Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pijnpunten wagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Hier nooit een velgenreiniger. Velgen worden voldoende gewaxt (2 à 3 lagen) en worden wekelijks met een vriendelijke shampoo gereinigd. Nog nooit aangekoekt remstof ondervonden.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

    Comment


    • #22
      Dasty doet het ook goed als velgenreiniger. Velen zullen er wel anti tegen zijn.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
        Het gedeelte waarop je het wiel vasthecht. Bij de 135i vooraan van een andere legering dan achteraan.
        Een foto kan het misschien verduidelijken : http://www.performance-store.com/fr/...ce-338x26.html
        Dat lijkt idd onbehandeld metaal te zijn. Dan kan je idd best een metal polish gebruiken en die mogelijks in de wax of coating zetten om oxidatie te voorkomen.

        Comment


        • #24
          Een goed product voor het leder is Gliptone. Eerst reinigen met de cleaner en daarna behandelen met de conditioner. Is denk ik €10 per bus en ongeveer €5 voor een borsteltje of sponsje voor de producten mee in te werken. Dus voor €25 ben je gesteld en je interieur is weer als nieuw en ruikt weer naar een sjakossenwinkel.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Dat lijkt idd onbehandeld metaal te zijn. Dan kan je idd best een metal polish gebruiken en die mogelijks in de wax of coating zetten om oxidatie te voorkomen.
            Er is al wat oxidatie opgetreden rond vooral rond de klinknagels op het bolle gedeelte van de schijf. Ik gebruik momenteel de Mothers Wax Mag en Aluminium polish en daarna nog een Poorboys wheel sealant. Als ik er met de Zeppelin reiniger en polish opkom blijft het zwart er maar afkomen. Ik krijg dit soort metaal er precies niet proper mee. Het soort legering lijkt precies aluminium ??, geïnoxideert??
            BMW M2 Coupé
            Audi S5
            Nobody is Perfect!

            Comment


            • #26
              spuit alles in met dit product, zal geen vuil meer aankomen.

              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                spuit alles in met dit product, zal geen vuil meer aankomen.

                http://www.youtube.com/watch?feature...&v=IfUaKXasdD4
                Dat water op die glas plaat, amai! Van de eerste keer de hele auto ipv die remmen.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  spuit alles in met dit product, zal geen vuil meer aankomen.

                  http://www.youtube.com/watch?feature...&v=IfUaKXasdD4
                  Heb je ons artikel ivm nanotechnologie al gelezen ? :p

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Dasty doet het ook goed als velgenreiniger. Velen zullen er wel anti tegen zijn.
                    Dasty gebruiken er wel meerdere in de detail wereld (amateur wereld iig) , goede ontvetter aka apc.
                    Apc kun je dus ook als velgenreiniger gebruiken,alleen ben je dan wel je evt bescherming kwijt (maar dit is bij vele velgenreinigers ook het geval) .

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      Heb je ons artikel ivm nanotechnologie al gelezen ? :p
                      Neen.........
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Iron-X is geen velgenreiniger hé... dat is een ijzerverwijderaar.

