Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Finesse - De nieuwe producten van 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto Finesse - De nieuwe producten van 2013

Auto Finesse is fier jullie de nieuwe lijn detailing producten van 2013 voor te stellen. De meeste van de trouwe fans zullen wel al op de hoogte zijn geweest dat er een aantal nieuwigheden aan kwamen gezien de vele teaser shots, hier zijn dan eindelijk de officiële foto's en gegevens:

Illusion - Show Wax
    Dit is een boeiend product van Auto Finesse, na maanden ontwikkelen, testen en uittesten van eindeloze variaties is de perfecte combinatie gevonden van wat een echte goeie show wax moet zijn. Het niveau van glans en diepte is veruit het hoogste in het Auto Finesse wax gamma met een duurzaamheid van 2-3 maanden. Gebruiksgemak is iets waar AF altijd naar streeft en Illusion is ook op dit vlak een hele sprong vooruit. Deze wax is héél olierijk wat het heel eenvoudig maakt de wax te verdelen en achteraf te verwijderen, de wax kan aangebracht worden op de hele wagen om pas achteraf afgepoetst te worden, afnemen van de uitgeharde wax is heel eenvoudig, zelf na 1-2 of zelf 3 uur. Het is zelf mogelijk de wax een hele nacht op de wagen te laten staan en hem pas de volgende dag te verwijderen zonder enig probleem (dit is natuurlijk enkel aangeraden in de juiste omstandigheden).

Hier is hij dan:

Hog hair detailing brushes
    Deze luxe detailing borstels zijn handgemaakt in de UK, dit met volledig uitgebalanceerde houten steel, afgesneden everzwijnenhaar dat 75% langer is dan de meeste andere borstel en is vastgezet in een epoxy. De lange haren maken het eenvoudiger om de diepe spaken van velgen snel en veilig te reinigen, het ontwerp zonder metalen onderdelen maakt dat ze ook extreem duurzaam zijn.

Deze borstels worden geleverd per paar in een set met een 25mm detail borstel en een 35mm velgenborstel:

Detailers kit bag
    Na lang wachten is het meest aangevraagde product bij Auto Finesse eindelijk klaar, perfect om al je AF producten netjes in op te bergen. De tas is opgebouwd uit 3 compartimenten, een groot centraal compartiment dat tot 10 Auto Finesse producten kan bevatten van 250ml tot de 1L flessen. Het achterste compartiment kan tot 4 waxen opbergen en in het voorste compartiment is er voorziening voor doeken, applicators en ander detail materiaal. Er is bovendien ook nog een klein rits compartiment aan de achterzijde. De tas is uitgerust met sterke ritsen, stevige handvaten alsook een anti-slip onderkant om hem op zijn plaats te houden in de koffer van de wagen. Het "twee zijdig" design bevat een groot Auto Finesse logo aan de ene kant en een rubberen badge aan de andere kant.

Revitalise paint correction system
    Het Revitalise systeem is ontwikkeld om zowel beginners als gevorderden in de wereld van het machinaal polieren een simpel en ongecompliceerd systeem te geven om swirls te corrigeren en kleur & glans te herstellen van autolakken bij hen thuis. De kit bevat drie compound en drie bijhorende pads, alles is kleurgematched en genummerd om het eenvoudig te maken, afplak tape, pad prime, microvezeldoeken, pad conditioner borstel en instructies. De polishing compounds zijn ontwikkeld in samenwerking met de Auto Finesse detailers en zijn (voornamelijk) bedoeld voor Dual Action / excentrische poliermachines. Restoring compound (No:1) is een erg zware schurende compound die in staat is de zwaarste schade uit een lak te halen. Polishing compound (No:2) is een all rounder die in staat is van de gemiddelde swirls en vervaagde lak te herstellen. Refining compound (No:3) is ontwikkeld om een ultra scherpe finish te geven. Alle bovenstaande producten hebben bijhorende pads met speciaal gekozen foam om hun specifieke compound perfect te gebruiken.

Beschikbaar in een kit of afzonderlijk:

Dit alles is beschikbaar vanaf 1 Maart bij de dealers!

Wat is de prijs van die revitalise kit? En blijven de pads deftig kleven aan de DAP900? Vloeken in de kerk, maar de laatste twee reeksen monello pads van carclean trekken op de botten en dus wil ik verleggen naar iets anders.

Comment

De prijs van een vaste kit komt op 112 maar de pads en polishes zijn ook los te verkrijgen.

We hebben de pads zelf nog niet zo lang in gebruik maar ze kleven zeker! De reeks is ook speciaal ontwikkeld om beter met een excenter te werken.

Comment

Meer tevreden over dan de Gloss-it pads of gelijkwaardig?

Comment

Bij mijn aankoop van m'n dap een aantal jaar geleden had ik de pads van lake country.

Zelfs nu (bijna 2j later en na heel wat auto's gepolierd te hebben) heb ik deze pads nog steeds in gebruik, qua duurzaamheid zijn die zeer goed en dat vind ik toch wel het belangrijkst!
          Mss heb ik afgelopen zomer een slechte reeks gehad van de Menzerna pads, maar die waren toch héél wat minderwaardig qua kwaliteit eerlijk gezegd...

