Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waterloze wastechniek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waterloze wastechniek

Goeiemorgen iedereen,

Zoals sommige misschien al gezien hebben bij 'mijn auto' lag er gisteren een briefje onder m'n ruitenwisser met wat ik denk een franse nr-plaat.
    Na wat zoekwerk heb ik nergens een buil teruggevonden wat een hele geruststelling is, maar nu ben ik aan het denken dat er misschien ergens een kras verborgen zit onder al dat vuil.
    Wat ik denk dat er gebeurd is, is dat er een vrachtwagen een licht tikje achteraan m'n wagen heeft gegeven, aangezien er twee wagen naast mij stonden en ik nogal redelijk dicht bij onze laadkaai stond.

Nu vraag ik me af hoe ik best m'n auto was zonder water te gebruiken aangezien dit niet zo'n goed idee is bij temp van -14°C op dit ogenblik.
    Ik heb hier nog PB Spray and Wipe staan (QD), ik zou m'n koffer daar goed mee insproeien en dan voorzichtig afvegen met een MF doek. Is dit een goeie methode?

of wat kunnen jullie me aanraden?

Ik ben van mening dat je swirls gaat maken. Heb dit ooit eens gedaan op mijn vers gepolijste capeau en er waren hier en daar wat swirls te zien. Zou dat zeker niet over mijn hele auto doen, tenzij het echt nodig is. Zou sowieso meerdere doeken gebruiken om zo weinig mogelijk vuil weer op je lak te wrijven. Misschien in iemands garage met gewoon water aan de slag en achteraf met een trekkertje de boel opkuisen? Zo kan je alsnog boven 0graden je koffer wassen.

Comment

pff kheb het gemerkt!

had heel de achterkant van m'n wagen ingespoten met Quick Detailer, alles kwam mooi los na enkele minuutjes inweken!
      dan nam ik een MF doekje en begon ik het voorzichtjes af te drogen, bleek dat dit toch niet zo gemakkelijk ging.
      Dan maar vlug 2 emmers genomen en de achterkant via de 2BM gewassen :s resultaat na drogen, vol swirls, ok er zaten er al wat in,
      maar nu lijken er het er veel meer! mss is dat door die lage zon dat ik er nu meer zie maar toch deze wastechniek heeft het allesinds geen goed gedaan :s

btw niets van schade teruggevonden en nu vraag ik me nog steeds af van waar dat briefje onder m'n ruitewisser zat

Comment

hehe, eerst had je een briefje en geen schade, nu 'schade' en een briefje...

Comment

Hij zegt toch nergens dat hij schade heeft? Het enige wat hij merkt is dat er meer swirls in zijn lak zitten, dit is zijn eigen "schuld" door hem te wassen terwijl er sneeuw/ijs op hangt. tot nog toe heeft hij geen schade gevonden door derden.

Comment

Spijtig dat ik juist zat maar had het wel verwacht. Ik heb met 100% zekerheid kunnen zien dat waterless wash onzin is doordat ik het uitgeprobeerd hebt op een pas gepolierde capeau. De zoveelste marketingstunt in de sector... Gewoon een finishing polish erover en dat komt in orde, althans niet voor herhaling vatbaar dus!

heb je trouwens schade kunnen vaststellen?

Comment

Ben er vlug eens overgegaan met wat PB Black Hole, en was al stukken beter!
              Nu heb ik nog een reden om een DAP aan te schaffen :p alhoewel dat wel eens op de planning kwam te staan

er waren overal al wat swirls op m'n wagen, heb m'n wagen 2 jaar verkeerd gewassen met een spons en een emmer! en enkel maar eens met zo'n goedkoop simoniseer middel behandeld!

nee, geen schade teruggevonden, nergens een builtje of kras,...

Comment

Black hole heeft een vullende werking en maskeert de lichte swirls adhv bepaalde oliën die in je lak dringen. Het is dus eigenlijk een maskering van de swirls maar het is echt een topproduct!

Comment

Idd topproduct, maar het is maar een tijdelijke oplossing tot ik een polier/DAP zal aanschaffen

zou graag zo'n Flex DA aanschaffen maar de kostprijs is ook leuk zeker om dan maar een paar keer per jaar te gebruiken

Comment

Als je hem afsluit met sealant en wax ga je makkelijk richting een standtijd van 5-6 maand hoor. Das dus 1xvoor de zomer en 1x voor de winter detailen, valt nog mee toch?

