Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lederonderhoud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

hoe zit het met afslijten? mijn Saab heeft vrij dikke wangen, zit geweldig, maar je schuurt er elke keer over telkens je in/uitstapt. dus met als gevolg dat de kleur er begint af te gaan nu. is dat te voorkomen door gewoon goed te voeden?
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

neen, da's gewoon slijtage van de kleurlaag
      www.peugeotforum.be

Comment

Voeden zorgt dat het leer elastisch blijft en uiteraard mooi blijft uitzien,maar leder moet gewoon onderhouden worden.
        Heb halflederen zetels, en heb hem net bij aankoop nu 7 mnd terug leder gereinigd en gevoed en het is nu nog zoals bij aanbrengen.
        Glans is nog altijd prachtig moet ik zeggen,nu zodra het weer wat beter weer word gaan we dit nog eens overlopen.

Comment

@ wax-it, hebben jullie een idee wanneer de gloss-it interior set terug in stock zal zijn?

Comment

Hopelijk deze week! De producten staan momenteel bij de douane in Brussel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
              Glans is nog altijd prachtig moet ik zeggen
              Ik heb het niet zo voor "glans" bij een lederen interieur.....liever "mat"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Ik heb het niet zo voor "glans" bij een lederen interieur.....liever "mat"
                Ja oke, ieder heeft zo zijn eigen veronderstelling van glans,en het is nu ook niet de glans die je bv krijgt als je een dikke laag megs tire gel aanbrengt.
                Maar net dat tikkeltje glanzen mag voor mij gerust wel dat leder

Comment

een lichte satijn-look mag voor mij ook wel
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Als je de originele "glans" (in feite matte look) van je leder terug wil, gebruik je best zo'n witte wonderspons om je leder te reinigen in combinatie met je lederreiniger (gliptone). Ongelooflijk resultaat!

Comment

Oppassen met die sponsjes. Die open melamine-structuur is nogal agressief, je kan er de verflaag van je leer onherstelbaar mee beschadigen

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Oppassen met die sponsjes. Die open melamine-structuur is nogal agressief, je kan er de verflaag van je leer onherstelbaar mee beschadigen
                        Idd , heb ik ook al meermaals gelezen . Wat je zeker wel kan doen met die sponsjes is er voorzichtig je stuur en handrem mee doen (zeer licht gebruik ) en dan wordt het leer terug mooi mat .

Comment

Daarvoor heb ik het ook gebruikt. Stuur na 180000 km, komt wat vuil van af

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Wat bedoelen jullie met een witte wonderspons?

Comment

zie afbeelding in bijlage.

Kosten belachelijk weinig in bv. Action of Blokker...
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Bij de zwembadwinkel vindt je meestal iets betere kwaliteit spons die niet meteen brokkelt. Ik gebruik ze redelijk nat samen met de gliptone. Maar 1/jaar zal voldoende zijn samen met een klassiek goed onderhoud.

Comment

Ik zit met het probleem dat mijn lederen broeksriem sporen achterlaat op de zetel, met de Swissvax lederborstel en auto finesse hide cleanser krijg ik het niet weg.
                                  Heeft iemand daar een oplossing voor?

Comment

Begin alvast met het zoeken naar een goede lederzeep , te vinden in elke betere auto-poetsspullen-shop Werk in dmv een zacht borsteltje (je maakt eerst een sopje met die zeep , niet puur gebruiken dus....) Indien nodig : herhalen . Daarna met een vochtige doek alles terug afnemen en het leder "voeden" dmv een product dat geschikt is voor jouw type leder (conditioner) . Gliptone oa heeft mooie setjes . Of onderstaand merk is ook goed als ik de reviews mag geloven... http://www.carclean.nl/product/Auto_..._HLC500_102205
                                    Last edited by ; 03/05/2013, 17:28. Reden: aanvulling

Comment

Die cleaner heb ik al die werkt fantastisch tegen de blauwe schijn van jeansbroeken, maar doet echt niks tegen de sporen van een broeksriem Met een swissvax lederborstel al ingewreven maar het haalt niks uit...

Comment

Ik gebruik voor het netjes houden van de stoelen elke 3 maanden Meguiars Leather Cleaner and Conditioner. Het is gemakkelijk aan te brengen en nadat je het even hebt laten inwerken kun je het gewoon afnemen met een microvezel doek. En het ruikt ook best goed
                                        '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                          Ik zit met het probleem dat mijn lederen broeksriem sporen achterlaat op de zetel, met de Swissvax lederborstel en auto finesse hide cleanser krijg ik het niet weg.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                          Heeft iemand daar een oplossing voor?

Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                                          Ik gebruik voor het netjes houden van de stoelen elke 3 maanden Meguiars Leather Cleaner and Conditioner. Het is gemakkelijk aan te brengen en nadat je het even hebt laten inwerken kun je het gewoon afnemen met een microvezel doek. En het ruikt ook best goed
                                          Dit is echter geen sterke reiniger.

Als je iets krachtiger wil om te proberen reinigen kan je Swissvax Leather cleaner forte gebruiken. Maar dit mag je niet veel gebruiken want je tast op termijn de slijtlaag van je leder aan en komt in de kleur terecht.

Het probleem met de kleur van de broeksriem zal zijn dat die de kleur heef afgezet in die slijtlaag. Je moet die dus gaan verwijderen om de kleur eruit te halen. In het slechtste geval is de kleur tot in kleurlaag van het leder gegaan en dien je die dus ook te gaan herkleuren.
                                          colourlock heeft daar de producten voor.

Komt gerust eens langs als je wil, dan bekijken we het samen met u en testen het even

Comment

Working...
                                          X