Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoshampoo - welk merk kies ik best?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jan - België Bekijk Berichten
    Bedankt voor de vele reacties. Ik heb intussen wat opgezocht en gevonden dat Gloss-It Gloss Shampoo vooral bedoeld is voor rode of donkere auto's. Klopt dit? M'n Golf is Tungsten Silver. Ben ik dan beter af met die Poor Boy's Super Slick & Suds?
    Waar heb je dat gevonden? Is het eerste dat ik er van hoor
    'K zou dan eventueel eens de Auto Finesse proberen, is niet goedkoop, maar kan je volgens mij niets mis mee doen.

Comment

Gloss it shampoo kan je ook klein kopen als zogehete sample , heb ik ook gedaan.
      Gezien ik geen 20 euro betaal voor een shampoo zonder dat ik weet dat hij dat echt waart is.
      Zijn namelijk veel andere shampoos op de markt die goedkoper zijn en volgens mijn mening ook beter (prijs/kwaliteit dan)
      Of minder geld voor een soortgelijke kwaliteit, maar het is zeker geen slechte shampoo .

Er zijn idd ook shampoo's die geschikter zouden zijn voor bepaalde kleuren.
      Maar zo ver zou ik niet gaan, probeer wat en zie of het jou ligt

Comment

Gloss-It maakt inderdaad reclame dat ook op rode en zwarte wagens een zeer goed resultaat met hun product kan worden behaald en aangewezen is. Dit wil uiteraard niet zeggen dat deze shampoo niet geschikt is voor andere kleuren maar rood en zwart (zeker uni-lak) is natuurlijk extra kwetsbaar. Ik heb die shampoo al gebruikt en het product is goed maar volgens mij zijn er betere alternatieven. Zeker voor ons klimaat, voor mij is het een echte 'zomershampoo' vooral aangewezen bij lichte vervuiling. Met die Poorboys doe je niets verkeerd en het is een allrounder, maar in dat prijsgamma kies je naar mijn mening beter voor Autofinesse Lather of Wolfs White Satin. Wil je een betere shampoo (waar je echter ook meer moet voor betalen) is Nanolex Reactivating Shampoo mijn favoriet. Deze shampoo doet echt iets met je lak (voegt merkbaar bescherming toe), schuim is ok, en ook het glijvermogen.

Comment

Iemand enig idee waar ik die Auto Finesse Lather kan kopen? Ben onlangs naar Auto 5 geweest...kan mij niet herinneren dat ze dit merk hadden. Ga ik hiervoor best meteen naar de Wax-It winkel in Oudenaarde?

Comment

Iemand enig idee waar ik die Auto Finesse Lather kan kopen? Ben onlangs naar Auto 5 geweest...kan mij niet herinneren dat ze dit merk hadden. Ga ik hiervoor best meteen naar de Wax-It winkel in Oudenaarde?
            Auto5 heeft enkel de goedkopere merken zoals Simoniz...
            Auto Finesse is eerder al wat "exclusiever". Denk dat je best naar Wax-it gaat, heb ik de vorige keer ook gedaan (en ik woon 10 km verder van hen als jij ).
            En kan je meteen genieten van de wagens die in het atelier staan, vorige keer stonden er bij mij een Porsche, Aston Martin en een EVO IX
            Ook handig om direct advies te vragen.

Comment

Wax-IT, waar anders ? Izegem-Oudenaarde (Eine) is nu ook weer zo ver niet, en het advies krijg je er gratis bij.

Ik gebruik sinds ongeveer een jaar ook deze shampoo, en ben er echt heel erg over te spreken. Voorheen had ik de Meguiars GoldClass, niet slecht, maar liet toch net een beetje meer residu als het per ongeluk opdroogde. Autofinesse komt bovendien nog goedkoper in gebruik.
              Heel vroeger, toen ik van niks beters wist, gebruikte ik de Valma's en Turtle's uit de Supra Bazar.

De echte detailing-producten ga je zelden of nooit in het normale circuit gaan vinden. Je moet hiervoor echt bij de detailing(web)shops zijn: wax-IT, Carclean.nl, waxworld,...
              Meguiars of Autoglym zou je nog eventueel in een Euroshop kunnen vinden. Meguiars hebben ze ook bij Flanders Color (Wevelgem en Roeselare), en Piloting Center in Ingelmunster (beide héél beperkt assortiment) of Autosport Willy (Moeskroen).
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

@ Beemer_m3 & A160: bedankt voor de tip. Ik spring één dezer weken eens binnen bij Wax-It. Auto Finesse, it is...

