Mededeling

Collapse
No announcement yet.

washandschoen - welke?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Die dingen vd action zijn voor sommige doeleinden enorm interessant bv MFs voor interieur,velgen,motor oid.
    Op de lak zelf opteer ik toch nog altijd voor een goede prijs/kwaliteit doek,zo gebruik ik graag de chemical guys elite lijn.
    Ik ben ook begonnen met veel spullen van lokale autowinkels die niet erg veel kosten,en pas op deden het prima hoor.
    Maar hoe meer je naar perfectie streeft des te belangrijker dat je investeerd in een goede basis.
    Goede doeken,goede droogdoek (uiteraard ook slechte zoals ik zei,mf heb je nooit teveel) .
    Ik heb tot voor kort een unimerk waffle doek voor het drogen gebruikt , en ging prima .
    Alleen het drogen duurde wel wat langer en complexer,nu heb ik sinds een tijd de madness jr droogdoek en dat ding is enorm goed (prijs/kwaliteit)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
      Ik gebruik ook zoiets, maar voor heel de wagen. Om de wagen te drogen gebruik ik zo'n grote microvezeldoek van nog geen EUR bij action. Verder gebruik ik dan een kleinere microvezel doek, en dan om de wax op te blinken gebruik ik een microvezeldoek met spons erin (ook bij action gekocht).
      Ik ga zeker deze doeken niet afbreken , als ze idd goede resultaten geven dan is het oké .

Meestal zijn goedkope mf-doekjes "scherper" dan mf-doeken die speciaal voor bvb wax of drogen gemaakt zijn . De uiteinden van de vezels zijn maw scherper en dit kan genoeg zijn om zeer lichte krasjes te veroorzaken. 99% van de mensen zien het verschil niet met bvb een duurdere (en meestal ook betere) doek .

Ikzelf heb jaaaaaaaaaaren mijn auto's gewassen met enkel water en een Gardena-borstel voor op een tuinslang....niks shampoo

Geloof me , mijn wagen was toen ook proper hoor en iedere 3 maand kreeg die een "polijstbeurt" (ik wist ni beter) met een flesje waar "superpolish" op stond . Insmeren , oppoetsen, klaar! Die was ook superglad , alleen kende ik het bestaan van swirls niet .....dat oppoetsen gebeurde trouwens nog met een oude t-shirt oid !

Je auto poetsen zonder enig swirltje te maken is vrijwel onmogelijk , maar wat wel kan is bvb een 2e handschoen te nemen en die enkel voor de properste delen te gebruiken.....en die andere voor de meer vuilere .

2 emmers gebruiken (1 shampoo + 1 spoelemmer) helpt ook veel, anders was je de rest van je auto met "vuil" water.....
      Is je spoelwater vuil , ververs het dan en poets verder.
      Foamen en afspoelen is ook een manier om reeds een deel van het vuil te verwijderen voor je gaat wassen (of zelfs gewoon goed afspuiten met de tuinslang)

Ik zou je een detailerspray aanraden om je droogdoek mee in te sprayen voor je gaat drogen : zo glijd de doek beter over je lak (en ramen) en verdampt het weinige water dat er nog rest sneller .

Zolang je voor je velgen een aparte emmer en washandschoen gebruikt , zal alles flink meevallen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Ik ga zeker deze doeken niet afbreken , als ze idd goede resultaten geven dan is het oké .

Meestal zijn goedkope mf-doekjes "scherper" dan mf-doeken die speciaal voor bvb wax of drogen gemaakt zijn . De uiteinden van de vezels zijn maw scherper en dit kan genoeg zijn om zeer lichte krasjes te veroorzaken. 99% van de mensen zien het verschil niet met bvb een duurdere (en meestal ook betere) doek .

Ikzelf heb jaaaaaaaaaaren mijn auto's gewassen met enkel water en een Gardena-borstel voor op een tuinslang....niks shampoo

Geloof me , mijn wagen was toen ook proper hoor en iedere 3 maand kreeg die een "polijstbeurt" (ik wist ni beter) met een flesje waar "superpolish" op stond . Insmeren , oppoetsen, klaar! Die was ook superglad , alleen kende ik het bestaan van swirls niet .....dat oppoetsen gebeurde trouwens nog met een oude t-shirt oid !

