Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe wagen vol zoutresten eerste keer kuisen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe wagen vol zoutresten eerste keer kuisen?

Aangezien ik hem toch elke week een handwasbeurt geef, heb ik mijn auto al 3 weken niet meer gewassen. Het gevolg is dat m nu redelijk wit ziet van het zout.
    Hoe kan ik hem nu de eerste keer na de vorst het beste wassen. Ben geen fan van de carwash.
    Iemand een methode om het zout los te weken? Mss een handcarwash met goed veel zeep?
    Merci
    2012 Opel Astra ST Ecoflex
    2009 Opel Astra Ecoflex

Citrus Power, al dan niet icm hogedrukreiniger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
      Citrus Power, al dan niet icm hogedrukreiniger.
      Thx. Heb juist een bus van ene liter besteld.
      2012 Opel Astra ST Ecoflex
      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

begint eerst al uw auto overvloedig met water af te spoelen met zo weinig mogelijk druk. Zout lost op in water en op die manier gaat ge al veel zout wegkrijgen. Waarom lage druk: anders spuit ge de zoutoplossing in diepe spleten waar het meer slecht dan goed doet. gebruik die citrus zeep daarna, dan gaat die nog meer effect hebben.
        www.peugeotforum.be

Comment

In de winterperiode ga ik zodra het positieve tempraturen zijn altijd het zout afspuiten in een wasbox.
          En zodra alle troep weg is , terug handwassen,voor afgaande, door een was programma in een waxbox.

Comment

Het lijkt me vrij "pijnlijk" voor de autoliefhebbers, maar ik denk dat ik mn wagen door de carwash zal laten gaan.
            Lijkt me de "beste" oplossing voor het wintervuil er op een degelijke manier van te krijgen.

Of denk ik nu volledig verkeerd?

Comment

Tuinslang, washmitt, water, geschikte zeep, 2 handen (uit de mouwen) en je bent beter af . www.carclean.nl is quasi de goedkoopste webshop voor al je spullen in de benelux

Carwash is een no-go

Comment

Ik zou dat niet aanraden. (Heb die fout ook gemaakt )
                Dacht zo, is wel heel vuil en voor 1 keer met dit weer geen goesting.
                Door carwash en zag naar auto en stond echt VOL krasssen. 's Avonds stond den deze met poliermachine in de garage alle krassen weg te krijgen

Is wel goed gekomen maar ga toch nu met de hand doen.
                Heb ook wel een zwarte dus ziet ge alles enorm hard. Ik weet niet welke kleur jij hebt maar zilver enz gaat ge niet zoveel op zien.

Ik heb van Autofinesse de Avalanche besteld dat alle goed kan losweken. Eens benieuwd wat dit voor resultaat gaat geven.
                Last edited by WhN; 22/01/2013, 23:35.
                Opel Insignia OPC
                BMW X5 3.0i
                Caterham Super 7

Comment

Carwash is zoizo nooit een goede oplossing maar helemaal nu al niet,omdat alle roemel van de vorige in die machines plakken.
                  Waardoor je auto als het wezen bijna met zand gewassen wordt,moet er dus geen tekening bij maken.
                  Zelfde geld bij een self carwash die *befaamde borstel* blijf er af want je wil niet weten wat daar tegen plakt.
                  En dan zie ik dagelijks mensen hun velgen schrobben met dat ding,en erna staat een madammeke al lachende hare fiat 500 met die borstel haar deuren,
                  te *scrubben*.

Comment

Bij ons in de carwash heeft er ooit ne flauwe plezant parkervijzen in dieje borstel gevezen
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
                      Tuinslang, washmitt, water, geschikte zeep, 2 handen (uit de mouwen) en je bent beter af . www.carclean.nl is quasi de goedkoopste webshop voor al je spullen in de benelux

Carwash is een no-go
                      Ja, tis niet zozeer uit "luizigheid" maar gewoon om het vuil ervan te krijgen zonder al te veel handbewegingen te moeten maken. Want op bepaalde zone's is het soms vrij erg.. Ik denk dan vooral net achter de voorste gardebou's, onderkant van de deuren.
                      Maargoed, na de reacties te lezen is carwash, ook in deze situatie, maar beter af te raden dan.

Zal zaterdag beginnen met zo'n foamlaag te leggen en hopen dat dit het meeste vuil al wegneemt.

Comment

Ik ga nu 1x/week naar de self carwash.
                        Daar leg ik eerst een foamlaag, laat dat 2 min trekken en dan spuit ik hem af met hotwax.
                        4 minuten werk, 2€ kwijt en de wagen is toch weer een pak properder.

Greets

Comment

De foams die in die self-carwash toestanden gebruikt worden zijn dermate agressief dat ik toch zou aanraden om zelf te foamen (indien mogelijk). Zoniet moet afspoelen met water het meeste zout oplossen. De shampoos die gebruikt worden in de carwash zijn veel agressiever dan de zogenaamde 'autovriendelijke' shampoos (Meguiars, Dodo Juice, Autofinesse, Mothers, Monello, etc...), vergeet dat niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                            ik denk dat ik mn wagen door de carwash zal laten gaan.
                            Wasstraat = krasstraat (de wijze woorden van iemand die dat op televisie heeft mogen zeggen )

Hoe wordt je auto anders gewassen ?

