Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nanotechnologie uit de doeken gedaan
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenKan ik dat zelf gemakkelijk aanbrengen in Finland of heb ik ook zo een automatisch spuitsysteem nodig?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenZijn er al resultaten/ondervindingen hoe deze technologie reageert op de kwelduivels van autolak zoals vogeluitwerpselen/teer/vliegroest ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenHeel interessant , had hier nog niet van gehoord !
Zijn er al resultaten/ondervindingen hoe deze technologie reageert op de kwelduivels van autolak zoals vogeluitwerpselen/teer/vliegroest ?
Nanolex claimt bvb dat, alhoewel je vogelresten het beste snel verwijderd!, hun coatings een bescherming geven tot 2 weken voor er enige markering van de lak plaatsvindt.
Onze ervaring lijkt dat te bevestigen alsook de vele ervaringen op de online fora (dus even googlen en je vind wel wat info)
Wij hebben heel wat sportwagen met nanolex behandeld die ook ingezet worden op circuit en dus enorm veel teer te verwerken krijgen.
Ik kreeg onlangs nog een sms van een klant dat hij niet kon geloven dat alle teer van een circuitdag zomaar van de wagen afkwam met enkel een wasbeurt met normale shampoo ! Vroeger diende hij een paint cleaner of teerverwijderaar te gebruiken om alles er volledig af te krijgen
Echter, vliegroest is een ander verhaal. Meestal zijn dit ERG scherpe deeltje die zich in een bepaalde mate IN de lak boren. Daartegen gaat niet veel bestand zijn omdat je met een mechanische penetratie van de lak zit. De nanocoatings zijn zo fijn dat ze dit niet kunnen tegenhouden.
Comment
-
Je kunt gewoon niet volgen, die zotte detailing world!
Ik heb bij Wax-it een hele gamma van glazes, waxen, en verschillende extratjes gekocht. En daarvan heel wat autos gedaan, van mij, van mij kennissen ezv, maar mijn wax (een pot van 198g) is nog geen half leeg, mijn glazes beginnen leeg geraken, maar toch En dus aangezien die super fantastische nano technologien mijn wax en all die pulletjes oa QD, glazes moeten weg?
P.S. Als ik zou willen met 22PLE VX1 werken, welk ontvetter gebruik ik best?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kimy Bekijk Berichten............, maar mijn wax (een pot van 198g) is nog geen half leeg, mijn glazes beginnen leeg geraken, maar toch En dus aangezien die super fantastische nano technologien mijn wax en all die pulletjes oa QD, glazes moeten weg?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenIk kom dat wel gratis ophalen hoor2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kimy Bekijk BerichtenEn dus aangezien die super fantastische nano technologien mijn wax en all die pulletjes oa QD, glazes moeten weg?
Dus niet voor iedereen is een Nanocoating de beste oplossing. Zo had ik hier zaterdag nog iemand die minstens elke 4 weken zijn wagen helemaal detailed voor elke show. Dan heeft een nanocoating helemaal geen zin, evenals voor de E30 M3 collector car die hier nu binnen staat. Die wagens hebben veel meer aan een goeie carnauba wax want die komen niet buiten bij slecht weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kimy Bekijk BerichtenP.S. Als ik zou willen met 22PLE VX1 werken, welk ontvetter gebruik ik best?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenHelemaal niet hé. Er is niet 1 beste bescherming. Alles heeft voor en nadelen. Je moet het juiste product gebruiken voor jou. Dwz, dat je je product afstemt op jouw wagen, gebruik, onderhoudschema enzovoort.
Wat vind ik wel heel goed van nanotechnologie is dat glass sealant, en mischien wel beter een nano sealant voor velgen ipv velgen wax, voor mij persoonlijk toch. Aan je auto ruiten kunt ge toch geen wax aandoen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kimy Bekijk BerichtenJe kunt gewoon niet volgen, die zotte detailing world!
Ik heb bij Wax-it een hele gamma van glazes, waxen, en verschillende extratjes gekocht. En daarvan heel wat autos gedaan, van mij, van mij kennissen ezv, maar mijn wax (een pot van 198g) is nog geen half leeg, mijn glazes beginnen leeg geraken, maar toch En dus aangezien die super fantastische nano technologien mijn wax en all die pulletjes oa QD, glazes moeten weg?
P.S. Als ik zou willen met 22PLE VX1 werken, welk ontvetter gebruik ik best?
