Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pijnpunten wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pijnpunten wagen

Dag iedereen,

Na lang twijfelen toch de wagen een beurt gegeven met hogedruk reiniger en wat cheap ass soap zoals we gewend zijn Maar heb nu een 3tal pijnpunten waar ik wel deftiger aan zou willen werken.

Aangezien ik geen expert ben en dat ook niet van plan ben te worden deze drie vragen:

1) velgen
    Met welk goedkoop/deftig product dat ik online kan bestellen kan ik de zwarte resten (waarschijnlijk van de remmen en olie/teer) wegkrijgen ? Het zijn de gekende zwarte vlekken in de hoeken van de spaken die weg zouden moeten.

2) uitlaat
    Met welk goedkoop/deftig product kan ik de roest/vuiligheid op/in/rond de uitlaten wegkrijgen?

3) leer
    met welk goedkoop/deftig product zou ik mijn leer deftig kunnen kuisten?

en last but not least, mocht je geen antwoord hebben kan je steeds een detailer voorstellen in de buurt van Lokeren die men hele wagen doet en zo beter werk aflevert dan ik ooit kan door een gebrek aan tijd, zin en kennis
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

1. Iron X is daar ideaal voor.
    2. Het 'chrome' sierstukje op de auto van mijn moeder krijg ik altijd proper met staalwol.
    3. Daar heb ik geen ervaring mee met leer, dus met deze kan ik je niets 'aanbevelen'.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Carclean.nl en al je wensen komen uit.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Carclean.nl en al je wensen komen uit.
        +1 !

Komende maand zal ik mijn couponnen eens gaan verzilveren

Comment

kzalt eens bekijken, thanks !

Comment

Ik zou geconcentreerd product kopen en zelf verdunnen achteraf. Kost zoveel minder op termijn.

Comment

Of bij ons als je in België wil blijven

- Auto Finesse Iron-out
              - Auto Finesse mercury in combinatie met staalwol
              - Auto Finesse Hide combo

Prijs / kwaliteit toch moeilijk te kloppen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

- Auto Finesse Iron-out

Bert,

Ik merk dat je tegenwoordig de Auto finesse producten stevig promoot, zijn deze wat prijs-kwaliteit betreft veel beter dan -bijvoorbeeld- de Gloss-it producten, of eerder vergelijkbaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                  Bert,

Ik merk dat je tegenwoordig de Auto finesse producten stevig promoot, zijn deze wat prijs-kwaliteit betreft veel beter dan -bijvoorbeeld- de Gloss-it producten, of eerder vergelijkbaar?
                  Moeilijke vraag aangezien het erg verschillende producten zijn.

Persoonlijk vind ik Gloss-it nog een stuk boven Auto Finesse staan van kwaliteit. Echter, de prijs is ook nog een stuk hoger voor de meeste producten.

Auto Finesse is gewoon een schitterend product prijs kwaliteit. Het is ERG eenvoudig in gebruik en het werkt schitterend. Je kan een heel gamma aan producten kopen en dat voor een erg redelijk totaalbudget.

Comment

Probleem is dat ik bij jullie de wagen 'kwijt' van voor een dag

Comment

- Auto Finesse Iron-out

De tijd van Zeppelin is blijkbaar voorbij. Bij jullie eens aangeraden geweest, maar geen niks waard.
                      Zoek immers nog steeds een degelijk product voor het onderhouden van mijn remschijven bij het wisselen van mijn wielen.
                      BMW M2 Coupé
                      Audi S5
                      Nobody is Perfect!

Comment

uh? Remschijven onderhouden? Buiten een remschijfontvetter wordt daar bij mij niets aan gedaan. Wilt ge geen roest op het naafgedeelte dan hebt ge maar 1 oplossing: verven met hittebestendige lak.
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                          een detail duurt wel zijn tijd, hé... als je het zelf doet, ga je ook een dag bezig zijn, at least.
                          BTW: Eine is een mooie streek om een dagje te gaan fietsen, terwijl je wacht op je auto
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Moeilijke vraag aangezien het erg verschillende producten zijn.

Persoonlijk vind ik Gloss-it nog een stuk boven Auto Finesse staan van kwaliteit. Echter, de prijs is ook nog een stuk hoger voor de meeste producten.