                        Ik heb de velgenreiniger gekocht in de onverdunde versie, en al naargelang de vervuiling van de wielen (en de tijd die er verstreken is sinds de laatste poetsbeurt), gebruik ik meer of minder spul.
                        Héél af en toe (één à twee keer per jaar) haal ik de Wolf's De-Ironizer van stal. Dan kleuren ze inderdaad mooi paars, maar teerspetters krijg je er ook niet mee weg (Citrus-power).
                        Da's waar. Ik heb die onverdunde versie van autofinesse ook. Maar zelfs in 1/2 menging krijg ik zwaar vervuilde velgen niet proper. Zie ik naar iron-X: 1 keer opbrengen en 99% van de vuiligheid is weg. Recentelijk nog getest op de peugeot partner van de electricien. 12 jaar nooit gewassen en dus ook de velgen. Op een kwart van de velg eerst geprobeerd met autofinesse en je zag maar amper dat er iets af was, daarna hetzelfde deel ingespoten met iron-X, 2 minuten laten intrekken en de velg was proper. Dan kan je nog zeggen dat het geen velgreiniger is, maar feit is wel dat sinds er geen asbest meer mag gebruikt worden in remblokken het ijzergehalte wel drastisch naar boven is gegaan. En dat is net wat iron-X goed aanpakt bij zwaar vervuilde velgen.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Heb je ons artikel ivm nanotechnologie al gelezen ? :p
                          Mocht het zo efficient zijn, dat van al die nieuwe nanotechnieken, dan is dat voor jullie wel geen goeie zaak. Alle andere beschermiddelen mogen dan klaarblijkelijk in de vuilbak gekieperd worden.
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                            Mocht het zo efficient zijn, dat van al die nieuwe nanotechnieken, dan is dat voor jullie wel geen goeie zaak. Alle andere beschermiddelen mogen dan klaarblijkelijk in de vuilbak gekieperd worden.
                            Niet echt hé. Want elk product heeft zijn voor en nadelen.
                            Zo heb je nog steeds vele factoren die meespelen:
                            - glans
                            - gebruiksgemak,
                            - prijs
                            - duurzaamheid
                            - type lak
                            - ...

                            We hebben klanten die elke 4 tot 6 weken hun auto detailen voor shows, dan heeft het totaal geen zin om met nanocoatings te werken.
                            Daarnaast hebben we klanten die maar 1 keer om de een of twee jaar hun wagen beschermen. Maar ze willen wel dat de wagen beschermd blijft, dan is zo een nanocoating perfect natuurlijk.

                            Je moet dus zoals gezegd je bescherming afstemmen op jouw gebruik

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Niet echt hé. Want elk product heeft zijn voor en nadelen.
                              Zo heb je nog steeds vele factoren die meespelen:
                              - glans
                              - gebruiksgemak,
                              - prijs
                              - duurzaamheid
                              - type lak
                              - ...

                              We hebben klanten die elke 4 tot 6 weken hun auto detailen voor shows, dan heeft het totaal geen zin om met nanocoatings te werken.
                              Daarnaast hebben we klanten die maar 1 keer om de een of twee jaar hun wagen beschermen. Maar ze willen wel dat de wagen beschermd blijft, dan is zo een nanocoating perfect natuurlijk.

                              Je moet dus zoals gezegd je bescherming afstemmen op jouw gebruik
                              Ja maar, daar zeg je zo wat "klanten die elke 4 tot 6 weken hun auto detailen voor de shows". Dat zal zeker een minderheid zijn. Gaan er dan zoveel detailers met hun wagen naar een show. Dat doe je toch voor jezelf, of uit zelfgenoegzaamheid..
                              Daarom, mocht ik weten dat de duurzaamheid van deze producten echt goed is, dan zou ik niet twijfelen, maar ik geloof er niet in.
                              De wekelijks minidetail van mijn wagen kost mij persoonlijk toch een drietal uur. Over de grotere beurten moet ik wel geen tekening maken hé. Aan de wagen van mijn vrouw besteed ik wat minder aandacht gezien deze 500 SL van 1993 eigenlijk eerst eens door een professional grondig aangepakt zou moeten worden. Zelf heb ik de moed niet meer om daarvoor enkele dagen uit te trekken. Maar haar volgende zal ik wel zelf van bij het begin in handen nemen.
                              Personen die hun wagen maar om het jaar of om de twee jaar willen beschermen zal je waarschijnlijk niet tegenkomen in de wereld van de detail. Die zijn met het uiterlijk van de wagen helemaal niet bezig en hebben die misschien zelfs nooit eens met één of ander polijst- en of waxmiddel bewerkt, laat staan dat ze over het bestaan van een nanocoating of dergelijk zouden afweten. Als ze er al het bestaan zouden van kennen.
                              In mijn omgeving zie ik nog steeds 99% van de mensen die hun wagen met één emmertje en met de Dreftfles, een oude spons en zeemvel drie tot vier maal per jaar afkrabben.
                              Ik kijk dus met argusogen naar de evolutie van die nanotechnieken, de eventuele invloeden op onderhoudsbeurten tussenin en de gevolgen voor de lak.
                              BMW M2 Coupé
                              Audi S5
                              Nobody is Perfect!

