Mededeling

Collapse
No announcement yet.

washandschoen - welke?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• washandschoen - welke?

Tijd voor een nieuwe handschoen.

Wat raden de anderen hier aan. Mijn laatste was een merkloze microfiber washandschoen die ongeveer 15€ heeft gekost.
    Maar ze is aan het eind gekomen van haar houdbaarheidsdatum.

correctie gedaan, ik moet dringend leren schrijven
    Last edited by flappy; 17/04/2013, 10:02.
    www.peugeotforum.be

Ik heb nog steeds mijn eerste originele Washmitt van schapenwol. gaat ondertussen al 3jaar mee.
    Kan je nu wel niet meer verkrijgen bij wax it. Heb wel al heel veel goede zaken gehoord over de swissvax pudel.
    Die eens proberen?

of dit

2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Mijn keuze is nog altijd de C.Pro C.Quartz - Merino Wool Mitt.
      (in vergelijking met de Monello Wash Mitt en Monello Sponge die ik ook gebruik, maar waar ik de sponge niet zal vernieuwen eenmaal versleten en de wash mitt gebruik voor de ondersgte zeer vuile stroken).
      Last edited by ivob2; 16/04/2013, 20:54.

Comment

en borstelen jullie de Mitt in geval van schapenvacht? Want dat lijkt me een heel gedoe te zijn.
        www.peugeotforum.be

Comment

Onlangs verkochten ze er in de Lidl voor , ik dacht , 1.5 euro per stuk.

Comment

Ik gebruik momenteel nog geen *echte merk* handschoen wel een prima mf rasta handschoen en een gewone mf handschoen.
            Die prima hun werken zoals het moet en toch al enkele jaren meedraaien zonder gebruikschade.
            Thans met de tijd komt hier wel een lambswool handschoen binnen denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
              Mijn keuze is nog altijd de C.Pro C.Quartz - Merino Wool Mitt.
              Yep , ook mijn favoriet . Dat borstelen is niet zozeer nodig , enkel als het haar een beetje "kroezelig" is zal dit af en toe eens moeten gebeuren. Elke handschoen is anders namelijk ( zoals ook elk schaap zeker )

Dit is de mijne na vele, oeps ....na zéér veel wasbeurtjes :

+

+

1tje die ik minder gebruik (krullebol) :

Maar zodra ze nat is heb je lange haren die mooi overal tussen kunnen ....

Voor de vuilere delen (onderaan auto) gebruik ik gewoon goedkope rasta-handschoenen van Brico..4€ :

Comment

+1 voor de C.Pro C.Quartz - Merino Wool Mitt.

voor de onderste delen gebruik ik de Monello Wash Mitt van carclean.nl.

Maaar deze ging ook perfect voor de rest voor ik deze van C. Quartz had

Comment

Vroeger de Merino, nu de Microfiber Madness Incredimitt. Omdat die even goed is maar in de wasmachine mag.

Comment

linkje mister Simoni?
                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      linkje mister Simoni?

Comment

merci

en qua houdbaarheid (dat is afhankelijk van hoe je het onderhoud, maar gewoon of de stof binnenin stevig genoeg is en dergelijke)
                        www.peugeotforum.be

Comment

en borstelen jullie de Mitt in geval van schapenvacht? Want dat lijkt me een heel gedoe te zijn.
                          Nee, na gebruik spoel ik die goed uit en steek ik die over een stok langs de verwarmingsketel om 'naturel' te drogen en dan ga ik er een paar keer met mijn vingers door.
                          Meer heeft dat niet nodig.

Comment

Als je de handschoen vastneemt zoals je ermee wast , dan kan je ze "uitschudden" zoals een hond , alleen uitkijken dat ze niet van je hand schiet.....anders kan je ze gaan uitblazen en wassen met een handwaswolmiddel (wat een woord )
                            ( zoals op foto 2 en dan meedoen zoals de supporters bij de voetbal doen bij een corner )

Voor je dit doet , wel uitspoelen , oprollen met de wol naar binnen en droogknijpen )

Comment

Gewoon in de aldi of lidl kopen voor een paar euro.

Comment

euhm... not!
                                www.peugeotforum.be

Comment

Mail eens naar Wax-it...
                                  Mij heeft hij er 2 aangeraden, een microvezel voor de velgen en onderste helft van de deuren en wielkasten, en een lamswollen voor de rest van de auto.

Zeker geen uit de Aldi of Lidl.

Comment

Simoni is van wax-it
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                      Vroeger de Merino, nu de Microfiber Madness Incredimitt. Omdat die even goed is maar in de wasmachine mag.
                                      1+
                                      Ik heb vroeger een van Meguiars wash mit had, en ik was heel tevreden. Maar met die Madness Incredimitt van Wax-it doe ik liever, omdat deze pakt heel veel water, heel zacht en idd die mag in de wasmachine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten

Voor de vuilere delen (onderaan auto) gebruik ik gewoon goedkope rasta-handschoenen van Brico..4€ :
                                        Ik gebruik ook zoiets, maar voor heel de wagen. 4 EUR is goedkoop, elders durven ze er 10+ EUR voor vragen.
                                        Om de wagen te drogen gebruik ik zo'n grote microvezeldoek van nog geen EUR bij action. Verder gebruik ik dan een kleinere microvezel doek, en dan om de wax op te blinken gebruik ik een microvezeldoek met spons erin (ook bij action gekocht).

Comment

Working...
                                        X