Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kras + deuk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kras + deuk

In mijn auto zit momenteel een erg diepe, witte kras van ongeveer 30 cm op de passagiersdeur. Ook vanachter op mijn wagen zit er een deuk met diameter van ongeveer 15 cm. Dit is het gevolg van een staaltje vandalisme, nu zou ik deze er graag uit laten halen. Iemand enig idee hoeveel dit mij zou kosten? Of goedkope adresjes hiervoor?

Je kan contact opnemen met bijvoorbeeld Dentart ( in Vilvoorde geloof ik ). Zij kunnen je misschien wel verder helpen.

Comment

Nu ja, die heb ik gecontacteerd en vraagt wel heel veel geld hoor.
      Ik zoek wel even wat verder

Comment

Zonder fotos kunnen wij moeilijk iets zeggen.

Comment

P1050213.jpgP1050216.jpgP1050225.jpg Hierbij enkele fotootjes

Comment

Wat vind je 'veel geld'?
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik denk rond de 500euro

Comment

Die wit kleurige zul je wel kunnen voelen met je nagel en gaan er door een polijstronde niet zomaar uitraken,wetsanding kan uitkomst bieden.
                Maar daar ben ik nog niet echt in thuis , maar bv scenicman hier op af wel als ik het goed heb.
                Proffesioneel laten maken,zou het wel eens die kost kunnen zijn (rond de 500) overigens.
                Heb eens een 10x10 cm kras laten bijwerken en kostte me 90 euro.
                Overigens laatste foto,die krijg je er gewoon uit met een polijstronde icm foampad (best machine natuurlijk)
                Uitez dat kapje in die hoek maar dat is logisch daar is de laklaag er gewoon af.

Comment

is zoiets ook niet te herstellen door de kras eerst te reinigen, ze dan op te vullen met een lakstiftje, om vervolgens te wetsanden en op te blinken door te polijsten?

Greets

Comment

Met vaste hand, geduld en wat durf kun je inderdaad veel.

En lukt het niet, spuiten kan nog altijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      is zoiets ook niet te herstellen door de kras eerst te reinigen, ze dan op te vullen met een lakstiftje, om vervolgens te wetsanden en op te blinken door te polijsten?

Greets
                      Ja,op donkere kleuren word het idd wel eens gedaan opvullen stelselmatig tot de lak iets dikker dan de laklaag staat,
                      en dan licht opschuren en polijsten wil wel lukken en op donkere kleuren zie je er dan niets meer op.
                      Ik weet omdat ik een kras van iets kleiner dan 1 cm breedte heb en dit mij ook zo aangeraden is zo te doen.
                      Maar puur polijsten zelfs met roterende machine,kan je naar mijn mening wel vergeten.
                      Zoals ik bovenstaande ook wilde bedoelen,opvullen en opschuren,maar op zo een lange kras is het toch altijd wat gokken.

Comment

Het was rond de 600 euro, dat geld heb ik echter niet als student :-)
                        Ik had gerekend op een 300 euro, niet dus

Comment

Zou gewoon opvullen met lakstiftje maar dan met een satéprikker heel rustig doen. En vervolgens polijsten..

Comment

Mooi ontvetten, Laagje vullen, voldoende laten drogen, weer vullen, weer drogen, enz.(niet te veel in een keer proberen te doen. Best wat afplakken rond de wonde.
                            Dit totdat je een beetje hoger uitkomt dan de omringende lak, en dan met nat schuurpapier (hoe fijner hoe beter, ik ben geëindigd met korrel 2500). En dan polijsten met meguiairs ultimate compound of menzerna p2500 met een DAP.

Zou een deftig resultaat moeten opleveren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              Mooi ontvetten, Laagje vullen, voldoende laten drogen, weer vullen, weer drogen, enz.(niet te veel in een keer proberen te doen. Best wat afplakken rond de wonde.
                              Dit totdat je een beetje hoger uitkomt dan de omringende lak, en dan met nat schuurpapier (hoe fijner hoe beter, ik ben geëindigd met korrel 2500). En dan polijsten met meguiairs ultimate compound of menzerna p2500 met een DAP.