Comment

Wat gebeurd er met auto's die nu door een wasstraat rijden ?
                      (die worden drooggeblazen....en daarom vriezen die deuren niet vast )
                      Zolang je geen deuren open doet (of koffer) kan het geen kwaad om de wagen te wassen en vervolgens af te spoelen...
                      Zorg er iig voor dat je nadien thuis de rubbers + portieren (daar waar ze contact maken met de rubbers..) goed afdroogt.
                      Ik zou in jouw plaats de auto gewoon wassen in een wasbox , vervolgens afspoelen en NIET afdrogen. Droog enkel die rubbers+portieren als je thuis bent . Wil je "safe" spelen dan kan je in de wasbox instappen langs de passagierskant en eens je thuis bent zal jouw deur nog wel open gaan vermoed ik. Die andere deur.....droog je best WEL af net voor het instappen .

In Nederland zijn er zelfs wasstraten waar je na het zelf wassen van je auto in zo'n box (en afspoelen) door kan rijden om je auto enkel en alleen te laten DROOGBLAZEN !

Ik zoek er zo 1tje , laat anders maar weten als je er 1 gevonden hebt

Ik ben van plan om morgen langs een wasbox te rijden om bovenstaande in de praktijk om te zetten....

Ik laat wel iets weten als er iets tegenslaagt
                      Last edited by ; 08/03/2013, 18:30.

Comment

ik heb ook nog eens een filmpje gezien op youtube van een kerel die twee emmers vult thuis met warm water (1 met shampoo, 1 zonder)
                        en dan de rest van z'n materiaal ook meeneemt, kwartje insteken afspuiten, velgen wassen, wassen met de 2BM methode die hij dus meeheeft,
                        terug kwartje erin en goed afspuiten. Daarna daar gedroogd met z'n doeken die hij meeheeft en ng een quick detailer erover.

maar dat kan eigenlijk iedereen doen die thuis geen plaats zou hebben om z'n auto te wassen en veilig z'n auto wil doen

Comment

Youtube staat idd vol met die dingen.............nu nog 1tje vinden waar je het resultaat ziet bij pakweg MIN 5 graden.

Ik doe dat ook af en toe hoor , water meenemen

Ik heb nu van die "dolly's" en dan kan je de emmers zelfs makkelijk meerollen tijdens het wassen.

De emmers vul ik ter plaatse met bidonnetjes van 10-11 liter (warm water) die ik thuis vul en dan loop je geen risico als er 1tje omvalt . (de emmers vertrouw ik niet zo)

Als ik morgen tijd en zin heb wil ik wel eens een poging doen (heel misschien dus ) ...misschien is het wel beter om gewoon te wachten tot het overdag niet meer vriest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                            misschien is het wel beter om gewoon te wachten tot het overdag niet meer vriest.
                            Zo denk ik er ook over.

Comment

khad gehoopt om hem tegen zondag eens te kunnen wassen, kga dan naar het autosalon
                              maar tzal aan m'n rekker zijn ze geven terug sneeuw uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                                ik heb ook nog eens een filmpje gezien op youtube van een kerel die twee emmers vult thuis met warm water (1 met shampoo, 1 zonder)
                                en dan de rest van z'n materiaal ook meeneemt, kwartje insteken afspuiten, velgen wassen, wassen met de 2BM methode die hij dus meeheeft,
                                terug kwartje erin en goed afspuiten. Daarna daar gedroogd met z'n doeken die hij meeheeft en ng een quick detailer erover.

maar dat kan eigenlijk iedereen doen die thuis geen plaats zou hebben om z'n auto te wassen en veilig z'n auto wil doen
                                Dit wordt in de meeste selfwashes niet toegelaten, zou ik zo denken.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                  Zo denk ik er ook over.
                                  Second that. De kleinste rit is genoeg om je werk naar de filistijnen te helpen. Dan heb je verkleumde vingers, en een hoop miserie gehad voor niks.

Want als je met deze subzero temperaturen je auto wast, vriest alles er direct terug aan, met zeepsop en al... (tenzij je binnen kunt werken, natuurlijk)
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Auto morgen in de sneeuw zetten, dan in de verwarmde garage en na een paar uur is hij proper.
                                    Enkel de velgen blijven vuil.

En uw garage, tja... Die ziet er niet uit he

Comment

Idd het is zonde van al dat werk,

het is wel jammer maar een andere kant is het ook leuk om eens je auto zo vuil mogelijk te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten

Zo doe ik het ook eigen emmers en bidonnes meenemen, 1.5 euro infoamen, 1 euro afspuiten, wassen met 2EM en dan afspuiten 1.5 euro ff uit de box rijden en drogen of als het niet druk is gewoon snel de achterkant eerst drogen waar ze 't niet zien en dan de motorkap.

Comment

Working...
                                        X