Hier nooit een velgenreiniger. Velgen worden voldoende gewaxt (2 à 3 lagen) en worden wekelijks met een vriendelijke shampoo gereinigd. Nog nooit aangekoekt remstof ondervonden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Pijnpunten wagen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk BerichtenHet gedeelte waarop je het wiel vasthecht. Bij de 135i vooraan van een andere legering dan achteraan.
Een foto kan het misschien verduidelijken : http://www.performance-store.com/fr/...ce-338x26.html
Comment
-
Een goed product voor het leder is Gliptone. Eerst reinigen met de cleaner en daarna behandelen met de conditioner. Is denk ik €10 per bus en ongeveer €5 voor een borsteltje of sponsje voor de producten mee in te werken. Dus voor €25 ben je gesteld en je interieur is weer als nieuw en ruikt weer naar een sjakossenwinkel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDat lijkt idd onbehandeld metaal te zijn. Dan kan je idd best een metal polish gebruiken en die mogelijks in de wax of coating zetten om oxidatie te voorkomen.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichtenspuit alles in met dit product, zal geen vuil meer aankomen.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=IfUaKXasdD42008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichtenspuit alles in met dit product, zal geen vuil meer aankomen.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=IfUaKXasdD4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDasty doet het ook goed als velgenreiniger. Velen zullen er wel anti tegen zijn.
Apc kun je dus ook als velgenreiniger gebruiken,alleen ben je dan wel je evt bescherming kwijt (maar dit is bij vele velgenreinigers ook het geval) .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenHeb je ons artikel ivm nanotechnologie al gelezen ? :pden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenIron-X is geen velgenreiniger hé... dat is een ijzerverwijderaar.
Ik heb de velgenreiniger gekocht in de onverdunde versie, en al naargelang de vervuiling van de wielen (en de tijd die er verstreken is sinds de laatste poetsbeurt), gebruik ik meer of minder spul.
Héél af en toe (één à twee keer per jaar) haal ik de Wolf's De-Ironizer van stal. Dan kleuren ze inderdaad mooi paars, maar teerspetters krijg je er ook niet mee weg (Citrus-power).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenHeb je ons artikel ivm nanotechnologie al gelezen ? :pBMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk BerichtenMocht het zo efficient zijn, dat van al die nieuwe nanotechnieken, dan is dat voor jullie wel geen goeie zaak. Alle andere beschermiddelen mogen dan klaarblijkelijk in de vuilbak gekieperd worden.
Zo heb je nog steeds vele factoren die meespelen:
- glans
- gebruiksgemak,
- prijs
- duurzaamheid
- type lak
- ...
We hebben klanten die elke 4 tot 6 weken hun auto detailen voor shows, dan heeft het totaal geen zin om met nanocoatings te werken.
Daarnaast hebben we klanten die maar 1 keer om de een of twee jaar hun wagen beschermen. Maar ze willen wel dat de wagen beschermd blijft, dan is zo een nanocoating perfect natuurlijk.
Je moet dus zoals gezegd je bescherming afstemmen op jouw gebruik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenNiet echt hé. Want elk product heeft zijn voor en nadelen.
Zo heb je nog steeds vele factoren die meespelen:
- glans
- gebruiksgemak,
- prijs
- duurzaamheid
- type lak
- ...
We hebben klanten die elke 4 tot 6 weken hun auto detailen voor shows, dan heeft het totaal geen zin om met nanocoatings te werken.
Daarnaast hebben we klanten die maar 1 keer om de een of twee jaar hun wagen beschermen. Maar ze willen wel dat de wagen beschermd blijft, dan is zo een nanocoating perfect natuurlijk.
Je moet dus zoals gezegd je bescherming afstemmen op jouw gebruik
Daarom, mocht ik weten dat de duurzaamheid van deze producten echt goed is, dan zou ik niet twijfelen, maar ik geloof er niet in.
