen kom ik het ook wel doen, in bikini met nog 3 miss kweeniewa erbij voor de fun...
      Ik heb ook een detail bedrijfje (www.perfectshine.be), en doe het voor minder dan de helft, met even goeie producten.

Ik woon trouwens in de buurt, Kontich.
      Ik wil evengoed (gratis) raad geven zodat je zelf aan de slag kan, Wax-it heeft een leuke webwinkel waar je alle goede producten kan krijgen. Ik bestel er nu ook alles...

Protech is duur, heeft z'n naam mee, maar van de auto's die zo'n behandeling hebben gehad ...
      www.perfectshine.be

Comment

beide wagens zijn behandeld met protech.
        Er zijn voor en tegenstanders.
        Ik heb 5 jaar garantie (nieuwe wagens) en tot hier toe zeer tevreden van het resultaat.
        De A3 is ongeveer 1,8 jaar geleden behandeld , de RAV iets langer dan een jaar (waarmee ik trouwens op controle moet).

Vergeet niet om dit mee te verzekeren, want bij schade aan het koetswerk waarbij er herspoten moet worden moet de behandeling opnieuw uitgevoerd worden.

Comment

kijk, op 1 minuut 2 tegenstrijdige berichten

Comment

Ik zeg ook niet dat Protech slecht is, heb vroeger contact gehad om eventueel zelf dealer ervan te worden. Alleen vind ik het duur in (aanschaf voor mij) en doorrekening naar de klant toe. En van alle Protech dealer zitten er veel charlatans tussen die wel factuurtjes opstellen maar niet echt resultaat leveren, maar da's overal zo wel denk ik.
            Daar wou ik niet mee geassocieerd worden

Met de producten die ik nu gebruik kan ik hetzelde aanbieden voor veel minder geld.

En 5 jaar garantie is dikke larie, die krijg je enkel op de glans, niet op de lak zelf.
            Als er morgen krassen opstaan of carwash kringen gaan ze je wagen echt niet gratis terug opmaken...
            Voor zover ik weet is er geen enkel product dat langer dan 3/6 maanden bescherming gaat geven.
            www.perfectshine.be

Comment

Ik kan je ABSOLUUT Protech aanraden en ook hun produktjeuh's .

Zowel de 155 als de Spider zijn behandelend en het is een ware zaligheid om ze te wassen ( dixit Manu want ik doe het nooit zelf ) . En niet enkel dat hoor . De lak wordt prachtig beschermd en als de Bella's een beetje vuil zijn , spoelt een lekker regenbuitje hun meestal weer helemaal proper .

Protech geeft 3 jaar garantie plus een certificaat voor de verzekering in geval van " tegenslag op de weg " , zodat je wagen bij herstelling ook weer netjes in de teflon wordt gezet .

Let wel : Even door de wasstraat rijden is uit den boze .

Er zullen wel nog soortgelijke goede produkten zijn , maar daar heb ik dus geen ervaring mee . En voor alles geldt dat je uiteraard de voorschriften van de producent moet volgen .

Vraag gerust aan degenen die de 155 gezien hebben . Zonder zo'n Protechbehandeling zou de tien jaar oude dame niet zo'n " Blinky Body " hebben .
              Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                Ik zeg ook niet dat Protech slecht is, heb vroeger contact gehad om eventueel zelf dealer ervan te worden. Alleen vind ik het duur in (aanschaf voor mij) en doorrekening naar de klant toe. En van alle Protech dealer zitten er veel charlatans tussen die wel factuurtjes opstellen maar niet echt resultaat leveren, maar da's overal zo wel denk ik.

Met de producten die ik nu gebruik kan ik hetzelde aanbieden voor veel minder geld.

En 5 jaar garantie in larie, die krijg je enkel op de glans, niet op de lak zelf.
                Voor zover ik weet is er geen enkel product dat langer dan 3/6 maanden bescherming gaat geven.

ik ben gedurende de volledige behandeling ter plaatse gebleven
                wat ik constateer is dat beide wagens nog altijd 'parelen' als het regent, de ene wagen slaapt binnen, de andere leeft buiten , dag en nacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                  kijk, op 1 minuut 2 tegenstrijdige berichten
                  En wij waren het weer eens met elkaar
                  Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                    Ik kan je ABSOLUUT Protech aanraden en ook hun produktjeuh's .

Zowel de 155 als de Spider zijn behandelend en het is een ware zaligheid om ze te wassen ( dixit Manu want ik doe het nooit zelf ) . En niet enkel dat hoor . De lak wordt prachtig beschermd en als de Bella's een beetje vuil zijn , spoelt een lekker regenbuitje hun meestal weer helemaal proper .