Zou een deftig resultaat moeten opleveren.
                              Jep zo is het maar net,maar je moet het wel aandurven, opzich best goed te doen,als je u verstand gebruikt.
                              Maar als je echt een complete leek bent op het gebied van detailing,zou ik dit in het geval van ts niet doen.

Comment

't is toch al kapot, hé... veel missen kan hij niet meer doen.

Maar je hebt echt wel de tools nodig ook: schuurpapier kost de wereld niet (10 euro ?, max.), maar is niet zo snel te vinden in de lokale doe het zelf, verf: bij de dealer (reken op 30 euro voor een lakstift), polijstmiddel (12 euro voor de Menzerna, een pakje meer voor de UC (maar makkelijker te vinden), polijstpad (10 euro voor een grove, hetzelfde voor een finishingpad), en een DA-machine (190 euro). Tenzij je het heel lief vraagt aan een gepassioneerde hobby-detailler in je buurt. Die zal je wel kunnen helpen voor goede fles wijn of een bakje gerstenat. Dan toont hij je voor hoe je opvult. Jij doet dit een paar dagen achtereen, en de rest neemt de detailler dan voor zijn rekening.

Comment

Idd , koop u zo'n lakstiftje , ontvet de kras met bvb ruitenreiniger op basis van alcohol , plak desnoods af met tape en vul op met een satéprikker . Laat enkele dagen drogen , plak terug af en schuur met p2500 "nat" de lak gelijk en polijsten maar.....

Geen werkje om in deze kou aan te vatten , eerder als het minstens 15° is . Er zal allicht wel iemand in jouw buurt wonen die er z'n polijstmachine tegen zet. Niet vergeten dat je best heel het oppervlak wel eerst grondig moet kleien om niet meer schade te krijgen door vuil dat je dan met die polijstmachine alleen maar erger maakt .

Mogelijk is de kras zelfs niet diep genoeg om op te vullen en komt de lakstift-verf er terug af tijdens het polijsten , dus het zou mogelijk nog kunnen meevallen. Wat je dan uiteindelijk brengt tot het "schuren" van de kras en waarna er zeker machinaal moet gepolijst worden om tot een aanvaardbaar resultaat te komen. Ik kan je enkele foto's laten zien waar je ziet dat er geschuurd is (en nadien gepolijst) .
                                  Zodra je geen "appelsienvlekjes" meer hebt , stop je best met schuren (ook al is de kras nog niet weg dus) en kan er gepolijst worden. Het is dus perfect mogelijk om de nog bestaande resterende kras te polijsten zodanig dat je ze veel minder gaat zien . Weg zal de kras dan niet zijn , maar je zal al veel moeite moeten doen om ze te zien na zo'n schuur/polijstbeurtje .
                                  Enkele foto's :
                                  schuurkalletje van 3M met p2500 -schijfje om nat te schuren :

+
                                  dit zie je pas NA drogen van het geschuurde deel...

+
                                  lak kan wel wat hebben : zelfs machinaal met p1500 kan je ver brengen voor een diepe kras ..

De kras op de Touareg is uiteindelijk niet 100% weg , maar je moet al echt goed in het juiste licht onder de juiste hoek kijken om ze nog te vinden...

Comment

Pff, geen vrouwenwerk hoor
                                    En geduld heb ik ook al niet :/
                                    Kent iemand de krassendokter? Hij zegt deze zo goed als weg te kunnen werken voor ongeveer 100 euro..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karamboela Bekijk Berichten
                                      Pff, geen vrouwenwerk hoor
                                      En geduld heb ik ook al niet :/
                                      Kent iemand de krassendokter? Hij zegt deze zo goed als weg te kunnen werken voor ongeveer 100 euro..
                                      Jou schade voor 100 euro,hmm zal dan niet veel soeps zijn *vrees * ik.
                                      Ik kan je wel eens wondercar in kontich aanraden eens langs te gaan,die mannen kunnen wel echt mooi werk leveren.
                                      UIteraard heeft ook ze prijs (vb ik heb mijn vandalisme kras op motorkap laten maken van ong 20x20 cm) en was een 85 euro kwijt.

Comment

Heb nog een offerte gekregen van 300 euro bij colorworks.
                                        Nog even sparen en dat zal het dan worden
                                        Ben erg benieuwd!

Comment

Working...
                                        X