Comment

Met de gloss it doe je wel een erg goeie keuze...
                  Auto finesse lijkt me een trapje lager dan gloss it qua kwaliteit, maar natuurlijk ook niet slecht!
                  Ik gebruikte de gloss it al op mijn zwarte seat en nu op een zilveren volvo en op beide kleuren is die perfect.
                  Ook is die erg zuinig te noemen en laat geen plekken na.

Ik blijf keiharde gloss it fan
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

'k maak al ruim 15 jaar gebruik van Autoglym Car shampoo en ben er super tevreden over dus kan ik jou deze zeker aanraden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk Berichten
                      'k maak al ruim 15 jaar gebruik van Autoglym Car shampoo en ben er super tevreden over dus kan ik jou deze zeker aanraden !
                      Staat bij mij ook hoger dan gloss it in mijn favorieten lijst, leuke/degelijke shampoo voor zijn geld !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                        Heb nog maar enkel goeie ervaring met Poorboys World Super Slicks and Suds,

volgende shampoo wordt Dodo Juice Born to be Mild
                        Ik ben ook zeer tevreden van de Poorboys.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik gebruik voor polish en wax de betere producten (3M, meguiar's,...) etc, maar voor shampoo vind ik de gewone Turtle Wax eigenlijk prima en kost bijna niks. 20 euro voor een bus autoshampoo vind ik erover, maar het zijn uw centen natuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
                            Ik gebruik voor polish en wax de betere producten (3M, meguiar's,...) etc, maar voor shampoo vind ik de gewone Turtle Wax eigenlijk prima en kost bijna niks. 20 euro voor een bus autoshampoo vind ik erover, maar het zijn uw centen natuurlijk...
                            Turtle wax heeft ook goede shampoos,heb lang nog de wash en wax gebruikt en die wagen blonk altijd als een malle.
                            Alleen was ie wel net wat agressiever voor de bescherming en natuurlijk een meer chemische geur.
                            De nieuwere turtle producten heb ik geen ervaring dus kan ik niet van mee spreken, maar ze hebben ook goed spul hoor !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                              Heb nog maar enkel goeie ervaring met Poorboys World Super Slicks and Suds
                              Is ook mijn merk. Supertevreden van.
                              2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

Er is uiteindelijk zoveel keuze dat je wel -tig shampoo's kan uitproberen.....

ben je tevreden van een bepaald merk : blijf erbij , tenzij er een grote promo is

Ik koop enkel nog shampoo per Gallon , tenzij er dus een aanbieding is

Om nog een merk te noemen : Kenotek brilliant wash ........zeer zuinig in gebruik , als je daar bvb 5 liter van zou kopen kom je minstens toe voor een paar jaar . ( 10ml is al voldoende voor 19 liter water )

Comment

Bedankt voor de vele reacties. Ik heb intussen wat opgezocht en gevonden dat Gloss-It Gloss Shampoo vooral bedoeld is voor rode of donkere auto's. Klopt dit? M'n Golf is Tungsten Silver. Ben ik dan beter af met die Poor Boy's Super Slick & Suds?
                                  Gloss-it is niet specifiek voor bepaalde kleuren hoor.
                                  De gloss-it shampoo bevat dezelfde polymeren als de Gloss Finish en Gloss enhancer. Dat maakt dat na het wassen je een laagje polyeren aangebracht hebt die de lak doen glanzen een een lichte bescherming achter laten.

Echt een goeie shampoo (gebruik hem zelf ook ) voor een degelijk prijs want hij is ERG geconcentreerd.

ps: bovendien loopt er een mooi actie op het gloss-it gamma op dit moment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
                                    Jan, bekijk dan zeker even de mengverhoudingen, je kan nog verschieten welke er het voordeligste zou zijn.

Bij gloss-it bvb heb je maar 1 dopje shampoo nodig in een emmer van 10L. Je kan dus snel 20 tot 25 wasbeurten uit 1 flesje halen ...

Comment

Working...
                                    X