Als ik één ding geleerd heb de laatste vier jaar dat ik met detailen bezig ben, is het dat dit blijkbaar allemaal een echte commerciële boel is geworden. Ik begrijp dat iedereen hier een graantje wil meepikken in die wereld van autofreaks, maar zoals het nu gaat heb ik wel grote vraagtekens. Producten verdwijnen en andere komen, worden vervangen door zogezegd betere met als excuus : "Dit is nu echt het beste wat er op de markt te krijgen is..". Het eerste resultaat is wel, laat mij toe : kassa, kassa... Ik vraag mij af wat er eigelijk nog meerwaarde is voor de klant ? Je ziet nl. het bos door de bomen niet meer..
Ik herinner mij hierbij een anekdote, en dit is wel heel lang geleden, toen de tijd dat men nog over simoniseren sprak. Een verkoper van dergelijk product stond op de wekelijkse markt te Kortrijk met zijn glimmende Mercedes en wreef zijn "simoniz" open over de motorkap van zijn wagen. Na een oppoetsbeurt stak hij het product in de fik op de motorkap om zogezegd te bewijzen hoe duurzaam zijn product wel was. Hopelijk gaan we hier niet weer terug naar dergelijke prehistorische toestanden.Last edited by febrero; 13/02/2013, 14:27.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Febrero, je verwoordt nu perfect waarom bvb WAX-IT bestaat. Er zijn zodanig veel producten op de markt dat je door het bos de bomen niet meer ziet. Daarom doen wij er alles aan om het duidelijk te maken voor iedereen wat de beste keuze nu juist is voor hen specifiek.
We schrijven uitgebreide handleidingen, we maken hele artikels over de verschillen tussen de producten en leggen hun werking uit en organiseren demonstratie dagen waar iedereen op welkom is. We steken ook heel wat tijd in het maken van video's zodat je na het gelezen te hebben nog eens kan zien hoe dat product er nu juist uitziet en hoe je het kan aanbrengen. Dat is net het tegenovergestelde van wat je verkoper met de brandende motorkap doet hé! We proberen alles zo duidelijk en transparant mogelijk te maken.
Ik heb reeds een aantal keer uitgelegd dat er niet 1 perfect product is, voor ieder type gebruik is er een goed product en iedereen is anders en gebruikt ook zijn wagen(s) op een andere manier. Je moet dus gaan uitzoeken wat voor jou de beste keuze is, vandaar dat wij alle bovenstaande zaken doen om het voor de consument zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken.
Daarnaast heb je uiteraard een evolutie van de producten en technologiën zelf. (en maar goed ook, anders reden we allemaal nog met een Ford model T ! :p)
Het lijkt me logisch dat je vandaag de dag betere producten kan kopen dan 5 jaar terug. Dat wil niet zeggen dat de producten van 5 jaar terug niet meer goed werken hé! Alleen evolueert de technologie nu eenmaal
Comment
-
toch hebben die producten op basis van nanotechnologie hun waarde:
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
ik heb zo'n soortgelijk filmpje al bijna 2 jaar geleden gepost en de toepassingsgebieden breiden zich almaar uit. Persoonlijk zou ik het enkel op de velgen gebruiken en de lak van de auto gewoon onderhouden met een goede sealant of wax. Velgen zien het meeste af en zijn vaak het moeilijkste proper te maken wegens soms veel hoekjes en kantjes. Als je dergelijk product dan gebruikt verkort je de poetstijd drastisch want in principe zou dan enkel wat afspuiten volstaan om het oppervlakte terug proper te krijgen. Zelfs in de regen rijden zou dan al bijna voldoende zijn om de velgen terug proper te krijgen.
Ik denk dat dergelijke producten snel navolging gaan krijgen bij andere fabrikanten want die zitten nu, terecht, met de 'poepers' . Iemand die zich geen hol interesseert voor detailing heeft hier toch wel het gedroomde product mee in huis gehaalt. 1 behandeling en de wagen is feitelijk altijd proper;
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtentoch hebben die producten op basis van nanotechnologie hun waarde:
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
ik heb zo'n soortgelijk filmpje al bijna 2 jaar geleden gepost en de toepassingsgebieden breiden zich almaar uit. Persoonlijk zou ik het enkel op de velgen gebruiken en de lak van de auto gewoon onderhouden met een goede sealant of wax. Velgen zien het meeste af en zijn vaak het moeilijkste proper te maken wegens soms veel hoekjes en kantjes. Als je dergelijk product dan gebruikt verkort je de poetstijd drastisch want in principe zou dan enkel wat afspuiten volstaan om het oppervlakte terug proper te krijgen. Zelfs in de regen rijden zou dan al bijna voldoende zijn om de velgen terug proper te krijgen.