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                                Ja maar, daar zeg je zo wat "klanten die elke 4 tot 6 weken hun auto detailen voor de shows". Dat zal zeker een minderheid zijn. Gaan er dan zoveel detailers met hun wagen naar een show. Dat doe je toch voor jezelf, of uit zelfgenoegzaamheid..
                                Daarom, mocht ik weten dat de duurzaamheid van deze producten echt goed is, dan zou ik niet twijfelen, maar ik geloof er niet in.
                                De wekelijks minidetail van mijn wagen kost mij persoonlijk toch een drietal uur. Over de grotere beurten moet ik wel geen tekening maken hé. Aan de wagen van mijn vrouw besteed ik wat minder aandacht gezien deze 500 SL van 1993 eigenlijk eerst eens door een professional grondig aangepakt zou moeten worden. Zelf heb ik de moed niet meer om daarvoor enkele dagen uit te trekken. Maar haar volgende zal ik wel zelf van bij het begin in handen nemen.
                                Personen die hun wagen maar om het jaar of om de twee jaar willen beschermen zal je waarschijnlijk niet tegenkomen in de wereld van de detail. Die zijn met het uiterlijk van de wagen helemaal niet bezig en hebben die misschien zelfs nooit eens met één of ander polijst- en of waxmiddel bewerkt, laat staan dat ze over het bestaan van een nanocoating of dergelijk zouden afweten. Als ze er al het bestaan zouden van kennen.
                                In mijn omgeving zie ik nog steeds 99% van de mensen die hun wagen met één emmertje en met de Dreftfles, een oude spons en zeemvel drie tot vier maal per jaar afkrabben.
                                Ik kijk dus met argusogen naar de evolutie van die nanotechnieken, de eventuele invloeden op onderhoudsbeurten tussenin en de gevolgen voor de lak.
                                We zijn hier dezelfde discussie aan het voeren in 2 verschillende topics. :p

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  We zijn hier dezelfde discussie aan het voeren in 2 verschillende topics. :p
                                  http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post5052080
                                  Oh, sorry dan!
                                  BMW M2 Coupé
                                  Audi S5
                                  Nobody is Perfect!

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                    spuit alles in met dit product, zal geen vuil meer aankomen.

                                    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=IfUaKXasdD4
                                    das gewoon V>E>T>
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Of bij ons als je in België wil blijven

                                      - Auto Finesse Iron-out
                                      - Auto Finesse mercury in combinatie met staalwol
                                      - Auto Finesse Hide combo

                                      Prijs / kwaliteit toch moeilijk te kloppen

                                      - Auto Finesse mercury
                                      Hoe breng ik dit best aan aan de velgen en uitlaat? Voor 10 euro kunde niet klagen natuurlijk ..
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                        - Auto Finesse mercury
                                        Hoe breng ik dit best aan aan de velgen en uitlaat? Voor 10 euro kunde niet klagen natuurlijk ..
                                        Als het voor een snelle beurt is via een microfiber towel, voor hardnekkige vervuiling met staalwol 0000

                                        Op gelakte velgen zou ik het niet gebruiken

                                        Comment


                                        • #40
                                          Of beter dit gebruiken?
                                          Auto Finesse - Imperial Wheel Cleaner

                                          en de microfiber is dan om weg te smijten met al dat roet/rem/teer ?
                                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X