Auto Finesse is gewoon een schitterend product prijs kwaliteit. Het is ERG eenvoudig in gebruik en het werkt schitterend. Je kan een heel gamma aan producten kopen en dat voor een erg redelijk totaalbudget.
                            Voor de amateur-detailer (waartoe ik mezelf reken), inderdaad heel veel bang for the buck... zeker als je vergelijkt met bv. Meguiars (wat ik vroeger gebruikte, 'k wist immers van niet beter). Ondertussen gebruik ik de velgenreiniger, de quick-detailer (finale) en de shampoo (Avalanche ?)... Binnenkort is de wax op (techwax 2.0 van Meguiars), en dan wordt het ook weer iets van Auto Finesse.

Comment

van hun velgenreiniger ben ik toch niet 100% tevreden. Bij zware vervuiling heeft die het toch fameus moeilijk om de velg proper te krijgen. Als ge dan ziet hoe makkelijk een iron-x het doet.
                              www.peugeotforum.be

Comment

Iron-X is geen velgenreiniger hé... dat is een ijzerverwijderaar.

Ik heb de velgenreiniger gekocht in de onverdunde versie, en al naargelang de vervuiling van de wielen (en de tijd die er verstreken is sinds de laatste poetsbeurt), gebruik ik meer of minder spul.
                                Héél af en toe (één à twee keer per jaar) haal ik de Wolf's De-Ironizer van stal. Dan kleuren ze inderdaad mooi paars, maar teerspetters krijg je er ook niet mee weg (Citrus-power).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  Ik ben even niet meer mee, je kan bij ons ook de producten aanschaffen hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                                    De tijd van Zeppelin is blijkbaar voorbij. Bij jullie eens aangeraden geweest, maar geen niks waard.
                                    Zoek immers nog steeds een degelijk product voor het onderhouden van mijn remschijven bij het wisselen van mijn wielen.
                                    Zepplin was nochtans een erg leuk product dat héél eenvoudig en doeltreffend was. Er waren wel meerdere producten met elk hun eigen doel.

Welk deel van de remschijven bedoel je juist ?

Comment

Zepplin was nochtans een erg leuk product dat héél eenvoudig en doeltreffend was. Er waren wel meerdere producten met elk hun eigen doel.

Welk deel van de remschijven bedoel je juist ?

Het gedeelte waarop je het wiel vasthecht. Bij de 135i vooraan van een andere legering dan achteraan.
                                      Een foto kan het misschien verduidelijken : http://www.performance-store.com/fr/...ce-338x26.html
                                      BMW M2 Coupé
                                      Audi S5
                                      Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Iron-X is geen velgenreiniger hé... dat is een ijzerverwijderaar.

Ik heb de velgenreiniger gekocht in de onverdunde versie, en al naargelang de vervuiling van de wielen (en de tijd die er verstreken is sinds de laatste poetsbeurt), gebruik ik meer of minder spul.
                                        Héél af en toe (één à twee keer per jaar) haal ik de Wolf's De-Ironizer van stal. Dan kleuren ze inderdaad mooi paars, maar teerspetters krijg je er ook niet mee weg (Citrus-power).
                                        Officiel is dat geen velgenreiniger maar veel detailers gebruiken hem als velgenreiniger omdat hij ook vervuiling meepakt.
                                        Ik zelf heb laatst de iron x ook als velgenreiniger gebruikt en doet hem meer dan prima moet ik zeggen.
                                        Uiteraard is het wel een duur spulleke voor wekelijks als ruitenreiniger te gebruiken.
                                        Velgenreiniger zelf gebruik ik vrij zelden,een goed onderhouden/beschermde velg moet makkelijk te reinigen zijn met een shampoo sopje namelijk.
                                        @ ts : autofinesse heb ik ook al veel positief gehoord,heb nu laatst zelf een pre wax gekocht van hun , binnenkort eens testen,zien wat dat zegt.
                                        Megs is trouwens geen slecht merk,meer nog bepaalde producten zijn 1 vd beste in hun catogorie,dus puur winstbejag is het zeker niet.
                                        Op sommige producten , zou ik het geld ook niet kunnen geven,maar ik ben nu al 3 tal jaar bezig met detailen (amateur eveneens) en heb toch,
                                        nog veel megs in mijn collectie zoals detailsprays,metal polish (aanrader trouwens ! voor dat geld !) .
                                        Al gebruik ik graag verschillende merken als carpro,surf city garage,cg,dodo juice en zelfs sonax (heeft een enorm leuke velgenreiniger !)

Comment

Working...
                                        X