Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kras op wagen + grijs interieur proper maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kras op wagen + grijs interieur proper maken

Omdat elke wagen toch anders is, een aantal foto's.

Wat kan ik het best doen om het interieur (voornamelijk dan de stoelen in halfleder/Stof) te reinigen?

Ik vermoed dat een "sopbadje" misschien wel volstaat, maar misschien dat hard schrobben op een interieur niet het beste resultaat geeft.

Enig idee welke producten ik best hiervoor gebruik?

Er zit ook een vrij diepe kras in (al een paar jaar), ik heb nu net de wagen gekregen als aanloopwagen, maar volgens mij moet het toch mogelijk zijn deze kras op te vullen / te herstellen met bepaalde producten?

Het gaat dus over een Renault Megane Estate van 2008(?)

Die kras krijg je er zonder spuiten niet uit. Die ziet er heel diep uit toch.

Over het algemeen geldt dat als je vingernagel erachter blijft haken dat het te diep is om te polieren.
    Sent from my RM-846_eu_belgium_380 using Board Express
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
      Die kras krijg je er zonder spuiten niet uit. Die ziet er heel diep uit toch.

Over het algemeen geldt dat als je vingernagel erachter blijft haken dat het te diep is om te polieren.
      Kan ik het ook niet verminderen? Anders hoor ik eens bij renault of ze niet zo'n lakstiftje hebben. Het roest niet ofzo. Het is gewoon spijtig.

Voor het interieur, ik heb wel een stoomreiniger, maar ik weet niet of dit een goed idee is om op de zetels te gebruiken?

Comment

Eventueel als ge dar laat wetsanden misschien dat het iets betert.

Interieur best met een extractor, daarmee krijgt ge dat wel uit.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Met een mild sopje krijg je die zetels zeker proper . Naspoelen is aan te raden en het leder zal je terug moeten "voeden" met een conditioner van bvb Gliptone . De kras lijkt idd vrij diep , maar om ze minder zichtbaar te krijgen kan je ze (laten) polijsten .

Als er eerst een deel wordt gewetsand ( = nat schuren met bvb p2500 korrel, speciaal schuurpapier voor autolakken...) dan zal het zeker voor minstens 50% verbeteren . Blijf je hangen met je nagel achter de kras dan zal ze er zeker niet helemaal uitgaan .
          Door te polijsten kan je wel de volledige kras laten "blinken" en zo valt het minder op.
          Waarom eerst "schuren" ? De meningen zijn hierover verdeeld :

stel je toplaag (blanke lak ) = 40 micron en de kras = 30 micron diep ( je kan de diepte van een kras niet meten tenzij je bij de nasa oid werkt... ) , dan moet je minstens 30 micron weg halen voor de kras weg zou zijn.
          Je kan dat op 2 manieren doen : enkel door te polijsten of eerst wetsanden en dan polijsten....

Soms is het verstandig om eerst te wetsanden omdat je dan achteraf minder lak moet wegpolijsten . Als je niet eerst schuurt is er kans dat de lak wel heel erg warm wordt voor je op de volledige diepte zit van de kras.....

Zonder ervaring zou ik er niet aan beginnen , al zal je eens aan de slag moeten als je het wel zelf wil proberen. In het slechtste geval schuur je dus door de blanke toplaag en rest er niks anders dan herspuiten.
          voorbeeldje van een kras die toch wat minder is geworden na schuren en polijsten :
          De foto van "na" is zodanig getrokken dat je nog het meeste ziet van datgene dat overblijft , irl zie je er veel minder van . Meer weghalen zal zeker nog gekunnen hebben maar ik beschik niet over een lakdiktemeter en wou hier geen risico lopen (= de auto van m'n schoonzus)

Schuren kan ook machinaal , eerder voor vlakke stukken en waar geen naden zijn maar dan krijg je dit :
          eerst nat schuren dus..

+

Dan polijsten...

Comment

Gliptone leather cleaner voor het reinigen vh leder. Indien dat niet volstaat een lichte oplossing van APC en direct na applicatie afnemen.

De stoffen zetels zou ik met een extractor doen. Dat is heel effectief en verwijdert quasi alle hardnekkige vlekken icm wat APC.

Wat de kras betreft: zal wat werk aan zijn (zoals GSM omschrijft). Eventueel kan je met een glaze de kras na polieren nog wat extra gaan camoufleren.

groeten,

Jonathan

Comment

Idd , super resin polish van Autoglym kan nog een stuk "verdoezelen"

Comment

Of als je de koning van de fillers wil gebruiken: Poorboys World Black Hole/White diamond. En dan goed toppen met een wax of sealant (anders is je resultaat zo weggewassen).

Comment

bedankt voor de tips:

http://www.eurorent.be/nl/huren/rein...chuimreiniger/ is dit ook goed?

Comment

Wat dat schoonmaakproduct met je leer gaat doen weet ik niet. Maar voor je stoffen interieuronderdelen zal dat prima zijn. Heb zelf ook een extractiemachine staan en die krijgen heel wat uit zo'n stoffen zetels, daar kijk je best van op .

Comment

Working...
                    X