Protech geeft 3 jaar garantie plus een certificaat voor de verzekering in geval van " tegenslag op de weg " , zodat je wagen bij herstelling ook weer netjes in de teflon wordt gezet .

Let wel : Even door de wasstraat rijden is uit den boze .

Er zullen wel nog soortgelijke goede produkten zijn , maar daar heb ik dus geen ervaring mee . En voor alles geldt dat je uiteraard de voorschriften van de producent moet volgen .

Vraag gerust aan degenen die de 155 gezien hebben . Zonder zo'n Protechbehandeling zou de tien jaar oude dame niet zo'n " Blinky Body " hebben .
                    mij is het onmiddellijk opgevallen dat de verf van de 155 sprankelde en enorm glad aanvoelde. (er zit wel een deukske in uw dak )

Comment

Ik ga er ook vanuit dat een bescherming van meer dan 6 maanden zo goed als onmogelijk is !
                      Protech en diamondbrite hebben gewoon erg goeie marketing mensen
                      Ow, en het feit dat de dealers er erg goed aan verdienen indien ze hun klanten het kunnen verkopen speelt ook mee

Ik zou zeggen, als je de persoon bent die niet echt interesse heeft om zijn wagen te onderhouden door hem regel matig te wassen en wat te detailen. Ga gerust voor een protech of diamondbrite behandeling. Het zal altijd beter zijn dan zonder bescherming rond te rijden.
                      Echter, als je zoekt naar een mooie look dan is het verschil tussen bovenstaande en een goeie detail echt wel groot hoor ! Nadeel is dat als je hem in die staat wil houden je er meer mee bezig moet zijn. Maar zo gaat dat met alles in het leven. Niets komt vanzelf.
                      Protech en diamondbrite spelen hierop in door de mensen te vertellen dat ze lui mogen zijn en hun auto niet meer hoeven te wassen. En dat is wat mensen eigenlijk willen horen !

Aan u de keuze natuurlijk

Misschien even ter illustratie. Onderstaande wagen heeft de behandeling van diamondbrite gehad 3 jaar terug. Hij moest elk jaar op controle en slaagde elke keer. Tot wanneer de wagen gekocht werd door de vriendin van een detailer. Hij nam de wagen onder handen en je kan zelf oordelen op de 2de foto (links is na, rechts is met diamondbrite)

Comment

Ik heb nog even deze veelbetekenende quote van een van de beste detailers van de UK opgezocht.

End of the day, i was trained and given certificates to apply both Supaguard and Diamondbrite while working at VW, and in my opinion, they are both a waste of money, regardless of what you pay for them

Comment

U bent vast niet bevooroordeeld
                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

...Let wel : Even door de wasstraat rijden is uit den boze ...
                            Je mag ermee door de carwash maar dan zonder de optie: Hot-Wax

Reden zou zijn omdat de behandeling (Protech) "chemisch botst" met de wax waardoor je doffe plekken zou verkrijgen...

Dit is wat me toch is verteld geweest door de mannen van Protech zelf...

ps. Zie ook link:

Comment

U bent vast niet bevooroordeeld
                              Ik heb al zowel een diamondbrite als protechbehandeling gezien. Protech zelf aan het werk gezien.
                              En in dit geval weet ik waarover ik spreek !

Perfectshine is ook een concurent van mij ! Maar niets dan lof over zijn werk ! Als er mensen zijn uit de streek bij hem en ik heb zelf teveel werk dan ga ik hen met veel plezier naar Wouter doorsturen !

Ik ben hier niet om mijn zaak te verkopen maar om mensen advies te geven over detailing.

Ik denk ook een eerlijk en objectief advies te hebben gegeven door te zeggen dat als je geen tijd of zin hebt om zelf je wagen goed te onderhouden je evengoed bij protech of diamondbrite terecht kan.
                              Elk product heeft zijn specifieke afzet markt, anders zou het niet verkopen natuurlijk.
                              Maar als je zelf passioneel met het onderhoud van je wagen bezig bent kan je gewoon elders terecht waar het resultaat nog véél beter is. Of als je wagen nieuw is kan je alles perfect zelf doen met de hand. Enkel voor correctie is machinaal polishen nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                Ik heb al zowel een diamondbrite als protechbehandeling gezien. Protech zelf aan het werk gezien.
                                En in dit geval weet ik waarover ik spreek !

Perfectshine is ook een concurent van mij ! Maar niets dan lof over zijn werk ! Als er mensen zijn uit de streek bij hem en ik heb zelf teveel werk dan ga ik hen met veel plezier naar Wouter doorsturen !

Ik ben hier niet om mijn zaak te verkopen maar om mensen advies te geven over detailing.