Zolang het vriest zou ik er niks aan doen , maar zodra de t° overdag boven 0 komt zoek ik asap een wasbox op om de auto af te spoelen .

Als je de mogelijkheid hebt om zelf water mee te nemen , kan je nog een emmer (of liever 2 ) nemen om je auto na het ruime afspoelen manueel te wassen. Dit doe je van boven naar beneden en liefst alleen met rechte bewegingen van voor naar achter. Zodoende volg je de meeste breuklijnen van de auto en vallen eventuele fijne krasjes (swirls) nauwelijks op.
                            Na dit wassen spoel je nogmaals overvloedig af met "osmosewater" oid (de knop om na te spoelen en om vlekvrij te eindigen na droging -beweren ze toch )
                            Als je een shampoo gebruikt met een wax-toevoegng in dan heb je meestal ook nog een mooi pareleffect bij dit afspoelen en rollen de druppels er al voor 95% vanzelf af. Indien je niks bescherming hebt op de lak (en ramen) dan zal het water eerder als een film blijven staan op je platte delen en drogen ze op . (hopelijk zonder vlekken dus door dat speciale water....)

Mijn advies : investeer in een paar washandschoenen , een paar grote emmers en goede autoshampoo (met eventueel een waxtoevoeging) .

Water kan je veilig meenemen in bvb enkele bidonnetjes van 10 liter .
                            Mocht je in de buurt van Antwerpen komen , kan je er wel 2 van me krijgen (gratis en voor niks) omdat die op m'n werk anders toch in de container verdwijnen...

Comment

Zo'n handcarwash zou ik ook vermijden, met mijn vorige auto had ik die fout gemaakt en die stond achteraf ook vol swirls. De auto was toen enorm smerig en ze hebben die helemaal gekuisd met 1 emmer water.
                              Het was duidelijk te zien aan de motorkop, allemaal swirls in een draaibeweging terwijl ikzelf altijd rechte bewegingen maak. En dat was van 1 keer...

Comment

Daarom het advies om enkel in de lengterichting van je wagen te wassen , dan valt dit dus minder op

Voor 99% van de mensen hebben die swirls geen belang , als ie maar proper is ...ze zien ze zelfs niet .

Comment

Hogedruk afspuiten en met washandschoen wassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                    Zo'n handcarwash zou ik ook vermijden, met mijn vorige auto had ik die fout gemaakt en die stond achteraf ook vol swirls. De auto was toen enorm smerig en ze hebben die helemaal gekuisd met 1 emmer water.
                                    Het was duidelijk te zien aan de motorkop, allemaal swirls in een draaibeweging terwijl ikzelf altijd rechte bewegingen maak. En dat was van 1 keer...
                                    Gemaakte fouten (zoals ik het me inbeeld in deze situatie):
                                    -Niet in rechte lijnen geveegd
                                    -Maar 1 emmer ipv 2 emmers gebruikt (en die waarschijnlijk ook nooit ververst)
                                    -Hoogstwaarschijnlijk met een zeemvel gedroogd/afgewreven ipv een microvezel/droogdoek
                                    -Heel hard druk zetten om het vuil weg te krijgen of af te drogen.
                                    -etc...

Dit vergeten mensen nog teveel: laat het materiaal z'n werk doen aub. Een goede droogdoek droogt bijna vanzelf je auto, geen nood om druk op te zetten, idem voor een kwaliteitsshampoo (je hoeft niet te gaan 'rubben' op een bepaalde plaats, geef het z'n tijd dat de actieve bestanddelen kunnen inwerken).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                      Om die redenen , gebruik ik die vuile borstel NOOIT zelfs niet op mijn velgen .
                                      Die foam is idd vrij agressief,als je die even laat zitten,kan je u bestaande wax/sealant wel grotendeels vergeten,want die is dan wel gestript.
                                      Vandaar als ik een nieuwe waxlaag wou,ging ik vaak naar de self carwash en dan liet ik die even er op,en wax mijn wax er allemaal af
                                      Wij hebben hier trouwens een foam lans ZONDER enige vorm van borstel,ideaal dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                        Om die redenen , gebruik ik die vuile borstel NOOIT zelfs niet op mijn velgen .
                                        Die foam is idd vrij agressief,als je die even laat zitten,kan je u bestaande wax/sealant wel grotendeels vergeten,want die is dan wel gestript.
                                        Vandaar als ik een nieuwe waxlaag wou,ging ik vaak naar de self carwash en dan liet ik die even er op,en wax mijn wax er allemaal af
                                        Wij hebben hier trouwens een foam lans ZONDER enige vorm van borstel,ideaal dus.
                                        Ik spuit de borstel van de carwash af met de hogedruk als ik mijn washandschoen vergeet kan weinig kwaad.

Comment

Working...
                                        X