Je auto poetsen zonder enig swirltje te maken is vrijwel onmogelijk , maar wat wel kan is bvb een 2e handschoen te nemen en die enkel voor de properste delen te gebruiken.....en die andere voor de meer vuilere .

2 emmers gebruiken (1 shampoo + 1 spoelemmer) helpt ook veel, anders was je de rest van je auto met "vuil" water.....
        Is je spoelwater vuil , ververs het dan en poets verder.
        Foamen en afspoelen is ook een manier om reeds een deel van het vuil te verwijderen voor je gaat wassen (of zelfs gewoon goed afspuiten met de tuinslang)

Ik zou je een detailerspray aanraden om je droogdoek mee in te sprayen voor je gaat drogen : zo glijd de doek beter over je lak (en ramen) en verdampt het weinige water dat er nog rest sneller .

Zolang je voor je velgen een aparte emmer en washandschoen gebruikt , zal alles flink meevallen .
        Droog of nat foamen. Daar zijn ook al enige discussies over te vinden.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Gister nog gedroogd met een beetje spray en gloss op de madness jr doek,ging als een trein dat drogen.
          Maar ook zonder de detailspray ging het snel hoor,maar nu wel stuk minder kalkplekjes hier en daar.
          Prima manier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Droog of nat foamen. Daar zijn ook al enige discussies over te vinden.
            Als de wagen droog is blijft de foam iets langer en iets dikker op de wagen hangen, als em nat is gaat het sneller weg en is men schuim iets vloeiender! Welk van de 2 het beste is weet ik niet! Ik spuit altijd op een droge wagen omdat het een leuker zicht is met die dikke schuim

Comment

Als je wagen heel erg vuil is, dan zou ik eerst afspoelen. K heb me net ook zo'n karcher schuim lans gekocht (19 EUR), ben benieuwd. Ook daarnet gekeken naar die handschoenen en zo'n gewone microvezel handschoen kost 5 EUR (in euroshop).

Comment

Als je wagen heel erg vuil is, dan ...........
                dan poets je hem niet genoeg !

Comment

Als je wagen heel erg vuil is, dan zou ik eerst afspoelen. K heb me net ook zo'n karcher schuim lans gekocht (19 EUR), ben benieuwd. Ook daarnet gekeken naar die handschoenen en zo'n gewone microvezel handschoen kost 5 EUR (in euroshop).
                  karcher schuimlans is ni goe, autobrite foamlance wel(79EUR) en magic foam erin gieten!
                  HD van karcher is wel goe, toch voor auto!Ik heb aan men washmitt 25euro betaald en er 3 van gekocht!
                  Ik kuis men wage altijd met 2 emmers minstens, en leg 1x per maand een wax laagje pete's 53

Comment

Kging derstraks saffe enz halen in de nightshop int dorp en ik stamp ff tege een steentje en da vliegt tege mene wagen.............manman ik moet men deur late herspuiten haha
                    Echt goe geraakkt :0)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                      karcher schuimlans is ni goe, autobrite foamlance wel(79EUR) en magic foam erin gieten!
                      HD van karcher is wel goe, toch voor auto!Ik heb aan men washmitt 25euro betaald en er 3 van gekocht!
                      Ik kuis men wage altijd met 2 emmers minstens, en leg 1x per maand een wax laagje pete's 53
                      79 EUR heb ik nie over voor een schuimlans en zeker geen 25 EUR voor een washmitt. Die zal echt geen 6 keer beter zijn dan 1tje van 4 EUR.
                      De hogedrukreiniger koste me zelfs maar 50 EUR (vroeger van iemand gekocht die het als kado had gekregen).

Comment

Een heavy-duty foamlans kost nog maar +- 57.50 € tegenwoordig , kijk ff in enkele shops op het internet.....

Ook bij Wax-it zijn die verkrijgbaar aan deze prijs denk ik

Comment

79 EUR heb ik nie over voor een schuimlans en zeker geen 25 EUR voor een washmitt. Die zal echt geen 6 keer beter zijn dan 1tje van 4 EUR.
                          De hogedrukreiniger koste me zelfs maar 50 EUR (vroeger van iemand gekocht die het als kado had gekregen).
                          25 eur moet je ook niet uitgeven voor een degelijke handschoen goedkopere keuzes genoeg.

Comment

Working...
                          X