Ik denk ook een eerlijk en objectief advies te hebben gegeven door te zeggen dat als je geen tijd of zin hebt om zelf je wagen goed te onderhouden je evengoed bij protech of diamondbrite terecht kan.
                                Elk product heeft zijn specifieke afzet markt, anders zou het niet verkopen natuurlijk.
                                Maar als je zelf passioneel met het onderhoud van je wagen bezig bent kan je gewoon elders terecht waar het resultaat nog véél beter is. Of als je wagen nieuw is kan je alles perfect zelf doen met de hand. Enkel voor correctie is machinaal polishen nodig.

inderdaad, ik ben volledig akkoord.
                                Ik hoop dat jij dan akkoord gaat met het feit dat detailling ook herhalingen of herbehandelingen vraagt en dat op de einde van de rit de kostprijs (volgens mij dan) gelijklopend zal zijn.

Als ik aan mijn 3coupé of Audi TT geraak kom ik bij u, dan kan ik zelf het verschil maken.

Fotografen zijn beeldkunstenaars, die kunnen goochelen met licht en kleur. Dus ik kan moeilijk beoordelen op foto.
                                En for the record. Ik denk dat jullie ook magistraal werk afleveren

Comment

Ik heb uiteraard enkel ervaring met " oudere " wagens . Ons jongste is 10 , de oudste bijna 40 . En daar is Protech subliem voor . Je antwoordt eerlijk , waarvoor dank , maar toch denk ik dat je niet helemaal objectief kan zijn . Ik denk dat ik het kan weten , ik ben ook handelaar ( geen wagens en ook geen lingerie ) .
                                  Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pascal Bekijk Berichten
                                    Je mag ermee door de carwash maar dan zonder de optie: Hot-Wax

Reden zou zijn omdat de behandeling (Protech) "chemisch botst" met de wax waardoor je doffe plekken zou verkrijgen...

Dit is wat me toch is verteld geweest door de mannen van Protech zelf...

ps. Zie ook link:

http://www.protechgent.be/index2.html
                                    Je weet natuurlijk nooit wat ze er overal in mixen , vandaar mijn opmerking . Handwerk man , het beste wat er is , vooral als je het niet zelf moet doen .
                                    Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                                      inderdaad, ik ben volledig akkoord.
                                      Ik hoop dat jij dan akkoord gaat met het feit dat detailling ook herhalingen of herbehandelingen vraagt en dat op de einde van de rit de kostprijs (volgens mij dan) gelijklopend zal zijn.

Als ik aan mijn 3coupé of Audi TT geraak kom ik bij u, dan kan ik zelf het verschil maken.

Fotografen zijn beeldkunstenaars, die kunnen goochelen met licht en kleur. Dus ik kan moeilijk beoordelen op foto.
                                      En for the record. Ik denk dat jullie ook magistraal werk afleveren
                                      Jazeker, daar heb je volkomen gelijk. Je moet bereidt zijn tijd in je wagen te steken na een behandeling om hem even goed te houden. En idd de producten die je daarvoor zal aanschaffen zullen ook geld kosten.

Ik heb echter ook klanten die zeggen dat hun auto onderhouden niets voor hen is, maar ze willen wel dat hun wagen perfect blijft staan. Die komen elke 3 maanden terug voor een lichte behandeling, het enige wat zij doen is de wagen wassen. Dat is ook een optie natuurlijk

En detailing kan ook wel een echte hobby worden. Als je echt alles wil hebben voor je wagen kan je blijven kopen
                                      Soms spreekt men zelf en hypes als een nieuw product uitkomt. Zoals nu met de nieuwe Jeffs Werkstatt. Die gebruiken een nieuw systeem van aanbrengen. En hup iedereen wil die hebben ...

Op het einde van de dag moet iedereen zijn eigen keuze maken. En meestal maak je je keuze op basis van informatie die andere je geven (zoals op dit forum). Daarom vond ik het nodig ook een duidelijk te maken dat Protech en diamondbrite niet de enige mogelijkheid zijn. En dat er alternatieven bestaan die voor sommigen beter passen bij de mannier waarop ze hun wagen willen onderhouden.

Comment

Je weet natuurlijk nooit wat ze er overal in mixen , vandaar mijn opmerking . Handwerk man , het beste wat er is , vooral als je het niet zelf moet doen .
                                        Meestal wordt in de carwash gewerkt met TFR (trafic film removers)
                                        Dat is hetgeen er over je wagen wordt gespoten bij het binnenrijden. Zij gaan het vuil van je wagen loswerken. Echter het moet allemaal héél snel gaan dus zijn die producten meestal erg agressief. Ze eten de beschermlaag van je wagen weg

Comment

Working...
                                        X