Ondanks dat iedereen er op let om netjes in te stappen , is er toch iemand geweest die met een jas/handtas oid de lak van het rechterachterportier heeft beschadigd .....
Gisteren de koe bij de hoorns gevat en na alles rondom de deur afgenomen te hebben met spray & wipe 1/1 en de deur afgeplakt te hebben ben ik de krasjes eerst te lijf gegaan met een blokje van 3M om deze daarna te polijsten met D300 van Meguiars .
Kleien was niet nodig na de test met het boterhamzakje .
Waarom eerst schuren ? Ik vind dit persoonlijk makkelijker werken en tijdens het schuren controleer ik meermaals hoe diep ik al zit . ( niet de diepte van het schuren , maar wel hoeveel er al weg is van de kras.....)
Als ik de krasjes eerst nat maakte , zag je ze niet meer , het was dus zeker niet door de blanke laag maar omdat ik niet beschik over een lakdiktemeter schuur ik liever een deel van de blanke lak weg tot er nog een fijn streepje te zien is van de kras(jes) ipv enkel polijsten.....
De foto's :
+
+
Dan deze combinatie er op los gelaten :
Na het polijsten zag het er zo uit :
Na IPA 1/2 zo :
Dan nogmaals heel het paneel gepolijst met dezelfde combo en nogmaals afgenomen met IPA 1/2 .
Het afnemen met IPA 1/2 dient om de olieën uit de lak te halen om een juister beeld te krijgen van hoe het er in het echt uitziet . Doe je dit niet dan is de kans groot dat er na enkele wasbeurten nog steeds krasjes (of schuursporen) te zien zijn . Ook als je een wax aanbrengt zal op een gegeven moment de wax verdwenen zijn en zullen de olieën verdampen uit de lak (schade) .
Voor mij was dit goed genoeg want na een waxlaagje zag je er zo goed als niks meer van , enkel als je dichter dan 50 cm goed kijkt zie je nog een héél fijn streepje enkel onder een bepaalde hoek.
Waarom niet voor 100% gegaan : er zal allicht nog wel eens iemand tegen dat deel van de deur "stoten" en dan heb ik nog voldoende lak over voor een volgende correctie .
Gisteren de koe bij de hoorns gevat en na alles rondom de deur afgenomen te hebben met spray & wipe 1/1 en de deur afgeplakt te hebben ben ik de krasjes eerst te lijf gegaan met een blokje van 3M om deze daarna te polijsten met D300 van Meguiars .
Kleien was niet nodig na de test met het boterhamzakje .
Waarom eerst schuren ? Ik vind dit persoonlijk makkelijker werken en tijdens het schuren controleer ik meermaals hoe diep ik al zit . ( niet de diepte van het schuren , maar wel hoeveel er al weg is van de kras.....)
Als ik de krasjes eerst nat maakte , zag je ze niet meer , het was dus zeker niet door de blanke laag maar omdat ik niet beschik over een lakdiktemeter schuur ik liever een deel van de blanke lak weg tot er nog een fijn streepje te zien is van de kras(jes) ipv enkel polijsten.....
De foto's :
+
+
Dan deze combinatie er op los gelaten :
Na het polijsten zag het er zo uit :
Na IPA 1/2 zo :
Dan nogmaals heel het paneel gepolijst met dezelfde combo en nogmaals afgenomen met IPA 1/2 .
Het afnemen met IPA 1/2 dient om de olieën uit de lak te halen om een juister beeld te krijgen van hoe het er in het echt uitziet . Doe je dit niet dan is de kans groot dat er na enkele wasbeurten nog steeds krasjes (of schuursporen) te zien zijn . Ook als je een wax aanbrengt zal op een gegeven moment de wax verdwenen zijn en zullen de olieën verdampen uit de lak (schade) .
Voor mij was dit goed genoeg want na een waxlaagje zag je er zo goed als niks meer van , enkel als je dichter dan 50 cm goed kijkt zie je nog een héél fijn streepje enkel onder een bepaalde hoek.
Waarom niet voor 100% gegaan : er zal allicht nog wel eens iemand tegen dat deel van de deur "stoten" en dan heb ik nog voldoende lak over voor een volgende correctie .
Comment