Ik denk dat dergelijke producten snel navolging gaan krijgen bij andere fabrikanten want die zitten nu, terecht, met de 'poepers' . Iemand die zich geen hol interesseert voor detailing heeft hier toch wel het gedroomde product mee in huis gehaalt. 1 behandeling en de wagen is feitelijk altijd proper;
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenFebrero, je verwoordt nu perfect waarom bvb WAX-IT bestaat. Er zijn zodanig veel producten op de markt dat je door het bos de bomen niet meer ziet. Daarom doen wij er alles aan om het duidelijk te maken voor iedereen wat de beste keuze nu juist is voor hen specifiek.
We schrijven uitgebreide handleidingen, we maken hele artikels over de verschillen tussen de producten en leggen hun werking uit en organiseren demonstratie dagen waar iedereen op welkom is. We steken ook heel wat tijd in het maken van video's zodat je na het gelezen te hebben nog eens kan zien hoe dat product er nu juist uitzien en hoe je het kan aanbrengen. Dat is net het tegenovergestelde van wat je verkoper met de brande motorkap doet hé! We proberen alles zo duidelijk en transparant mogelijk te maken.
Ik heb reeds een aantal keer uitgelegd dat er niet 1 perfect product is, voor ieder type gebruik is er een goed product en iedereen is anders en gebruikt ook zijn wagen(s) op een andere manier. Je moet dus gaan uitzoeken wat voor jou de beste keuze is, vandaar dat wij alle bovenstaande zaken doen om het voor de consument zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken.
Daarnaast heb je uiteraard een evolutie van de producten en technologiën zelf. (en maar goed ook, anders reden we allemaal nog met een Ford model T ! :p)
Het lijkt me logisch dat je vandaag de dag betere producten kan kopen dan 5 jaar terug. Dat wil niet zeggen dat de producten van 5 jaar terug niet meer goed werken hé! Alleen evolueert de technologie nu eenmaalBMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk BerichtenDe inspanningen die jullie doen om mensen de beste keuze te doen maken zijn uiteraard zeer welkom, maar dat is nu éénmaal de tol om een bedrijf staande te houden en of beter te doen dan anderen. Ik stel echter vast dat sommige producten die hun degelijkheid hebben bewezen en waarmee ik, in mijn persoonlijk geval dan, perfect resultaat behaalde, niet meer of nog moeilijk te verkrijgen zijn. Ik zie ook dat er elke jaar een nieuw gamma of merk gepromoot wordt, precies alsof het vroegere is voorbij gestreeft.
Ik denk dat in jouw geval die discussie ook reeds al gevoerd is op dit en andere fora. De producent waar jij over spreekt (en waar wij ook uiterst tevreden over waren) is spijtig genoeg gestop, daar kunnen wij niets aan doen.
Wij staan achter elk merk dat we verdelen. Uiteraard zijn er producten waar we zelf wat meer fan van zijn dan anderen, maar dat komt vooral omdat ze opnieuw met de laatste evoluties zitten van producten die gewoon erg prettig werken.
Comment
-
Ik kan alleen maar beamen dat Bert en Simon je niet persé het duurste product door de strot willen draaien. Deze morgen ben ik er nog geweest, en Simon heeft alle tijd genomen om
1) mij perfect uit te leggen hoe die DAP wel werkt
2) aan de hand van mijn gebruik van mijn wagen, de meest aangewezen produkten voor te stellen (en dat bleken de goedkoopste van hun assortiment te zijn...)
PS: De nieuwe Wax-it Mini is in het echt über-cool...2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenIk kan alleen maar beamen dat Bert en Simon je niet persé het duurste product door de strot willen draaien. Deze morgen ben ik er nog geweest, en Simon heeft alle tijd genomen om
1) mij perfect uit te leggen hoe die DAP wel werkt
2) aan de hand van mijn gebruik van mijn wagen, de meest aangewezen produkten voor te stellen (en dat bleken de goedkoopste van hun assortiment te zijn...)
PS: De nieuwe Wax-it Mini is in het echt über-cool...
Comment
Comment