De wekelijks minidetail van mijn wagen kost mij persoonlijk toch een drietal uur. Over de grotere beurten moet ik wel geen tekening maken hé. Aan de wagen van mijn vrouw besteed ik wat minder aandacht gezien deze 500 SL van 1993 eigenlijk eerst eens door een professional grondig aangepakt zou moeten worden. Zelf heb ik de moed niet meer om daarvoor enkele dagen uit te trekken. Maar haar volgende zal ik wel zelf van bij het begin in handen nemen.
Personen die hun wagen maar om het jaar of om de twee jaar willen beschermen zal je waarschijnlijk niet tegenkomen in de wereld van de detail. Die zijn met het uiterlijk van de wagen helemaal niet bezig en hebben die misschien zelfs nooit eens met één of ander polijst- en of waxmiddel bewerkt, laat staan dat ze over het bestaan van een nanocoating of dergelijk zouden afweten. Als ze er al het bestaan zouden van kennen.
In mijn omgeving zie ik nog steeds 99% van de mensen die hun wagen met één emmertje en met de Dreftfles, een oude spons en zeemvel drie tot vier maal per jaar afkrabben.
Ik kijk dus met argusogen naar de evolutie van die nanotechnieken, de eventuele invloeden op onderhoudsbeurten tussenin en de gevolgen voor de lak.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk BerichtenJa maar, daar zeg je zo wat "klanten die elke 4 tot 6 weken hun auto detailen voor de shows". Dat zal zeker een minderheid zijn. Gaan er dan zoveel detailers met hun wagen naar een show. Dat doe je toch voor jezelf, of uit zelfgenoegzaamheid..
Daarom, mocht ik weten dat de duurzaamheid van deze producten echt goed is, dan zou ik niet twijfelen, maar ik geloof er niet in.
De wekelijks minidetail van mijn wagen kost mij persoonlijk toch een drietal uur. Over de grotere beurten moet ik wel geen tekening maken hé. Aan de wagen van mijn vrouw besteed ik wat minder aandacht gezien deze 500 SL van 1993 eigenlijk eerst eens door een professional grondig aangepakt zou moeten worden. Zelf heb ik de moed niet meer om daarvoor enkele dagen uit te trekken. Maar haar volgende zal ik wel zelf van bij het begin in handen nemen.
Personen die hun wagen maar om het jaar of om de twee jaar willen beschermen zal je waarschijnlijk niet tegenkomen in de wereld van de detail. Die zijn met het uiterlijk van de wagen helemaal niet bezig en hebben die misschien zelfs nooit eens met één of ander polijst- en of waxmiddel bewerkt, laat staan dat ze over het bestaan van een nanocoating of dergelijk zouden afweten. Als ze er al het bestaan zouden van kennen.
In mijn omgeving zie ik nog steeds 99% van de mensen die hun wagen met één emmertje en met de Dreftfles, een oude spons en zeemvel drie tot vier maal per jaar afkrabben.
Ik kijk dus met argusogen naar de evolutie van die nanotechnieken, de eventuele invloeden op onderhoudsbeurten tussenin en de gevolgen voor de lak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenWe zijn hier dezelfde discussie aan het voeren in 2 verschillende topics. :p
http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post5052080BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichtenspuit alles in met dit product, zal geen vuil meer aankomen.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=IfUaKXasdD4Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenOf bij ons als je in België wil blijven
- Auto Finesse Iron-out
- Auto Finesse mercury in combinatie met staalwol
- Auto Finesse Hide combo
Prijs / kwaliteit toch moeilijk te kloppen
- Auto Finesse mercury
Hoe breng ik dit best aan aan de velgen en uitlaat? Voor 10 euro kunde niet klagen natuurlijk ..Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten- Auto Finesse mercury
Hoe breng ik dit best aan aan de velgen en uitlaat? Voor 10 euro kunde niet klagen natuurlijk ..
Op gelakte velgen zou ik het niet gebruiken
Comment
Comment