Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoshampoo - welk merk kies ik best?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• autoshampoo - welk merk kies ik best?

Vroeger ging ik met m'n Golf 3 naar een doe-het-zelf carwash met zo'n hogedruk. Nu ik m'n nieuwe Golf heb, wil ik deze zélf wassen. Kan er mij iemand enkele merken aanraden die kwaliteit bieden en die ook niet de wereld kosten? Ik heb in de winkel volgende merken/producten gezien: Prisma Wash & Wax, Simoniz Wash & Wax, Prisma Car Shampoo, ... Bedoeling is vooral dat ik wat 'zeep' heb, zodat ik niet met gewoon water de auto hoef te wassen. Hoeft van mij trouwens geen superdeluxe merk te zijn... Onder het motto 'something decent that gets the job done'. Alvast bedankt voor de tips!

autoglym, kost de wereld niet
    twee dopjes per emmer

Comment

Zit jij niet dicht bij Wax-it ? Ga daar ff langs en je weet zeker dat je de juiste shampoo hebt .

Niet vergeten om ook nog enkele washandschoenen erbij te nemen + 2 grote emmers + aparte emmer voor je velgen + aparte washandschoen voor je velgen + velgenborstel + wheelwax + droogdoeken + oppoetsdoeken + wax + klei en glijmiddel + een bandendressing + iets om je trims te onderhouden + een goede detailerspray + .............

Lees maw nog wat op dit of andere fora hoe je best je wagen wast , zonder er een swirlhalla van te maken in no time

Als je je auto niet thuis voor de deur kan wassen , kan je ook enkele bidonnetjes met warm water meenemen naar de wasbox en ter plaatse je shampoo toevoegen in je emmer .
      (eerst de shampoo en dan het water toevoegen )
      Altijd de wagen eerst afspuiten onder hoge druk en gebruik NOOIT de borstel van zo'n box , tenzij voor je wieldeksels....

Was van boven naar beneden ( dak , zij , onder ) en was indien mogelijk altijd in de LENGTE van je wagen , NIET in cirkels dus...

Ook de foamshampoo van die boxen stript je waxlaag er in 1 keer af , gebruik dus indien mogelijk enkel de "spoelfunctie" .

Ga indien het kan wat uit het zicht van de kassa staan , ze hebben namelijk liever dat je -tig muntjes in de automaat stopt dan dat je lekker wast met je eigen water

Comment

Ik gebruik al jaren Turtle Wax autoshampoo. Ik heb m volgens mij nog goedkoper gekocht dan op de site.
        Die is niet zo duur, geeft een mooie glans en aangezien het voor mij niet altijd handig is om een hogedrukreiniger te gebruiken is het wel handig dat de wagen niet afgespoeld hoeft te worden na het wassen. Ik was de wagen paneel per paneel en kan dan telkens tussendoor direct met de droogdoek erover.
        Ik heb ook Gold Class shampoo staan, maar daarbij moet je achteraf de wagen afspoelen en dat is voor mij momenteel niet zo handig.

Ik spuit trouwens wel altijd vooraf de wagen goed af in een wasbox en gebruik veel water bij het wassen.
        Last edited by SToRM81; 03/06/2013, 13:57.
        '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

De Meguiars Gold Class is een stuk minder agresief voor je waxlaag dan de TurtleWAX shampoo, neem dat van mij aan.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Dreft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Dreft
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Doe het dan meteen goed hé: Cif

Sent from my iPad using Tapatalk
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Doe het dan meteen goed hé: Cif

Sent from my iPad using Tapatalk

Cif is voor witte wagens

Comment

Beste shampoo volgens mij is de Dodo Juice Born to be mild,blijft gewoon schuimen...

Comment

Dreft is ideaal om je waxlaag en alle vormen van beschermingen in 1 wip te verwijderen dat is een feit.
                      Maar regelmatig gebruik gaat ook de glans vd wagen onttrekken natuurlijk.

Ik heb enkele toppers in mijn *shampoo collectie tot nu toe* van leukst in gebruik naar beneden.
                      -surf city pacific blue
                      -dodo juice sour power
                      -autoglymm bodywork en conditioner
                      -auto brite direct banana gloss
                      -gloss it shampoo
                      -dodo juice wax safe shampoo
                      -meguiars nxt (enkel nog voor velgen nu )

Oja sonax wash en wax heb ik ook eens gebruikt en is ook wel leuk in gebruik.

Comment

Mijne bompa waste zijn auto's altijd met regenwater zonder producten d'r bij te gebruiken, en die zijn auto's zagen er altijd heel goed uit.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Heb nog maar enkel goeie ervaring met Poorboys World Super Slicks and Suds,

volgende shampoo wordt Dodo Juice Born to be Mild

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                            Beste shampoo volgens mij is de Dodo Juice Born to be mild,blijft gewoon schuimen...
                            Dat "schuim" heeft toch geen toegevoegde waarde? Of wel?

Comment

Nee , schuim zegt niks over de kwaliteit van een shampoo .

Kijk goed na of de shampoo PH-neutraal is , dan kan er al niet veel mis lopen.....en was je auto ook niet in de volle zon om plekken te voorkomen.

Indien je wast met regenwater , let er dan wel op dat dit water gefilterd is anders was je met .........zandwater

Comment

Schuimende shampoo zorgt wel dat vuil veiliger word afgevoerd (beetje het foam systheem)
                                Staat zelfs op de bus van de surf city shampoo (heerlijk ding trouwens ! )
                                Maar puur om de kwaliteit heeft het idd niets te maken zoals danny al zei .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

Ik gebruik zelf Gloss-it Gloss Shampoo, kost €20. Ben daar zeer tevreden van, hoewel ik ook wel eens Auto Finesse Lather Shampoo wil uitproberen.
                                  Bij m'n Corsa C was ik begonnen met Simoniz, maar je merkt écht wel een verschil tov bv Gloss-it...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten

Ik gebruik zelf Gloss-it Gloss Shampoo, kost €20. Ben daar zeer tevreden van, hoewel ik ook wel eens Auto Finesse Lather Shampoo wil uitproberen.
                                    Bij m'n Corsa C was ik begonnen met Simoniz, maar je merkt écht wel een verschil tov bv Gloss-it...
                                    Gloss it is een fijne shampoo, heb hem hier ook staan en heb hem al enkele keren gebruikt.
                                    Maar mijn favoriet blijft toch dodo sour power en surf city pacific blue.

Comment

Bedankt voor de vele reacties. Ik heb intussen wat opgezocht en gevonden dat Gloss-It Gloss Shampoo vooral bedoeld is voor rode of donkere auto's. Klopt dit? M'n Golf is Tungsten Silver. Ben ik dan beter af met die Poor Boy's Super Slick & Suds?

Comment

Welke shampoo je het best gebruikt hangt ook af naar je eigen smaak,

er zijn vele soorten shampoo's op de markt meer slechte of goeie,

maar tussen de goeie kan je ook kiezen naar smaak: geur, veel schuim of wat minder, hoe het aanvoelt,...

ik zou enkele kleinere flesjes aanschaffen van de wat betere merken en dan vergelijken ...

Comment

Working...
                                        X