Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Herspuiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto Herspuiten

Beste medeforumleden

Momenteel rij ik met een groene Polo 6n 55 000km.
    Maar de lak zit vol krassen (katten, sleutels, mensen die niet kunnen parkeren) Enkel de linker deur is nog krasvrij

Nu momenteel geen ervaring met waxen, cleanen etc ik doe er geen moeite voor lak is toch al om zeep. Maar ik wil het wel gebruiken als test auto om mijn skills wat op te oefenen deze lijkt me goed om te volgen http://www.wax-it.be/advies/handleidingen.html
    zijn er hier nog specifieke topics op het forum die goed van pas kunnen komen? (zoals welke producten te gebruiken)

Ik zou de auto liever in een ander kleurtje hebben in de toekomst (nogaro blue) waar laat het best doen ovl/wvl op het net vind je niet veel met de zoekterm herspuiten...
    Maar ik vraag me ben ik beter af in Duitsland/nederland qwa kwaliteit prijs?
    (ik verwacht de opmerking het spuitwerk zal duurder zijn dan de auto zelf=> i know)

*Enige andere optie de lak zo goed mogelijk herstellen en wrappen maar op een auto van 16jaar....(en de rechtse deur en achter panel hebben er een sleutel door de lak getrokken)
    Last edited by verbatim2; 11/01/2013, 23:29.
    Polo 6n 1.4

Heb je foto's?

Mogelijks valt een heel pak gewoon nog te detailen (eens polieren kan wonderen doen mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, is niet voor elke week echter).

Comment

Detailen is ook een optie maar is ook niet goedkoop
      http://www.quality-shine.be

Comment

Hangt ervan af waar of bij wie je het doet. Is natuurlijk niet zeker dat die defecten zullen verdwijnen maar je zou ervan opkijken wat er mogelijk is. Dat hoef ik bovenstaande vast niet te vertellen

Comment

Ik zal mogen een paar foto's posten.
          Motorkap en dak zijn vooral van een paar stomme kattebeesten die vallen wel weg te werken, de andere zijn krassen door de lak en intussen bijgekleurd met zo een borsteltje zodat het niet roest.
          Polo 6n 1.4

Comment

Wat door de lak is kan je weinig aan doen door te detailen. Wat wel kan is elke paar dagen bijwerken met een lakstiftje en dan achteraf gelijk polieren zodat het oppervlak weer mooi effen is, of de kleur hetzelfde zal zijn als je lak weet ik niet. Dergelijke stiftjes kan je bij je dealer verkrijgen met de juiste kleur. Hangt ervan af wat je wil bereiken natuurlijk... Ik kan niet zomaar een prijs op het herspuiten plakken maar dit is ook niet goedkoop (en moet dan nog deftig gedaan zijn ook).

Comment

lakstiftjes zijn dikke brol als je het deftig wil bijwerken
              www.peugeotforum.be

Comment

"Hangt ervan af wat je wil bereiken" .

Comment

Valt nog mee op de foto's idd (al zou ik dergelijke krassen nooit op mijn wagen willen uiteraard). Denk dat alles wel te doen is, met uitzondering van die grote kras in de breedte (met een sleutel erin getrokken?). Zolang dat niet door de clearcoat is valt dat allemaal wel nog te fixen. Maar ziet er wel redelijk diep uit op de foto, weet niet of het werkelijk zo diep is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
                    Valt nog mee op de foto's idd (al zou ik dergelijke krassen nooit op mijn wagen willen uiteraard). Denk dat alles wel te doen is, met uitzondering van die grote kras in de breedte (met een sleutel erin getrokken?). Zolang dat niet door de clearcoat is valt dat allemaal wel nog te fixen. Maar ziet er wel redelijk diep uit op de foto, weet niet of het werkelijk zo diep is?
                    Die op de zijkant zit er volledig door en heel wss met een sleutel erin getrokken. (opgevuld met een stiftje zodat het niet roest).

