Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zure melk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zure melk

Hey,

Had tijdens 't rijden melk gemorst die zuur was. Nu zijn er 2 plekken op mijn passagierszetel die ik er niet af krijg. Krijg je dat nog weg en zo ja met welk product??

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Hey,

Had tijdens 't rijden melk gemorst die zuur was. Nu zijn er 2 plekken op mijn passagierszetel die ik er niet af krijg. Krijg je dat nog weg en zo ja met welk product??
    Over welke hoeveelheid spreken we ? Oppervlakkig of echt ingedrongen ?

Als het ingedrongen is zal je met een extractor tewerk moeten gaan om alles te verwijderen. Als het oppervlakkig is kan je zelf misschien nog met een borsteltje en microvezels het meeste verwijderen in combinatie met een interieur / stof reiniger (bvb Auto Finesse total interior cleaner)

Ga het niet te lijf met geurtjes , want de geur zal nooit verdwijnen als eerst de oorzaak niet verwijderd wordt.

Succes !

Comment

zeker dat het zure melk is?
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        zeker dat het zure melk is?
        ondertussen wel

Comment

Inderdaad best de oorzaak van het probleem aanpakken en de vervuiling grondig verwijderen. Naar mijn mening kan je best te werk gaan met een waterstofzuiger.

Een tijd geleden moest ik dit ook doen op een erg verwaarloosde auto, dit is het resultaat van een behandeling van de zetels:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
            Naar mijn mening kan je best te werk gaan met een waterstofzuiger.
            Idd, bvb George

Comment

Denk 2 plekjes ter grootte van een 20 cent muntstuk.
              En volgens mij alleen oppervlakkig, de melk was al een brij geworden.

Comment

Denk 2 plekjes ter grootte van een 20 cent muntstuk.
                En volgens mij alleen oppervlakkig, de melk was al een brij geworden.
                Dan kan je proberen met een microfiber en total interior cleaner

Comment

Ivm de extractor, hoe droog je het best dan je interieur? Door de wagen te laten draaien met de verwarming volle bak? of hebben jullie andere manieren?

Comment

Indien geen extractor : een waterstofzuiger doet het even goed hoor , je kan alleen dan niet tegelijk proper water opsproeien + opzuigen...

Gebruik desnoods een (zeer) zacht borsteltje en een klein beetje wasprodukt tegen vlekken (voor kleren) , altijd ruim naspoelen en dat zal in jouw geval wel voldoende zijn ....foto ??

Zolang de stof nog vochtig is , zal je niet kunnen zien of het echt weg is......daarvoor moet het volledig droog zijn vrees ik.

Niets makkelijker dan lederen zetels

Drogen kan dmv een .........haardroger ??
                    ( de verfstripper is wat té )

Comment

Na een beurt met de extractor is de bekleding toch al vrij droog hoor. Auto een nachtje binnen met de ramen open is vaak voldoende (bij normale temperaturen). Hebt zelfs al gehad dat het 90% droog was eer ik de rest van het interieur had gedaan en de stoelen terug geplaatst
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ik heb eenmaal een extractor gebruikt, ging dan als volgt tewerk,

met een washandje de zetel bevochtigen,
                        daarna interior cleaner aangebracht en ingeborsteld,
                        daarna met extractor drogen (intensief en druk zetten)
                        daarna nog eens met washandje opnieuw bevochtigd om rest van product uit te trekken,
                        en opnieuw met de extractor. Tegen dat dit gedaan was kreeg ik de zetels niet meer dan 70% droog.
                        Dan maar de auto aangezet en verwarming volle bak met raam op kier.

Comment

Is t geen andere substantie , gewoon met een sopje zou tante Kaat zeggen en volgende keer voorzichtiger he
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                            Is t geen andere substantie , gewoon met een sopje zou tante Kaat zeggen en volgende keer voorzichtiger he
                            Haha 't was inderdaad wel een wit kwakje maar 't was echt melk haha. Ja was echt dom, komt niks van melk of drinken meer in den auto
                            Van 't weekend proberen weg te krijgen.

Comment

En misschien even een nanolex textile sealant gebruiken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                En misschien even een nanolex textile sealant gebruiken ?

Knap maar waar is dat water naartoe?

Comment

Knap maar waar is dat water naartoe?
                                  Onder de zetel zeker ? :p

Nee, het maakt vooral dat vloeistoffen niet in de stof kunnen dringen en je het eenvoudig kan verwijderen.

Comment

& het is eruit! Met water ging het er gewoon af had enkel nog maar met wat speeksel geprobeerd. Gepanikeerd voor niets dus.

Comment

Working...
                                    X