Comment

Vroeger waren die monello pads gewoon rebranded lake country, maar tegenwoordig is het een eigen makelij. Levensgevaarlijks. Vanaf het moment dat je de dap wat hoger zet vliegen die pads er zo af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
              Vroeger waren die monello pads gewoon rebranded lake country, maar tegenwoordig is het een eigen makelij. Levensgevaarlijks. Vanaf het moment dat je de dap wat hoger zet vliegen die pads er zo af.
              Oei dat is inderdaad straf. Je zou toch verwachten dat de fabrikant eerst uitgebreid gaat testen alvorens het product in de handel te brengen?

Comment

Meer tevreden over dan de Gloss-it pads of gelijkwaardig?

Ze zijn duidelijk echt bedoeld voor gebruik op excenter, dat merk je aan de hardste pad die geen open cel structuur heeft en daardoor een stuk harder aanvoelt. Dergelijke pads komen echt tot hun recht op excenter maar werken niet optimaal op rotary.

Op rotary kiezen we bijna altijd voor Festool pads.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                  Bij mijn aankoop van m'n dap een aantal jaar geleden had ik de pads van lake country.

Zelfs nu (bijna 2j later en na heel wat auto's gepolierd te hebben) heb ik deze pads nog steeds in gebruik, qua duurzaamheid zijn die zeer goed en dat vind ik toch wel het belangrijkst!
                  Mss heb ik afgelopen zomer een slechte reeks gehad van de Menzerna pads, maar die waren toch héél wat minderwaardig qua kwaliteit eerlijk gezegd...

Die Menzerna pads worden vernieuwd en zouden dan beter moeten zijn. Het schuim krijgt geen verdere nabewerking waardoor het minder duurzaam blijkt dan andere.

Comment

Die naam van het merk, vind ik prachtig, en dat klinkt ook heel goed Auto Finesse
                    Last edited by ; 03/03/2013, 23:38.

Comment

Komen er toevallig ook pads van Auto Finesse zonder cutting factor?

Comment

Komen er toevallig ook pads van Auto Finesse zonder cutting factor?
                        DE fijnste pad heeft heel weinig correctiekracht. Een pad zonder cutting was er al: http://www.wax-it.be/webshop/auto-fi...shing-pad.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                          DE fijnste pad heeft heel weinig correctiekracht. Een pad zonder cutting was er al: http://www.wax-it.be/webshop/auto-fi...shing-pad.html
                          Daar had ik over gekeken. Nu alleen nog wachten op deftig weer en dan eens wagen aan die Auto Finesse. Vanaf morgen zou het beginnen regenen

Comment

Daar had ik over gekeken. Nu alleen nog wachten op deftig weer en dan eens wagen aan die Auto Finesse. Vanaf morgen zou het beginnen regenen
                            De voorspellingen zien er goed uit tot zaterdag, dan is er 30% kans op regen, dus dat valt allemaal wel mee

Comment

Net een bestelling bij jullie geplaatst in het vooruitzicht van de grote 'lenteschoonmaak' en ik heb AF Iron Out besteld in plaats van Wolfs Decon Gel (uitverkocht :-( )
                              Is deze even goed en ook gelachtig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                                Net een bestelling bij jullie geplaatst in het vooruitzicht van de grote 'lenteschoonmaak' en ik heb AF Iron Out besteld in plaats van Wolfs Decon Gel (uitverkocht :-( )
                                Is deze even goed en ook gelachtig.
                                Bedankt.

De Iron Out is erg gelijk in textuur (gel) aan de Decon Gel. Echter, de Iron out is nog krachtiger. Nadeel is dat het ietsje duurder is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Bedankt.

De Iron Out is erg gelijk in textuur (gel) aan de Decon Gel. Echter, de Iron out is nog krachtiger. Nadeel is dat het ietsje duurder is.
                                  Ik heb alle twee geprobeerd, en ik kan uit mijn ervaring zeggen, dat de Iron Out is ietje duurder, en ietsje beter is.
                                  Decon Gel - is meer vloeibaar, het werkt goed.
                                  Iron Out - is meer gel, en best van al aan doen met en borsteltje, gewoon spayen u gaat meer product gebruiken, en slecht verspreiden. Een beetje product op een borsteltje en vrijf weg gaat super, ik heb echt plezier mee had

Comment

Kijk al uit naar de nieuwe producten,vooral de polijst producten.
                                    Heb nu 1 product van autofinesse ter probeersel pre wax rejuvenate nvdr en zelfs op een hex logic zwart een wereld van verschil.
                                    Dat maakt mij echt benieuwd naar de nieuwe producten,en daarom hoop ik ook aanwezig te kunnen zijn dit weekend bij waxit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                      Kijk al uit naar de nieuwe producten,vooral de polijst producten.
                                      Heb nu 1 product van autofinesse ter probeersel pre wax rejuvenate nvdr en zelfs op een hex logic zwart een wereld van verschil.
                                      Dat maakt mij echt benieuwd naar de nieuwe producten,en daarom hoop ik ook aanwezig te kunnen zijn dit weekend bij waxit.
                                      Super. Daarvoor doen we het hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Super. Daarvoor doen we het hé
                                        Jep autofinesse heeft mij erg benieuwd gekregen mij wat meer in dat merk te verdiepen (zoals dodo dat vroeger ook deed )
                                        Straks even bellen naar de vriendin,of zei wil rijden naar oudenaarde en dan mail ik door dat we zaterdag ook eens een kiekje komen nemen

Comment

Working...
                                        X