Moest je alles fixen & de deur en achterpanel herspuiten zouden er dan bedrijven zijn die willen wrappen in nogaro blue? (wat is de eventuele kost in grote lijnen voor het fixen?)
                    Of eisen ze een volledig nieuwe lak?
                    Nogaro=>
                    http://i167.photobucket.com/albums/u154/kumar75150/audi007.jpg
                    Polo 6n 1.4

Comment

Ik zou eens wat offertes aanvragen bij bedrijven die wrappen (Google er enkele en zoek enkele reviews van mensen die er geweest zijn). Mogelijks kunnen mensen van het forum je wel op weg helpen. Wat het nut is om te herspuiten en dan te wrappen begrijp ik niet. Tenzij het is dat er al roest te zien is ofzo. Misschien dat en dergelijk bedrijf wel kan zeggen of het direct kan of niet.

Comment

hier en daar een nieuw laagje vernis zou al heel veel doen, vooral dan om de diepere krassen op te vullen
                        daarna eens goed polieren wat maakt dat de auto er dan al veeeeeeeeeeeel beter gaat bijstaan

ik heb eerlijk gezegd al erger gezien...
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          hier en daar een nieuw laagje vernis zou al heel veel doen, vooral dan om de diepere krassen op te vullen
                          daarna eens goed polieren wat maakt dat de auto er dan al veeeeeeeeeeeel beter gaat bijstaan

+1

Gewoon eens detailen en zien wat het geeft. Je kan nog met glaze en wax kijken wat er nog uit te halen val. Denk dat je het erger inschat dan het is.

Comment

Wat het nut is om te herspuiten en dan te wrappen begrijp ik niet.
                            Als je eens leest op de meeste sites die wrappen "lak max 4/5jaar oud", "er mag geen enkele beschadiging op de lak zijn"
                            Ze doen het wel op oude lak maar alles op eigen risico (bij verwijdering kans dat de lak meekomt etc vandaar dat die perfect zou moeten zijn.

Ja goed mogelijk, en ja er rijdt erger rond dan mij
                            Polo 6n 1.4

Comment

Zal een garantievoorwaarde zijn vermoed ik. Maar als je gaat herspuiten en dan wrappen dan denk ik dat je toch al aardig wat geld kwijt bent. Weet niet of het echt de moeite waard is op een 16j oude auto, het is wat jij ervan wil maken natuurlijk. Heb je een idee wat dat allemaal kost? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Comment

Detail eerst (of laat het doen door iemand die het kan) eens de auto. Daarna kun je oordelen of er meer nodig is of niet. Sowieso is het herspuiten van deze auto economisch gezien nutteloos. Het geld dat je daarin zou steken kun je veel beter besteden aan het uitzoeken van eentje die er beter aan toe is (of een jongere wagen). Ik denk dat wrappen al snel uitkomt rond de 1000 euro als je wil dat het op iets trekt. Reken zeker het dubbele voor herspuiten (werkuren: alles demonteren, opschuren, bijwerken van blutsen, ontvetten, primen, enkele laklagen en daarna nog een paar lagen vernis en natuurlijk niet te vergeten het opnieuw monteren).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                  Detail eerst (of laat het doen door iemand die het kan) eens de auto. Daarna kun je oordelen of er meer nodig is of niet. Sowieso is het herspuiten van deze auto economisch gezien nutteloos. Het geld dat je daarin zou steken kun je veel beter besteden aan het uitzoeken van eentje die er beter aan toe is (of een jongere wagen). Ik denk dat wrappen al snel uitkomt rond de 1000 euro als je wil dat het op iets trekt. Reken zeker het dubbele voor herspuiten.
                                  +1

Verbatim, je mag altijd eens passeren om een testspot te doen (gratis), dan zie je direct wat er mogelijk is.

Comment

Daar is volgens mij met te detailen nog heel wat aan te verbeteren...ik heb eens net hetzelfde type ( volgens mij in een nog ergere staat) gedaan : http://forum.carclean.nl/cc_postst14...memoryrot.aspx

perfect was die natuurlijk niet...Maar het verschil was al duidelijk te merken!
                                    Last edited by ; 13/01/2013, 08:55. Reden: tikfout

Comment

mooi resultaat wim!!
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                      X